pakko jaksaa vaikkei jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nauti äitiydestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei nauti äitiydestä

Vieras
Mulla on 3v poika ja 1v tyttö ja ne on molemmat tosi huono unisia. Poika valvoi kaikki yöt 2,5 vuotta ja nyt tyttö näyttää jatkavan samoilla linjoilla.
Minä joudun yksin valvomaan kaikki yöt ja käymään töissä.
Oon kokeillu vaikka mitä että tyttö nukkuis ja aikoinaan tein kaiken mahdollisen myös pojan aikana muttei mikään auttanu..

Kuinka te saatte teidän mukulat nukkuun koko yön?
Nyt tilanne on se että lapset nukkuu samas huonees ja vaikka tyttö heräis en mee sinne,siellä se saattaa huutaa tunnista viiteen tuntiin.
Onneksi poika ei herää.

Tämä on käynyt kolmen vuoden aikana niin hermon päälle että alan huutaan lapsille pienistäkin asioista. Töissä olen vastuussa toisen ihmisen hengestä ja luojalle kiitos vielä ei oo sattunu mitään vaikka välillä on töitä tehty alle 2h yöunilla.
Eikä lähipiirissä ole ketään joka voisi ottaa edes yhdeksi yöksi.

unikouluja järjestetään ainakin isommissa kaupungeissa, siis sinne jätetään lapsi muutamaksi yöksi ja siellä oppivat oikean unirytmin. yleensä ensi- ja turvakodit näitä järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
unikouluja järjestetään ainakin isommissa kaupungeissa, siis sinne jätetään lapsi muutamaksi yöksi ja siellä oppivat oikean unirytmin. yleensä ensi- ja turvakodit näitä järjestää.

Ne taitaa olla alle 1v lapsille :( ei ainakaan meidän 2-3v oo suoustunu ottamaan kun oon kysyny :(

Ei ne neuvolassa osaa sanoa mitään ja kaikki unikoulut on käyty läpi.
Aina sanovat että kyllä ne heräilyt loppuu kun menee tarhaan,no ei loppunu, kyllä ne loppuu kun täyttää 2v, no ei loppunu..Sen jälkeen neuvolas oltiin hiljaa.
Poika vaan oppi yhtäkkiä nukkuun pari viikkoo siskon syntymän jälkeen(ikää oli 2v5kk) mut kammottaa ajatus että mun pitäis valvoa vielä yli vuosi ennenkun tyttö oppii nukkuun!!
Ja samalla tehdä töitä ja hoitaa taloutta...

Mites teillä päivät menee kun yöt noin "huonoja" Lapset hoidossa?Miten nukkuvat siellä?Entäs ulkoilut,etenkin illalla?Eipä siihen monesti auta kuin aika.Meillä eka lapsi oli levoton nukkuja 4v asti,usein (noin joka toinen yö vähintään) heräsi huutamaan 2-3krt vähintään 15 min,eikä mikään auttanut,ei silloin yöllä,eikä mikään päivän aikana tekeminen tai tekemättä jättäminen.Eikä nukkumaanmenoaikojen muutos tms.Mutta nyt 4v herää vain tosi harvoin,ehkä kerran kuussa,eikä silloinkaan aina huuto jatku edes siihen asti että itse ehtisi luokse.Eihän teillä ole mitään sairautta lapsille?

HUI: Iltarutiinit on kunnossa ja joka ilta toistetaan samat jutut,tarhassa nukkuvat tunnin päiväunet. Viikonloppusin poika ei nuku kotona ja tyttökin 15min.
Molemmat syö hyvin ja ulkoillaan joka päivä,onneksi nyt on pakkasta niin en nukahda pystyyn. :) Niinkin on käyny...

Vaikuttais siltä ettei päivärytmi ois ihan kohillaan. Lapsi tarvii rutiineja ja säännöllisyyttä; ruokailut, päiväunet, ulkoilut, iltapesut kaikki joka päivä edes suht samoihin aikoihin ja samassa järjestyksessä, illalla vielä tuhti iltapuuro ennen nukkumaanmenoa niin johan on kumma ellei ala yöt rauhoittua. Ellei auta niin oisko joku ruoka-allergia mikä valvottais yöllä? Mahavaivaa? Ei toi kyllä kuulosta alkuunkaan normaalilta..

Niin ja kaikki mahdolliset allergia testit on tehty ja tutkittu ja rahat meni mutta mitään ei löytyny. "Kuule minä valvoin 8v joten tuo on pientä siihen verrattuna" tokas lääkäri mulle kun hain sairaslomaa väsyn takia. Välillä kaduttaa niiiiiiin lujaa että oon menny tekeen lapsia.Tai vahingosta noi molemmat on tullu.....

Voi ei! Ikävä kyllä en osaa mitään neuvoa. Ymmärrän hyvin että on raskasta. Toivon vaan voimia ja jaksamista sinulle! Kyllä me äidit joskus pystytään venymään ihan uskomattoman paljon.

Entä miten nukutte? Missä huoneissa? Onko ulkoa tulevaa melua?
Meillä oli sama ongelma kun asuttiin ahtaasti lasten ollessa pieniä. Jouduttiin nukkumaan kaikki samassa huoneessa ja yksi lapsista valvotti siis täysin koko taloa!!!

Muutettiin omakotitaloon ja lapsi oli yli 2 jo. Laitettiin sinneki varasänky vanhempien lähelle (oli toisessakin talossa ku oli pakko että jotenki sais rauhotettua edes toisten perheenjäsenten yöunia) mutta meni muutama kuukausi ni huomattiin, ettei lapsi ole sitä tarvinnu päivääkään!!! Eli hän ei vain osannu nukkua ku oli liian ahdasta ja monta samassa sopessa. Nyt lapsi on 7. Omaa perheen suurimman ja leveimmän sängyn, pehmeimmänkin, ja oman huoneen, sillä muuten ei nuku. =) Eli hän vain on sellanen prinsessasängyn valtaaja =)

Me nukutaan eri huoneissa.Laitoin lapset samaan huoneeseen tytön ollessa 9kk ja vaikka se kuinka siellä karjuu ei onneksi isoveli enää herää.
Ulkoa ei tule mitään meteliä,tämä on tosi rauhallinen talo ja paikka asua.
Mulle nyt on vaan sattunu näköjään "huonot kortit" käteen.
Silloin kun esikoinen oli alle 1v niin se oli pahinta aikaa,suoranaista helvettiä.Olis tehny mieli lyödä jokaista joka tuli sanomaan että nauti vauva-ajasta.. :/
Onneksi kuopus ei ole niin paha mutta voimat on kaikki menny.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nauti äitiydestä:
Mulla on 3v poika ja 1v tyttö ja ne on molemmat tosi huono unisia. Poika valvoi kaikki yöt 2,5 vuotta ja nyt tyttö näyttää jatkavan samoilla linjoilla.
Oon kokeillu vaikka mitä että tyttö nukkuis ja aikoinaan tein kaiken mahdollisen myös pojan aikana muttei mikään auttanu..

Nyt tilanne on se että lapset nukkuu samas huonees ja vaikka tyttö heräis en mee sinne,siellä se saattaa huutaa tunnista viiteen tuntiin.
Onneksi poika ei herää.

Tämä on käynyt kolmen vuoden aikana niin hermon päälle että alan huutaan lapsille pienistäkin asioista. Töissä olen vastuussa toisen ihmisen hengestä ja luojalle kiitos vielä ei oo sattunu mitään vaikka välillä on töitä tehty alle 2h yöunilla.

siis mitä, miten sinä jätät noin pienen huutamaan yksin TUNNIKSI?? JOPA USEAMMAKSI. oletko jotenkin empatiakyvytön ja kylmä ihminen? hirveää, toivottavasti joku tekee ls ilmoituksen susta.

joo-o meillä esikoinen 1v10kk heräili öisin jatkuvasti ja tämä 1v3kk ikäinen jatkaa heräilyjään vieläkin tosin enään 2kertaa(viimeiset pari yötä toivottavasti jatkaa niin). refluksi valvotti/herätti refluksi öisin,oikealla lääkkeellä heräämiset 10-15 kerrasta vaihtui yhteen. että vie lasten lääkärille ja lue vaikka mll sivuilta mm.perusturvallisuuden tunteesta yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ei nauti äitiydestä:

Onneksi poika ei herää.

Huutaa tunnista viiteen tuntiin??? Ei taida lapsen perusturvallisuus olla ihan kunnossa... Enkä ihmettele.

voisiko tyttö häiriytyä veljen nukkumisesta samassa huoneessa? itse en oikein saa nukuttua, jos samassa huoneessa nukkuu joku muu. Herään pieneenkin ähinään ja tuhinaan. viereisestä huoneesta kuuluvat äänet ei niin haittaa. Kun herään, voi mennä monta tuntia, että saan unen.

Itse siis kokeilisin tytön siirtämistä kokonaan yksinään nukkumaan. vaikka aluksi niin, että jos kerran veli nukkuu yöt, että veli nukkuisi sun kanssa, ja tyttö yksin tutussa huoneessaan.

Kannattaa olla vaikkapa sossuun yhteydessä, sieltä on varmasti saatavissa lastenhoito apua tms. koska tilanne on noin paha ja pitkään kestänyt jo. mll:n kautta ainakin voisi saada lapset joskus hoitoon.

Voimia!!!

teidän on niiiiiiin helppo syyllistää mutta kokeilkaa itse samaa niin katotaan kuinka onnistuu.
oon kokeillu kaiken,ottanu syliin,ottanu viereen,silittäny kun toinen itkee mutta mikään ei auta.
ja ihan vaan epäiliöille tiedoksi että perusturvallisuus on kunnossa ja isä on kuollut liikenne onnettomuudessa ennen tytön syntymää.
viime yö meni yllättävän hyvin ja tyttö heräs vaan kerran vartiksi.
ehkä se tästä alkaa sujumaan.
ja jokainen voi tulla itse kokeilemaan miltä tuntuu valvoa yli kolme vuotta ja samalla haudata mies.

Yhteistyössä