pakko avautua noista edesvastuuttomista vanhemmista (lasten pukeminen kesähelteellä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haloooo!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haloooo!!!!!!!

Vieras
siis kysymykset kuulu MIKSI

- vanhemmat ei älyä laittaa lakkia lapselle vaikka aurinko porottaa pilvittömältä, otsonikatsoiselta taivaalta niin, että päänahkaa polttaa????????

- vauvoja/pieni taaperoita viedään vaunuilla keskellä pahinta aikaa (n. klo 12- 16) umpinaisissa vaunuissa, jotka kenties vielä kokonaan mustat? Ei ole kuuma varmaan ei. Siis kun nimenomaan ohjeistetaan, että tohon aikaan pitäis välttää ulkona oloa.

- luullaan, että aurinkorasvojen avulla taaperoikäinen lapsi selviää pelkät uikkarit päällä rannalla useita tunteja palamatta tai ilman, että vaikka palaisi, niin ei muka tulisi solumuutoksia ihoon, kun aurinko porottaa täydeltä terältä

- luullaan, että taaperoilla saa käyttää kemiallisia aurinkosuojavoiteita

- tai kuten yksikin äiti kun kysyin, että mitäs rasvaa teidän 2-vuotiaalla on, niin äite vastas, että ei mitään, kun se ruskettuu niin hyvin eikä pala????????

Siis onko osa vanhemmista tosiaan noin tietämättömiä tai edesvastuuttomia, ettei ymmärretä, mikä ihanan auringon pahat puolet ovat kun ei suojauduta?

Jos kuitenkin antaisit jokaisen huolehtia omista lapsistaan ja sä keskittyisit kans vaan omiisi... Kuulostat jotenkin tosi fanaattiselta vaikka ihan asiasta kirjoitatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Jos kuitenkin antaisit jokaisen huolehtia omista lapsistaan ja sä keskittyisit kans vaan omiisi... Kuulostat jotenkin tosi fanaattiselta vaikka ihan asiasta kirjoitatkin.

peesi. mistä sä tiedät et kuinka kauan joku on ilman lakkia ulkona..kyttäätkö kenties ppuskissa että onko joku vain viemässä roskia lapsen kanssa ilman lakkia vai ihan tuntitolkulla istuu suorassa auringon paahteessa. meillä lapsilla kyllä aurinkorasvat ja hatutkin päässä, mutta saattavat välillä sen lakin ottaa pois päästä..ehkä 5minutkiksi riisuvat ja sitten taas antavat laittaa päähän..ja niin ei ole taaperoikäisiä. leikki ikäisiä ovaty molemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
No joo, mä olen ihmetellyt tuota ihme hinkua viedä vauva rannalle. Kuuma kun siellä on, ja vauvan ihokin palaa tosi herkästi.

Kannattee käydä illalla rannalla pienempien kanssa (1v --) kun ei paista mutta on silti lämmintä! Me ollaan käyty jo useamapana iltana (19-21 välillä)..
No tuli just mieleen..saan varmaan hiekkaa niskaan ku ulkoillaan noin noin myöhään lasten kanssa :D

Ihmettelin minäkin kun näin uimarannalla vauvan nukkuvan rattaissa siten, että paljaat jalat olivat kokonaan auringossa. Oli sitten ilmeisesti liian työlästä laittaa harso eteen tai kääntää kärryt varjoon. Toivottavasti ei jalat palaneet, koko jalan auringonpolttama on varmaan tosi tuskallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
No joo, mä olen ihmetellyt tuota ihme hinkua viedä vauva rannalle. Kuuma kun siellä on, ja vauvan ihokin palaa tosi herkästi.

Kannattee käydä illalla rannalla pienempien kanssa (1v --) kun ei paista mutta on silti lämmintä! Me ollaan käyty jo useamapana iltana (19-21 välillä)..
No tuli just mieleen..saan varmaan hiekkaa niskaan ku ulkoillaan noin noin myöhään lasten kanssa :D

Ei onnistuisi kyllä meillä, meidän lapset nukkuu silloin jo. =) Mutta kivaa jos teillä onnistuu, ei se mua vaan haittaa. :D

Joo, eilen olin rannalla siinä vähän puolen päivän jälkeen, ja ainakin 3 vauvaa bongasin... Omani jätin suosista iskän kaa kotiin, kerkiäähän tuo vielä rannalla käymään.

Mun lapset on viety rannalle ihan vauvaikäisestä alkaen.

Kumpikaan ei ole koskaan palanut, ei edes pientä punoitusta ihossa, ei auringonpistoksia, ei mitään muutakaan kamalaa...ellei iloisia, reippaita, vedessä peuhaamista rakastavia lapsia lasketa kamalaksi asiaksi :D

(tiiättekö muuten, että rannallakin voi olla varjossa...?)

Kyllä meillä hattua pyritään käyttämään, mutta jätkä repii sen vähän väliä pois päästä kun sille päälle sattuu.
aurinkorasvaa meillä ei ole käytetty, kun ei me suoraan auringossa juurikaan olla ja ei tuo ainakaan vielä ole palanut, katsotaan sitten kun lähtee liikkeelle ja ei enää pysy varjossa niin herkästi, niin sitten varmaan pitää hankkia rasvaa.

Noista aurinkorasvoista vielä, että jossain lehdessä oli juttua siitä, että alle 2-vuotiaalle ei suositella edes sitä kemiallista rasvaa ja toisaalta on ihan sama onko rasva kemiallista vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos löytyy melanooma. Saa tosiaan sitten vaan äiti ja isä syyttää itseään.

Mun luonto ei anna periksi sairastuttaa omaa lastani.

omg.
onneksi lapsesi ei sairastu koskaan mihinkään. olet loistava äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Ihmettelin minäkin kun näin uimarannalla vauvan nukkuvan rattaissa siten, että paljaat jalat olivat kokonaan auringossa. Oli sitten ilmeisesti liian työlästä laittaa harso eteen tai kääntää kärryt varjoon. Toivottavasti ei jalat palaneet, koko jalan auringonpolttama on varmaan tosi tuskallinen.

Näitä paljaita pulleita vauvanjalkoja näkee kyllä yllättävän paljon. Olisiko liikaa vaadittu laittaa vaikka väljät, ohuet puolipotkarit. Tai edes se harso.

Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:

peesi. mistä sä tiedät et kuinka kauan joku on ilman lakkia ulkona..kyttäätkö kenties ppuskissa että onko joku vain viemässä roskia lapsen kanssa ilman lakkia vai ihan tuntitolkulla istuu suorassa auringon paahteessa. meillä lapsilla kyllä aurinkorasvat ja hatutkin päässä, mutta saattavat välillä sen lakin ottaa pois päästä..ehkä 5minutkiksi riisuvat ja sitten taas antavat laittaa päähän..ja niin ei ole taaperoikäisiä. leikki ikäisiä ovaty molemmat

Kyllä mä pistin kans merkille kuinka ihan pienetkin lapset oli tuntikaupalla ilman hattua rannalla. Olin siellä itsekin varmaan viisi tuntia, ja osa porukasta oli tullut jo ennen meitä ja jäi kun me lähdettiin. Että näin...

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Kyllä meillä hattua pyritään käyttämään, mutta jätkä repii sen vähän väliä pois päästä kun sille päälle sattuu.
aurinkorasvaa meillä ei ole käytetty, kun ei me suoraan auringossa juurikaan olla ja ei tuo ainakaan vielä ole palanut, katsotaan sitten kun lähtee liikkeelle ja ei enää pysy varjossa niin herkästi, niin sitten varmaan pitää hankkia rasvaa.

Noista aurinkorasvoista vielä, että jossain lehdessä oli juttua siitä, että alle 2-vuotiaalle ei suositella edes sitä kemiallista rasvaa ja toisaalta on ihan sama onko rasva kemiallista vai ei.

ei ole se ja sama mitä on vaan kuuluu olla fysikaalista rasvaa. pienen vauvan/taaperon elimistö ei kestä niitä aineita, mitä kemiallisissa aurinkorasvoissa on.

Mutta tehtää mitä teette. Mie poistun.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Kumpikaan ei ole koskaan palanut, ei edes pientä punoitusta ihossa, ei auringonpistoksia, ei mitään muutakaan kamalaa...ellei iloisia, reippaita, vedessä peuhaamista rakastavia lapsia lasketa kamalaksi asiaksi :D

No tuolla rannalla missä mä olin ei ollut varjopaikkoja. Itekin paloin, vaikka käytin rasvaa. En mä olis sinne 50 asteen auringonpaahteeseen kyllä vauvaani ottanut, ihan eri asia jos ei olisi näin hirveen kuuma!!

Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos löytyy melanooma. Saa tosiaan sitten vaan äiti ja isä syyttää itseään.

Mun luonto ei anna periksi sairastuttaa omaa lastani.

omg.
onneksi lapsesi ei sairastu koskaan mihinkään. olet loistava äiti!

ehkä sairastuu, mutta ei ainakaan mun välinpitämättömyyteni takia. mun tietääkseni korvatulehdus ei ainakaan johdu musta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No sun lapsilla on perintönä kestävämpi nahka. Ja tiiätkö muuten että kaikilla rannoilla ei varjoa ole. Jos ei sitä itse sinne raahaa. Meidän uimapaikka soranottoalueella oleva pieni järvi, joka on ympäröity hiekkadyyneillä. Ei puita ei mitään. Paahtava kuoppa johon mä en edes suostu menemään näillä ilmoilla. Odotan pilvipoutaa ja sillä välin kannan lapsille ulos vettä altaaseen. Varjoon.

No tuolla rannalla missä mä olin ei ollut varjopaikkoja. Itekin paloin, vaikka käytin rasvaa. En mä olis sinne 50 asteen auringonpaahteeseen kyllä vauvaani ottanut, ihan eri asia jos ei olisi näin hirveen kuuma!!

Täysjärkinen ottaa toki mukaansa aurinkovarjon tai sellaisen biitsi-teltan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mua kummastuttaa et jotkut jaksaa stressata niin paljon toisten asioista.

Sitä se kai teettää, jos ei oo omaa elämää lainkaan :whistle:

Tai sitten vain rupeaa ärsyttämään, kun näkee, että vanhemmat ei huolehdi lastensa suojauksesta, vaikka vaaroista on toitoteltu jo iät ja ajat.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Ei onnistuisi kyllä meillä, meidän lapset nukkuu silloin jo. =) Mutta kivaa jos teillä onnistuu, ei se mua vaan haittaa. :D

Juu, ku koko kesä on lomaa niin vähän on levinnyt käsiin tää homma :whistle:

Yhteistyössä