pakko avautua..

Tiimarinvihko

Aktiivinen jäsen
11.06.2009
5 650
1
36
Naantali
Mun ex on tosi vaikea ihminen kaikin puolin.

Nyt ei ole nähnyt taas tytärtään melkein kuukauteen, kun on ollut niin 'kiireinen'. Tänään kirjoitti messengeriin että on ollut jonkun naisen luona, kuka ei ole päästänyt häntä lähtemään mihinkään tyyliin, siksi hän ei siis ole ehtinyt tytärtään nähdä.

On kylläkin viime viikolla pari kertaa ottanut mesen kautta yhteyttä tyyliin sanalla "tyttö?" enkä ole ollut paikalla. Puhelimella ei ole kuulemma voinut soittaa, kun akku on loppu. Sitten laittaa tekstiviestä tyyliin "pvm". Olen muutamaan otteeseen yrittänyt sanoa, että toki saa tyttöä tavata mutta haluan että asiasta sovitaan puhelimitse. Olen käsittänyt että hän on hommannut uuden liittymän, jonka numeroa mulla ei ole. Vanhasta on soitonsiirto, mutta soittaessani se tyyttää muutaman kerran ja sitten tulee 'numero ei vastaa'. Mua ahdistaa suunnattomasti tuo yhdellä sanalla viestittely, haluan puhua hänen kanssaan, että kuulen että kaikki on ok ja on tasapainossa, että uskalla antaa lapsen hänelle. Hän on epätasapainoinen (persoonallisuushäiriötä yms.) ja menneisyydessä myös päihteiden kanssa ongelmia ja joskus tuntuu että ne on tullut takas kuvioihin.

Nyt exän ystävä, tytön kummitäti, laittoi viestiä että voisko tyttöni mennä isänsä ja hänen jo teini-ikäisen tyttärensä kanssa Serenaan ja sanoin että on se mahdollista, mutta haluan puhua exän kanssa puhelimessa varmistaakseni että se ymmärtää miten tytön kanssa ollaan siellä Serenassa (kun hänen pitäis hakea tyttö sinä päivänä tarhasta luultavasti, koska olen töissä, ellei hae edellisenä päivänä kotoa, mutta vaikea tietää jos ei saa yhteyttä). Ja exä nauttii siitä, että tietää mistä naruista vetää, miten kommunikoida mahdollisimman epäselvästi, että mä joudun olemaan huolissani.

Monimutkasta kertoa enkä tiedä tajusko kukaan pointtia, mutta sainpa vähän purettua sydäntä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Ja exä nauttii siitä, että tietää mistä naruista vetää, miten kommunikoida mahdollisimman epäselvästi, että mä joudun olemaan huolissani.

Monimutkasta kertoa enkä tiedä tajusko kukaan pointtia, mutta sainpa vähän purettua sydäntä.

En usko, että kukaan tahallisesti kommunikoi huonosti. Luultavasti exäsi yksinkertaisesti ei vaan osaa kommunikoida kunnolla. Huono juttu.

Toivottavasti yhteispeli sujuu tytön vuoksi edesjotenkuten! :) Voimia :hug:

tosi ikävä tilanne, todella vaikea tuollaisen ihmisen kanssa toimia. onko teillä ollut koskaan säännöllisiä tapaamisaikoja? jokakertainen sopiminen on stressaavaa, varsinkin kun sopiminen on tuollaista. vai onko jättänyt niin monesti tulematta tms, että olette päätyneet tähän ratkaisuun?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ja exä nauttii siitä, että tietää mistä naruista vetää, miten kommunikoida mahdollisimman epäselvästi, että mä joudun olemaan huolissani.

En usko, että kukaan tahallisesti kommunikoi huonosti. Luultavasti exäsi yksinkertaisesti ei vaan osaa kommunikoida kunnolla. Huono juttu.

Toivottavasti yhteispeli sujuu tytön vuoksi edesjotenkuten! :) Voimia :hug:

Tietäisit vaan. Kyllä voi, jos sattuu olemaan narsistinen paska. Se on joskus itse kertonut mulle manipuloivansa ihmisiä, ja näytti esimerkin miten elekielellä saa ihmisiä hämmentymään. On aina osannut vetää naruista niin että mä ahdistun, vaikka tiedän ettei mun tarttis.

Esimerkkinä vaikka yks tapahtuma, josta on jo aikaa. Meillä oli joku perheriita, jolloin oon luultavasti vetänyt erokortin esiin ja hän on alkanut uhkailla mua lastensuojelulla, hänellä oli tapana uhkailla mua et lapsi viedään jnejne. Kysyin että mitä hän lastensuojeluun sanoo, niin hän sano et kertoo et meillä on pilaantuneita banaaneja jääkaapissa.. no olin jo aikaa sitten mennyt hysteeriseks noista uhkailuista ja ääntä korotettiin puolin ja toisin. Soitin hänen äidilleen, et se puhuis pojalleen järkeä, niin exän ääni muuttui täysin. Se oli tyynen rauhallinen ja antoi kaikilla puheillaan ymmärtää et mä olen jotenkin pimeä ja että hän oli aikonut ilmottaa musta lastensuojeluun kun huudan lapsen kuullen (vaikka oli siis syyllistynyt itse samaan, enkä olis huutanut ennen kun nimenomaan uhkasi mua et lapsi viedään).

Tällästä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
tosi ikävä tilanne, todella vaikea tuollaisen ihmisen kanssa toimia. onko teillä ollut koskaan säännöllisiä tapaamisaikoja? jokakertainen sopiminen on stressaavaa, varsinkin kun sopiminen on tuollaista. vai onko jättänyt niin monesti tulematta tms, että olette päätyneet tähän ratkaisuun?

Meillä on ollut sellanen sopimus että 3 vrk aiemmin pitäis sopia tapaamisesta ja isällä on oikeus nähdä lasta vuorokausi viikosta. Tarkotus on ollut hakea tuota säännöllistä aikaa. Tämä on vaan toiminut siksikin, että exästä ei tiedä onko hän kunnossa ja jos on ollut sekasin tai muuten vaan ei oo kyennyt hoitaa lasta, niin ei ole tarvinnut. Nyt mietityttää, et jos sovitaan joku tietty päivä, niin sanooko ex jos ei kykene hoitaa lasta.

Meillä on ollut sellanen sopimus että 3 vrk aiemmin pitäis sopia tapaamisesta ja isällä on oikeus nähdä lasta vuorokausi viikosta. Tarkotus on ollut hakea tuota säännöllistä aikaa. Tämä on vaan toiminut siksikin, että exästä ei tiedä onko hän kunnossa ja jos on ollut sekasin tai muuten vaan ei oo kyennyt hoitaa lasta, niin ei ole tarvinnut. Nyt mietityttää, et jos sovitaan joku tietty päivä, niin sanooko ex jos ei kykene hoitaa lasta.

meillä hiukan samanlainen tilanne. nyt yritetty kuitenkin hieman säännöllisempiä tapaamisaikoja, mutta tsekkaan kyllä kuntoa hieman. jos jotain ongelmaa, niin jää sit se tapaaminen välistä. vähän myös tuo pelko, ettei välttämättä kerro, jos ei ole tapaamiseen kykeneväinen, vaikeitahan nää tilanteet on..

kai sulla on yksinhuoltajuus? vaikuttaa tosi epävakaalta toi ex. Minkä ikänen tyttö, tarviiko vielä kattoo perään? En kyl välttämättä antais lasta Serenaan jos mies on tollanen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
kai sulla on yksinhuoltajuus? vaikuttaa tosi epävakaalta toi ex. Minkä ikänen tyttö, tarviiko vielä kattoo perään? En kyl välttämättä antais lasta Serenaan jos mies on tollanen.

Ei oo yksinhuoltajuutta. Harmittaa kun ex ois joskus aikanaan antanut sen mulle, mutta lastenvalvoja sanoi että yhteishuoltajuus on parempi ja ajattelin että kokeillaan sitten sitä. Nyt ex ei halua luopua huoltajuudestaan. Enkä mä uskalla alkaa taistella siitä, pelkään mitä se keksii.. Yritän aina sovussa hoitaa nää asiat.

Ja vaikka mun ex järjesti meille sellasta ohjelmaa tässä taannoin, että poliisitkin kävi ja lehtiin kirjoitettiin, niin siltikään en uskalla lähteä taistelemaan huoltajuudesta. Poliisien kanssa silloin puhuin exän käyttäytymisestä ja millain se uhkailee mua lastensuojelulla ja nekin sano, että ei mun pitäis olla millänsäkään ja et en kai usko sitä että kukaan vois multa mitään sen juttujen perusteella viedä.. niin en pysty. En kertakaikkiaan uskalla ottaa riskiä, että se keksii jtn tosi ikävää mun pään menoks.

Niin se ton poliisiepisodin jälkeen oli selittänyt sitä jotenkin naapureille, että ihan tavallinen perheriita ja en edes muista/tiedä mitä kaikkea se on selittänyt ja puhunut asiat parhain päin. Vaikka lähitalot evakuoitiin ja meidän pihalla oli niin paljon poliisiautoja, että en oo eläessäni nähnyt niin monta yhdessä paikkaa. Että lahjakas täytyy olla puhetaidoillaan, kun naapureiden kanssa vaan jälkikäteen on naureskellut tapahtuneelle.

Ok. No, jos mies tosiaan osaa keskustella ja pelleilee vaan tuollan sun kanssa, niin ei sun kannata kyllä lasta sen luokse päästää. Sanot vaan kylmästi, että koska toinen ei näytä kykenevän keskusteleen, et voi olla varma, että on kykeneväinen hoitaan myöskään lasta. Ikävää lapsen kannalta, mutta mies saa ihan itse päättää miten toimii; jos toimii lapsellisesti manipuloiden huonolla keskustelulla ->valitsee sen, ettei lapsi näe isäänsä, jos taas tekee kaikkensa keskusteluyhteydelle -> Pääsee tapaamaan lasta. Lapsen isän valinta siis täysin.

Ok. No, jos mies tosiaan osaa keskustella ja pelleilee vaan tuollan sun kanssa, niin ei sun kannata kyllä lasta sen luokse päästää. Sanot vaan kylmästi, että koska toinen ei näytä kykenevän keskusteleen, et voi olla varma, että on kykeneväinen hoitaan myöskään lasta. Ikävää lapsen kannalta, mutta mies saa ihan itse päättää miten toimii; jos toimii lapsellisesti manipuloiden huonolla keskustelulla ->valitsee sen, ettei lapsi näe isäänsä, jos taas tekee kaikkensa keskusteluyhteydelle -> Pääsee tapaamaan lasta. Lapsen isän valinta siis täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:

niin ja tyttö vasta täyttää 3 vuotta.

Mä en omaa lastanu kyllä tuollaiselle ihmiselle antas mihinkään Serenaan mukaan.. :/ jos jotain tapahtuu niin..
Voimia sulle. Jos olisin sä niin en tiedä mitä teksisin. Luultavasti toimit oikein kun yrität pysyä väleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Ehdottomasti vaatisin normaalia keskusteluyhteyttä. Jos ei onnistu, ei tarvii lasta tavata.

nii mäkin,on vaara ettei lapsi ole turvassa. auttaisko lastenvalvojalla käynti,sillee että mies tajuis ettei voi vaan olla kommunikoimatta asiallisesti.

Yhteistyössä