pakkasta -20 naapuri laittaa..

  • Viestiketjun aloittaja "tiia"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
No, mitä sitten? Kun kerran noinkin hyvin nukkuu niin onko se sulta pois? Kyllä se pitäis älämölöä, jos ei ois hyvä olla... Laittaisin itekkin, mutta toi meidän reilun vuoden ikäinen ei nuku enää kuin tunnin torkut, niin en jaksa alkaa toppaamaan sitä vaunuihin...
 
"Kiraki"
Mää kuljin 1lk kanssa kouluun aamuisin (siis saattelin)..aikaa meni n.1h oli pakkasta minkä verran vaa ja jos lapsi (½.v)nukkui kun oltiin takas nii jäi kyllä ulos nukkumaan.. vaikka sen 2-3h..
 
Ei kyllä tulis mieleenkään laittaa vauvaa nukkumaan ulos näillä pakkasilla, jos ei ole edes mitään tuulensuojaa. Tulosta vaikka netistä lappu vauvan ulkoiluohjeista ja tiputa postiluukusta.


Onko siellä vaunuissa edes ketään, etteivät ole vain tuulettumassa..?
 
"Mä"
[QUOTE="tiia";25593626]reilun vuoden ikäisen lapsen vaunuihin nukkumaan,nukkuu siellä semmoiset 2-3h,kuomun edessä ei ole mitään harsoa tms suojaa...[/QUOTE]

täällä pohjoisessa kait on melkein aina tuon verran, ja mulla on olleet neuvolantädit ja sossut kimpussa, kun en nukuttanut vauvaa ulkona..
 
"tiia"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25598881:
minusta siinä ei ole mitään järkeä laittaa vauvaa nukkumaan ulos pakkasilla, joka ylittää 10 astetta. ja eikös se jo sanottu neuvolassakin, että tuo on se raja
tätä just mietinkin,että eikös se -10 ole se pakkasraja?
 
"xxxxxxxxx"
Olen kyllä omiani nukuttanut ulkona -20, hyvin kaikki nukkuneet, hieman enemmän topatut vaunut vain, ja välillä olen käynyt koettamassa onko kädet lämpöiset ym. vaunun "suuaukolla" tosin oli osittain huopa. Ei ainakaan meidän neuvolasta ole mitään ulkoilu kieltoa annattu -10 ylittävälle pakkaselle.
 
"vieras"
Meillä on molemmat nukkuneet uniansa ulkona vaunuissa oli pakkasta tai ei. Kunnolla vaatetta päälle, ja vaunun suuaukolle harso tms. Oikein kylmillä ilmoilla peitin vaunut villashaalilla. Hyvin nukkuivat ja lämpiminä heräsivät. En näe mitään järkeä siinä, että jos lapsi nukkuu paremmin ulkona, niin väkisin ruvetaan sisällä nukuttumaan; meillä ei sisällä nukkumisesta olisi tullut yhtää mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Minä olen ollut monissa eri perheissä lastenhoitajana ja aika usein nukutin "vauvoja"ulkona.Oli keli mikä tahansa.Tosin nuo vauvat oli jo vuodesta ylöspäin iältään.Kerran sain naapurin kimppuuni joka tuli karjumaan mulle ja käski viedä lapsen sisälle.No,pakkasta ei ollut paljoakaan (alle 15).Totesin vain että mulla käsky nukuttaa vauva ulkona.Naapuri soitti lasten äitille ja kas kummaa tuli pyytämään anteeksi käytöstään.Tosin naama mutrulla :)
 
"essi"
Ihme hysteria pakkasesta. Onhan se äideille hyvä tekosyy olla ulkoilematta, kun mittari on miinuksen puolella.
Ikinä ei ole yksikään lapsi kylmettynyt, vaikka on missä asteissa ulkoiltu ja nukuttu.
Kiinnostais tietää, onko nää hysteerisoijat etelästä, jossa jotenkuten pystyy välttämään ulkoilun, kun ei kovaa pakkasta niin kauaa kestä. Vai ovatko pohjoisesta, ja oikeasti pitävät lapsensa parhaimmillaan kuukausia ilman ulkoilua.
 
vrs
Omat lapset ei oo koskaan nukkunu vaunuissa, mut isäukko just muisteli mun vauva-aikoja ja naureskeli nykymenolle. Hyvin olin nukkua posottanu lampaan taljaan käärittynä 30 asteen pakkasissakin vaunuissa, tuolloin kyllä viltti kuomun päällä. Alle 6h unet olivat minulle kuulemma todella tavattomia. Nukkuispa sitä nykyäänki noin hyvin. :D
 
"jenni"
Meillä lapsi nukkui aina pihalla, vaikka oli -20. Talvivaatteet on keksitty sekä makuupussi jos et vielä tiennyt!!! Mutta eipä meillä lapsi koskaan kipeäkään ole ollut vaikka päiväkodissakin kaikki taudit on jyllännyt..
 
turhaan sitä rupeaa "huutelemaan",jos ei tiedä mm.mitä lapsella päällä,miten paljon/kuinka lämpöiset peitot/makuupussit ja ennen kaikkea mitä ovat mittari lukemat siellä kopan sisällä.kai he itse sitten tietävät jo kokemuksesta(toivottavasti),mitkä ne heidän pakkasrajat ovat ottaen huomioon sen seikan onko lapsi edelleen normi lämpöinen herättyään vai viluisen tuntuinen..mutta täytyy kyllä myöntää,että itse laittaisin siihen kuomun eteen jonkin harson/peitteen,jättäen kuitenkin ilmaraon...
 

Yhteistyössä