Pakko kertoa jollekkin..

Aloin 3 kk sitten laihduttamaan,painoin 87kiloa ja huomasin että pakko tehdä jotain.
Vähensin syömistä (joka oli hyväksi koska aikasemmin söin kokoajan jotain),ja rupesin käymään säännöllisesti vaunulenkillä + jumppaamaan kotona.
Kaikki on menny hyvin,paino oli tänään 70kg tasan MUTTA tajusin eilen miten kieroutunu suhde mulla on syömiseen nykyään.
Siis kaapissa olis normaalia kotiruokaa,possua + kasviksia mutta jätän syömättä.
ehkä senkin takia että maha turpoaa kun syö ja siitä tulee inhottava olo.(en siis oksenna syötyä ruokaa pois)
en saa juurikaan mitään alas,aamulla saatan juoda 2kuppia kahvia ja olo on semmonen kun olis syöny tynnyrillisen ruokaa.
seuraavan kerran laitan jotain suuhuni illalla.

Tajusin täs vasta nyt kun yksi hyvä kaveri kysyi että syönkö enää ollenkaan.
painoa on tippunu 3kuukaudessa 17kiloa joka on todella nopea tahti.
rupesi vaan pelottamaan että jos en pystykkään pitämään tätä hommaa omissa käsissä ja menee ihan överiksi :ashamed:

Ja varmasti söisin jos olis näläntunne,mulle ei enää tule sitä tunnetta kun vatsalaukkua vääntää,korvissa soi ja päätä särkee.
 
:/ Hienoa että aloit tekemään asialle jotain, mutta jossain vaiheessa tietty joillakin saattaa mennä överiksi... Sehän on kyllä jo tosi hyvä, että itse huomaat että nyt alkaa olemaan suhtautuminen outoa.
En kyllä tiedä mikä auttais... Jos söisit salaattia vaikka ei ole nälkä..? Ettet ihan kokonaan olis syömättä. Kesällä kyllä saattaa se näläntunne jäädä tulematta joskus, mutta silti ois tärkeetä syödä, ettei se ole yhtäkkiä mene pahaksi. Jos kerran päätäkin särkee :/
 
possu
Kannattaa kyllä oman terveyden takia laatia jonkinlainen suunnitelma mitä päivisin syö. Tuossa voi käydä niin että laihdut ihan liikaa ja saat ne kilot sitten pian takaisin kun alat taas mässyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Ja varmasti söisin jos olis näläntunne,mulle ei enää tule sitä tunnetta kun vatsalaukkua vääntää,korvissa soi ja päätä särkee.
kun kroppa käy säästöliekillä niin näläntunnetta ei tule.
:ashamed:
hitsi,pakko ottaa itteensä niskasta kiinni.
Niin suunnittelin kun rupesin laihduttamaan ettei mulle käy näin |O että pidän huolen siitä että laihdutan "turvallisesti".
Yhtään ei helpottan se että isäpuoli jaksoi jokapäivä muistuttaa miten mulle tekis lenkki hyvää jne. katsoi todella kieroon. |O ja tekee sitä samaa edelleen vaikka oon melkein 2kiloa laihempi.
Jotenkin kaikki vaikuttaa mun alitajuntaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sori vaan:
Mä oikeesti haluaisin nähdä susta ennen ja jälkeen kuvan että uskoisin että olet todellakin 3 kk:den aikana tiputtanut 17 kg, ihan tosi.
Aika töykeetä. On todellakin mahdollista, mutta ei ehkä suositeltavaa, pudottaa noin reilusti. Riippuu tietysti lähtöpainosta.
 
laihduttaja
Alkuperäinen kirjoittaja Sori vaan:
Mä oikeesti haluaisin nähdä susta ennen ja jälkeen kuvan että uskoisin että olet todellakin 3 kk:den aikana tiputtanut 17 kg, ihan tosi.
Kyllä se on mahdollista. Minä itse olen laihduttanut 5kk aikana 33 kiloa. Että näin.
 
nyt aloitat uudestaan syömisen, hiljaa hyvää tulee tässäkin asiassa.
aloittelet kevyellä ruoalla (esim. kasviksia,hedelmiä,jäätelö ) pikkuannoksilla, sinun tapauksessa ne voi olla tosi pieniä annoksia.
sitten kun maha tottuu näihin niin nostelet pikkuhiljaa ruoan määrää...sit joskus tulee se nälkäkin :)
tsemppiä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sori vaan:
Mä oikeesti haluaisin nähdä susta ennen ja jälkeen kuvan että uskoisin että olet todellakin 3 kk:den aikana tiputtanut 17 kg, ihan tosi.
exällä on meidän kuvat koneellaan,pyydän häntä laittamaan mesessä ne mulle.
voin laittaa sitten läskikuvani tänne jos joku epäilee.
 
Mulla ihan sama ongelma. Söin melkein koko ajan ja sit yks kaks meni hermo liika kiloihin. En kyllä noin rajusti ole laihtunut ku sinä. Ei vaan ruoka maistu, kahvia juon melkein koko ajan. Pitää ihan itteesä pakottaa jotain syömään. Makeeta en voi enää sietää yhtään.
 
söin nyt yhden possupihvin ja vihanneksia.
jotenkin sitä ei "nauti" enää ruuasta...
helposti tää laihdutus lipasahti tänne sairaalloisen ruuan säännöstelyn ja painonkyttäämisen puolelle :'(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
söin nyt yhden possupihvin ja vihanneksia.
jotenkin sitä ei "nauti" enää ruuasta...
helposti tää laihdutus lipasahti tänne sairaalloisen ruuan säännöstelyn ja painonkyttäämisen puolelle :'(
niinhän se lipsahtaa... mutta sulla on vielä toivoa koska olet tajunnut asian. Minä en edes tajunnut olevani sairas ennenkuin terveys petti :/
 
Kettukarkki
Saisitko alas jotain "nestemaäistä": Mehukeittoja, sosekeittoja, välipalajuomia. Parasta tietenkin itsetehtyinä, jolloin näkisit suoraan mitä laitat ja minkä verran, mutta varmaan kaupastakin löytyy sopivan vähäkalorisia ja energisiä versioita. Punaisen lihan sijasta kalaa, broileria, kalkkunaa, ei tee yhtä ähkyä oloa ainakaan mulle.

Onnea painonpudotuksesta! Mä en saa itsestäni irti edes sen vertaa, että saisin ton pömppiksen ruotuun.... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
söin nyt yhden possupihvin ja vihanneksia.
jotenkin sitä ei "nauti" enää ruuasta...
helposti tää laihdutus lipasahti tänne sairaalloisen ruuan säännöstelyn ja painonkyttäämisen puolelle :'(
niinhän se lipsahtaa... mutta sulla on vielä toivoa koska olet tajunnut asian. Minä en edes tajunnut olevani sairas ennenkuin terveys petti :/
voi ei,se on hirveetä jos joutuu tilaan ettei kroppa enää toimi eikä itsekkään tajua missä mennään.oletko nyt kuitenkin jo suurinpiirtein kunnossa?
mä meen takasin jääkaapille :xmas:
 
niiiiiiin
Mulle heti kanssa tollanen laihdutus vimma päälle, kiitos!
Ei ku sori, hirveetä, tiedän, mä en ole saanut laihdutettua, ku en osaa sitä yksinkertaista sääntöä että pitää syödä usein, vähä energistä ja muuttaa se ajattelutapa et laihtuu, joten tuntuu että lihon vaan ja syön enenmmän kun syö suruun.
Olen kerran saanut laihdutettua 20 kiloa, silleen että söin tosi paljon niitä painonvartijoiden nolla piste juttuja, mutta sitten ku palasin entisiin syömisiin takaisin niin nehän tuli takaisin. Ja nyt olen jo kolme kesää aina tiputtanut 10 kiloo ja talven mittaan olen syönyt suruun, niin se siitä.
 
Helekutti
Vissiin joskus aikasemminkin sanoin että ihan ekaks sun kannattaa hommata monivitamiineja ja kalaöljyä. Vähäkään syöminen ei ole pahasta, kyllä se nälkä sitten ilmoittaa milloin taas maistuu. Siinä vaan alkaa helposti aliravitsemus ja se vaikuttaa henkiseen puoleen pahasti ja nopeasti.
 

Yhteistyössä