Pakko avautua jonnekkin, pennun ostajat, huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lady kärtty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lady kärtty

Vieras
Itselläni on myös lapsia, lapsilla harrastuksia ja menoja johon tarvitsevat kyytejä, jos en itse voi kyydittää niin täytyy sopia joku muu se tekemään. Kyllä minulla on tekemistä.
Sitten on pennut joissa on oma hommansa sitä en kuitenkaan vaihtais.

Sitten on ihmiset, joo mä ostan koiran, oon miettinyt asiaa tarkoin. Sovitaan päivä jolloin tulee kattoo. Kun päivä koittaa tulee viesti että tuunkin toinen päivä sit ku lomat alkaa. Pidät pentua varattuna ja nielet ärtymyksen siitä että sen päivän seisoi turhaan muut hommat, että hankit lapselle kyydin yms.

Sitten tulee se uusi sovittu päivä. Taas joku tekosyy ilmaantuu . Sitten ei peruta asiaa, mutta ei myöskään vastata viesteihin.

Kun vastataan löytyy taas kumma selitys. Lopulta ettei he haluakkaan pentua kun pitäisi koko kämppä tuhota sen takia
( laittaa siis portti ettei pääse yläkertaan)
Sitten tulee itsellä mitta täyteen.

Ensinnäkin sen ajan mitä tää yks puljas ees taas, ois mulla ollut muutakin tekemistä. Toisekseen jos portin laitto on miin iso vaiva, ei todellakaan pentu tai koira ylipäätänsä ole oikea lemmikki, jos ei mistään ole valmis luopuu ei ole koira ihminen. Ehdotin kania lemmikiksi.

Johan mulla on vikaa päässä ja vanhemmat näyttää kulkukoirilta ja ties mitä. Jessus!

En todellakaan myisi edes 10 000€ koiraa tollaselle.

Mutta silti vituttaa tällänen show.

Jos ette ole 100% miettineet koiran tms eläimen ottoa niin älkää varatko eläintä. Kysyä saa toki aina, se on eriasia

Turhauttavaa kyllä.
Oletko ajatellut laittaa selkeää näyttöpäivää ja aikaa vaikka parina päivänä viikossa? Yksi aamu-/päiväaika ja yksi ilta-aika viikolle.
Jos ihminen oikeasti haluaa koiran, hän myös järjestää ajan nähdäkseen koiran.

Varausmaksu kannattaa todellakin laittaa ja tehdä sopimus kirjallisena. Oli sitten euron tai tuhannen euron lemmikki.
Myös mahdollisesta palautuksesta kannattaa sopia kirjallisesti. Ettei tarvitse yöunia menettää sen takia, että myymäsi suomenpystykorva haukkuikin 24/7.

Silloin kun vielä kasvatin koiria niin pidin tutustumispäivän koko pentueen tuleville perheille. Minä ilmoitin päivän ja kellon ajan ja sitten kun kaikki olivat paikalla pidin perusteellisen opastuksen koiran hoidosta. Jos vielä tuon jälkeen perheet (ja minä) olivat sitä mieltä että haluavat meiltä pennun niin sitten kukin perhe sai tutustua omaan pentuunsa. Sen jälkeen tehtiin kauppasopimukset ja sitten perheet lähtivät koteihinsa odottamaan luovutuspäivää. Toki saivat tulla tapaamaan pentuaan vielä ennen luovutusta jos vaan aikataulut sopivat yhteen.

Yhden kerran "panttasin" pentua entiselle opiskelukaverilleni, monta kerta oli tulossa sitä katsomaan mutta aina perui viime sekunnilla. Loppuviimeksi sitten kävi niin että hän ei sitä pentua koskaan päässyt tapaamaan joten ilmoitin että myyn sen toiselle.

Missään tapauksessa pennun kasvattajan ei kannata alistua siihen että perhe pompottaa noin, kyllä kasvattajallakin on oikeus muuhunkin elämään kuin vain odotella pennun varaajia käymään.

Yhteistyössä