pakkaus vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
olen suunnitellut etten ottaisi äitiyspakkausta huhtikuussa syntyvälle vauvalle, koska aika paljon olen ehtinyt keräilemään kirppikseltä hyviä mm vanhojen pakkausten käyttämättömiä vaatteita tosi halvalla. Ja siskoltani tuli myös jonkun verran varsinkin jos poika sattuu olemaan. Lahjaksikin sitten vauvan synnyttyä varmaan saa. Vauva on ensimmäinen eikä kaikkea tarpeellista välttämättä tule nyt huomioitua kun ei oikein tiedä mitä tarvitsee. En sitten tiedä onko hankalaa ruveta kaikkea metsästämään kaupoista. Onko monikin jättänyt pakkauksen ottamatta tai miettinyt sen ""tarpeellisuutta""..Onkohan sitä nyt järkeä ottaa vai ei..

Kelan sivuiltahan voi katsoa sit' pakkauksen sis'lt;' ja mietti', mit' itsell' tuntuu puuttuvan ja siit' saa sitten muutenkin vinkkii, jos tuntuu et on paljon jo olemassa, niin sittenh'n voi sen rahankin ottaa.

Ensin ajattelin, etten ota pakkausta, koska mulla on aika paljon kierrätysvaatteita kaapissa jo nyt. Ja lisää saisi puoli-ilmaiseksi kirppareilta.

Toisaalta, mitä enemmän vaatteita on, sitä vapaampi on pyykinpesusta. Ja pakkauksen arvo on pienempi rahana kuin tavarana otettuna. Joten taidanpa ottaa pakkauksen kuitenkin...

Kirpputori on hyvä paikka ostaa käytettyjä vaatteita. Itse olen ostanut paljon ja halvalla.
Minäkään en ota pakkausta, vaikkakin siellä on paljon hyviä tuotteita (esim. sakset, kylpymittari, ym.) vaatteiden lisäksi.
Meille kolmas tulossa, ennestään jo vaatteet ja tarvikkeet hankittu. Ensimmäiselle itsestään selvyys pakkauksen hankinta, toiselle mietin pitkään, näin jälkeen päin ei ehkä olisi kannattanut ottaa pakkausta. Yleensä tulee hankittua liikaa tavaraa, vähemmällläkin pärjää.

minä otin ekan kanssa pakkauksen en edes miettinyt toista vaihtoehtoa. Pakkaus on paljon arvokkaampi kuin se raha jonka saa. Jos jotain niistä vaatteista et tarvii voithan ne sit myydä. Mä ainakin olin tosi tyytyväinen toppapuvusta ja makuupussista ja lakanoista. Ja niitä vaatteita kerkii ostelemaan myöhemminkin ihan tarpeeksi. Taas pitäis mennä kirppiksiä kiertelee kun rupeaa edellinen koko jäämään pieneks=)
Nyt toinen tulossa ja aion kyllä pakkauksen taas ottaa! Vaikka vaatteita onkin jo jonkinverran. Se 140€ on aika pieni raha....Tai siis toisille se on iso, mut nyt vertasin siihen mikä on sen paketin arvo!

Itse en ottanut pakkausta, kun esikoista odotin. Sain tutuilta paljon vaatteita ja ostin kirppareilta....otin rahan, jolla ostin kylpyammeen, soittorasian, vaippoja, tutteja, imetysliivit ym. Mielestäni tein hyvän ratkaisun. Nyt toista odotan ja olen miettinyt, jos nyt ottaisin pakkauksen, kun esikoisen vaatteet eivät ole enää hirmu hyvässä kunnossa, käytettyjä kun olivat jo valmiiksi.

Olen ottanut pakkausken aiemmin, mutta nyt en taida ottaa. Kahden ensimmäisen lapsen kanssa käytin pakkauksesta pari kertaa ulkoilupukua, muuten käytössä oli vain täkki ja makuupussi. Nyt nuorimmaisen kanssa (10kk)en ole käyttänyt pakkauksesta kuin sitä täkkiä ja pussilakanaa, pari kertaa taisi tytöllä olla body päällä, muuten vaatteet jäivät käyttämättä. Just tuossa yksi ilta miehen kanssa mietittiin asiaa, niin hän tuumasi, että tulihan ne kondomit käytettyä myös...
Eipä se raha ole pakkauksen sisältöön kovin suuri, mutta jos jää melkein kaikki käyttämättä, niin mieluummin otan sen rahan kuiteskin ja ostan niillä vauvalle jotain.
Tämmöinen on mun kokemus / mielipide...

No,mä otin pakkauksen,toinen lapsi vaikka eri sukupuolta tuli nyt.Olen katunut pakkausta,kivahan se on,mutta rehellisesti mitä siitä olen käyttänyt on:
-ulkohaalari,noin 5 krtaa
-paria bodya
-en pidä potkareista,on niin ""työläitä""pukea,puolipotkarit ja body paras mulle.
-hiusharjaa
-kynsisaksia
-kortsuja
-vihkoset luettu,mutta ei kauheen hyviä.Kirjakaupasta sais parempia

Siinä tais olla kaikki.ELi sillä rahalla ois saanut ostettua nuo ihan kivasti ja lisäääkin.Sekä ""oikean"" värisiä.

en mäkään käyttänyt pakkauksesta muuta kuin puklurättejä vaippoja,harjaa,lämpömittaria,peittoa ja lakanoita,kortsuja..
pakkauksen rasvan käytin itse kun se oli niin voimakkaan tuoksuinen eikä käynyt vauvalle.vaatteita een käyttänyt ollenkaan.kynsisakset oli meillä ainakin tosi ""tylsät""en saanu vauvan kynsiä leikattua ollenkaan niil,mut mun kaverin sakset oli terävät eli varmaankin joku valmistusvirhe;)
nyt jos toisen vauvan saisi ni ottaisin rahana..aion kyl käyttää sitä yöpukua vauvalle kun se sille vaan sopiva;)

Sain esikoisen heinäkuussa 2005.Mulle taas oli ihan selvä,että haluan äitiyspakkauksen.Tuo rahasumma 140 EUR on tosi pieni ja pakkauksen arvo on paljon enemmän.Meillä taas on pakkauksen vaatteita käytetty tosi ahkeraan ja nyt alkaa tulla suru puseroon,kun niitä vaatteita saa laittaa takaisin pakkauksen laatikkoon,kun ovat jääneet pieniksi.Vaatteet ovat myös hyviä laadultaan.No säilyypähän seuraavalle vauvalle,jos sellainen joskus sattuu tulemaan.Toivottavasti.....

Sain lapsen elokuussa 05 ja voin suoraan sanoa, että en ole kovinkaan montaa vaatekappaletta tai tavaraa käyttänyt:
- lämpömittari
- kynsisakset
- toppapuvun ns. ""kengät""& hanskat

Eli ei ole käyttöä pakkaukselle ollut. Mutta kait se kuuluu siihen odotukseen, että pakkaus pitää ottaa. Meille syntyi tyttö ja pakkauksessa oli enemmän poikavärejä, joten senkään puolesta ei tullut paljoa vaatteita käytettyä. Suosittelen ottamaan rahana ostamaan ed. mainitut tavarat sekä vaatteita. Itse käytin bodyjä ja puolipotkareita. Lahjaksi tuli kans tosi paljon vaatteita. Suosittelen Tutan tuotteita, niiden jälleenmyynti arvo on hyvä ja ne kestää useammalla lapsella hyvänä.

ei tutan tuotteita! muka laatua, ja esim painatukset lähtee oikeanlaisessa pesussakin käveleen heti. tosi pettynyt tuttaan, ehkä ennen ollut hyvä ei nykyään enää.

pakkauksen otin ekalle, ollaan käytetty toppapukua paljon, makuupussi on tosi kätevä. petivaatteet tuli tarpeeseen. rasvat taisin kyllä käyttää odotusaikana itse, vauvalle ostin sit mieleisiä. minusta oli kiva, kun oli eri vaippanäytteitä, joita sit pysty testaileen. kaikki vaatteet tuli käytettyä, paitsi kietaisubody oli meillä huono. ja vendin 70 cm potkarit oli kyllä pienemmät kuin kokomerkinnässä luki, ehti mennä pienks. hyviä 'kotivaatteita', miksei kylävaatteitakin. pakkaus siis vm 2004. nyt toinen tulossa pienellä ikäerolla, ja ajattelin ottaa taas pakkauksen. 140e on kuitenkin niin pieni raha, ettei sillä oikeen tee mitään. ja toisin kuin monet (?), meillä esim. toppapukua käytetään. kevyttoppa oli kans kovassa käytössä. et ne jos ostais kaupasta, tulis jo lovi tohon 140e:n.

Otimme nyt odottamallemme esikoiselle pakkauksen, mutta se oli kieltämättä pettymys. Kuvissa vaatteet näyttävät vielä ihan mukiinmeneviltä, mutta livenä ne on jotenkin paljon ankeampia, ja jäänevät suurin osa käyttämättä. Muutakin tavaraa olemma saaneet paljon käytettynä eli perustarvikkeet olisi saatu näköjään sitä kautta kasaan anyway. Sanoisin, että jos siis yhtään emmit, ota mielummin rahana. Ja jos haluat vain jonkun tietyn esineen pakkauksesta, saat sen varmaan ostettua kirppiksiltä, huuto.netistä tai vauva-aiheisilta palstoilta meiltä omiin pakkauksiimme pettyneiltä. ;s

Tänään tuli meille pakkaus. Aion käyttää kaikkia muita vaatteita ym. paitsi toppapukua joka on ihan karsea. ja sitä retro keltaista potkista en kanssa laita vaavin ylle...muuten olen ihan tyytyväinen. Voisivat tulevaisuudessa laittaa yksivärisiä toppispukuja. Toki joitain käytän enemmänkin vara vaatteina. Mutta varsinkin kotona ei ole asuilla niin suurta merkitystä. Varsinkin perushousut vaaveille olivat oikein tervetulleita. Ei niistä kaikista edes huomaa, että on saatu äippä pakkauksesta =) Kokonaisuutena kiva ja hyödyllinen juttu. Mitäköhän niissä tämänvuoden paketeissa on...pikkusen kade jos kiva toppis ;)

Olen kovasti pohtinut samaa.. Meillä on esikoinen reilin vuoden kun toinen syntyy. Kaikki tavarat on siis jo, ja melko hyväkuntoisina. Mutta mutta, kun esikoinen itse käyttää vielä omiaan... Kuten varmaan toppapukua, ehdottomasti peittoa, makuupussia, lakanoita yms... Ne kun menet kaupasta hankkimaan, niin johan siinä on 140 nopiastee seljällään... Hmm, en tosiaan tiedä.

Mutta siis pakkauksesta oli kyllä hyötyä enemmän kun rahasta esikoisen kanssa. Toppavaatteet oli hyvät, peitto, lakanat yms, makuupussi, vesimittari, kynsisakset ja osa muistakin vaatteista menetteli...

Hauska huomata, miten maut ovat niin kovin erilaiset. Minä taas pidin niistä keltaisista potkiksista, vaikka tavallisesti en keltaisesta pidä. Ne ovat suosikkini heti tiikeripöksyjen jälkeen. Myös Kelan kuvissa ankealta näyttävät raidallinen body & potkuhousut ovat luonnossa oikein kivan näköiset. Minä itse asiassa pidän enemmän noista pakkauksen vaatteista kuin kaupassa näkemistäni, mutta kun vauva ei ole vielä syntynyt, niin en kaupassa ole ehkä nähnyt kuin ihan tylsiä perusvaatteita.

Haalarin yksivärisyydestä olen kanssasi samaa mieltä. Sekin kyllä on luonnossa kauniimpi kuin kuvassa, mutta ehkä yksivärinen olisi mukavampi.

Esikoiselle ja kakkoselle otin paketin. Kolmannelle en ottanut, koska vaatetta oli jo yli oman tarpeen. Kolmannen jälkeen laitoin kiertoon kaikki, mitä ei olla käytetty ja mistä ei tykätty. Nyt on neljäs tulossa, ja vielä löytyi kaapin kätköistä riittävästi vaatetta, jotta pakkausta ei tarvinnut ottaa.

Rahalle on kyllä käyttöä, koska esikoiselle käytettynä ostetut vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo ovat joko lopullisesti hajonneet tai erittäin huonossa kunnossa.

Kannattaa katsoa Kelan sivuilta sitä äitiyspakkauksen sisällysluetteloa. Havaintoni on, ettei ainakaan kaikki firmat raaski parasta laatuaan sinne pakkaukseen antaa. Eli kaupasta ostettuna saman merkkiset tavarat saattavat olla selvästi laadukkaampia kuin äitiyspakkauksessa.

Me ollaan käytetty kaikkea paitsi toppapukua (karsean näköinen ja iso) ja kertakäyttövaippoja, joita en laita vauvalle muutenkaan koskaan.

Pakkaus oli tosi hyvä ja ehdottomasti parempi kuin raha, eikä mulla ole valittamista tuotteiden laadusta (olisko alkuvuodesta ollut sitten huonompaa laatua, joka korjattu?).

Meidän esikoiselle otettiin pakkaus ja ainoa mille ei ole ollut käyttöä, on toppapuku, on niin julmetun iso.

Mielestäni kaikki vaatteet ovat kivoja ja tosiaan se 140 € ei vastaa lähellekään pakkauksen arvoa.
Mutta mahdolliselle seuraavalle lapselle (poika vasta 3 kk vanha) emme todennäköisesti ota pakkausta koska tämän pakkauksen vaatteet pysyi ainakin meillä moitteettomassa kunnossa vaikka käyttöä on ollutkin.

Ja ne raita puolipotkarit on NIIN suloiset!:)

Ihan vasta-alkajalle se on aivan mainio aloituspakkaus. Siis jos ei ole saanut mistään tutuilta tai muilta vauvantarvikkeita ja ei ole kokemusta lastenhoidosta ollenkaan, kuten minulla ei ollut... Siinä saa kuitenkin aika paljon sellaisia perustarvikkeita.
Käyttämättä on jäänyt oikeastaan vain toppapuku, kun se on vieläkin liian iso.
Mitä ehkäisyä käyttävät he, joilla jää pakkauksen kortsut käyttämättä? Kun eihän imetyksen aikana ja ainakaan ennen jälkitarkastusta saa käyttää mitään muuta? Siis ihan vaan mielenkiinnosta kysyn... utelias kun olen ;)

Yhteistyössä