Pakkasraja vauvan ulkopäikkäreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti miettii

Vieras
Kuinka kovassa pakkasessa vauvan saa laittaa vaunuissa ulos päiväunille?
Joskus raja on ollut -10 mutta hiljattain kuulin että se onkin -15 vai voiko peräti olla -20?
Pakkasta täällä on nyt -17 ja mietinkin laitanko vauvan ulos päikkäreille? Nukkuu niin paljon paremmin ulkona. Ikää vauvalla 3kk.

Et todellakaan laita!!! EN oo missään kuullut noin korkeasta pakkasrajasta pienelle vauvalle kuin -15 tai -20. Kyl se -10 on se raja. Kylmä ilma on aika raakaa 3kk:lle lapselle kuitenkin.

jos ei tuule,niin voi laittaa ja sitä totutellaan 15min kerralla. enisin saa olla 15min ja sitten puoli tuntia ja sitä jatketaan niin kauan kun on kaksi tuntia täynnä niin sitten ei ole enään väliä.

Riippuu vähän vaunuistakin. Jos käytössä on sellainen koppa, jossa kansi nousee osittain kuomun eteenkin, kopassa hengitysilma on lämmintä. Itse ratkaisin asian laittamalla viltin kuomun eteen niin että ylös jäi vain viiden sentin ilmarako.

Onko lapsi parvekkeella vai pihalla? Mä nukutin lasitetulla parvekkeella -20 asteessa päikkärit, kun sisällä ei oikein nukkunut. Paljon vaan päälle ja vällyjä vaunuihin. Laitoin lisäksi 0,5 litran pulloon lämmintä vettä ja sen vaunuihin sopivaan paikkaan. Pullo lämmitti peitettyjä vaunuja ja hengitysilma oli lämpimämpää. Mittasin vaunujen sisälämpötilan ja se tais olla alle -10 astetta ja vauva oli aina lämmin herättyään. Konstit on monet :)

Itse yritän just nukutella 10 kk sisällä vaunuissa, vaikka on tottunut nukkumaan vain ulkona. Päädyin siihen, että kyllä -15 on jo liikaa. Taisi juuri nukahtaa viimein :)

Totuttelut on tehty jo -10 - -13 asteen pakkasessa.
Vaunut on Lämpimät Emman vaunut.
Olen pukenut vauvalle sisävaatteiden lisäksi fleecepuvun, toppahaalarin ja laittanut makuupussin sisälle. Lisännyt vielä harson hengityksen suojaksi vaunun kuomuun. Ja siis ollut jo monet päikkärit ulkona n. -10 asteessa.
Mietin vain että voiko nyt laittaa kun on -17... Mutta mielipiteitä on näköjään monia.
Ehkä nukutan vauvan ulkona ja siirrän puolen tunnin päästä sisälle nukkumaan ja otan varovasti enimmät vaatteet pois päältä...

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Onko lapsi parvekkeella vai pihalla? Mä nukutin lasitetulla parvekkeella -20 asteessa päikkärit, kun sisällä ei oikein nukkunut. Paljon vaan päälle ja vällyjä vaunuihin. Laitoin lisäksi 0,5 litran pulloon lämmintä vettä ja sen vaunuihin sopivaan paikkaan. Pullo lämmitti peitettyjä vaunuja ja hengitysilma oli lämpimämpää. Mittasin vaunujen sisälämpötilan ja se tais olla alle -10 astetta ja vauva oli aina lämmin herättyään. Konstit on monet :)

Vauva on nukkunut tuossa terassilla talon vieressä mihin ei tuuli käy. Eipä siellä muutenkaan tänään tuule.

Yhteistyössä