Pakkasrajoista??

Tääl on muitakin keskusteluja siitä saako vauvaa viedä ulos pakkasella ja mikä on raja..ollaan oltu nyt parina päivänä vauvan kans ulkoilemassa kun pakkasta just sen -10..vauva siis kohta 3vk "vanha" =) Mutta tänää pysytty sisällä kun pakkasta enempi. Mutta huomena ois pakollinen meno, siis vauvalta otetaan sairaalassa lisää kokeita, eli sitä ei voi perua. Mutta mites kun pakkasta luvattu -22 :O autoa ei ole että vaunujen kanssa täytyy mennä bussilla..pysäkille semmonen parinkytä min matka..tiedän että tää on ihan hermoheikkoo mutta kun jotkut on niin siinä kannassaan että ei MISSÄÄN NIMESSÄ näin pienen vauvan kanssa jos pakkasta sen verran... että rupee jo itteään hämään..kai sitä pärjää jos tarpeeks pukee päälle??

T: Epäröivä äityli :D

jos ei ole muuta vaihtoehtoa, niin suosittelen pukemaan vauvan kunnolla ja itsesi myös.

Vaunujen päälle kannattaa laittaa jotain mikä eristää lämpöä/pakkasta, ettei ole vauvalle turhan kylmää hengittää, noin pienen ruumiinlämpö laskee herkästi jos ulkona on kylmä.

Itse aikoinaan laitoin vaunuihin vauvan alle lampaan taljan + äitiyspakkauksen makuupussin, peiton + toppahaalarin, villa/fleece haalarin, tavalliset vaatteet ja alle tietty sit vielä jotain. Vaunun päälle peiton ja vilttejä. Meillä kun ei pieni mies suostunut nukkumaan pienenä sisällä päiväuniaan ollenkaan.

Vaunuihin laitoin myös lämpömittarin millä katsoin kuinka "kylmää" vauva hengittää. Niskasta on hyvä tarkistaa onko vauvan kylmä/kuuma. :)

Toivottavasti sait edes jotain pientä vinkkiä :)

Viimeksi muokattu:
Paljon vauvalle vaatetta, makuupussia yms. suojaa kuten edellä mainittu. Voi myös laittaa kuumaa vettä sopivaan pulloon ja pullo villasukan sisään ja vaikka vielä jotain suojaa lisäksi ja pullo vauvan lähelle lämmittämään. Pitää vain varmistaa että pullo ei vuoda eikä pääse muuten polttamaan. Tällaista konstia käytetty minun vaunuissa kun olen ollut vauva -70 luvun lopulla. Myös kauratyyny voisi toimia jos sellainen kotoa löytyy.

Vauva varmasti pysyy lämpimänä, se ei ole se ongelma. Ongelma on se kylmä hengitysilma, jota pienen keuhkot eivät vielä pysty kunnolla käsittelemään. Eli vaunujen suuaukko ihan tiiviiksi, mieluiten jo sisällä (lämmin ilma pysyy siellä sisällä kauemmin).

Tai sitten meette taksilla. Sen mä itse valitsisin oman 2kk vanhan tytön kanssa jos ei autoa olisi. 20+20 min on mun mielestä aika pitkä aika noin kylmässä ilmassa hengitellä.

Myös minä ottaisin taksin noin pienen kanssa. Jos kuitenkin päädyt bussiin, todellakin koita saada reilusti vähennettyä sitä ilmakiertoa, mutta kuitenkin niin, että hiukan vaihtuu, ettei hengitysilman hiilidioksidipitoisuus nouse liikaa.

Yhteistyössä