pakkaavat rinnat?

  • Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
tuore äiti
millä kaikilla konsteilla olette helpottaneet pakkaavia rintoja niin maidonerityksen alkuvaiheessa kuin myöhemminkin?
kuuluuko rintojen pakata niin älyttömästi eli miten sen voisi kokonaan estää?? olisko imetysohjaajilla ja muilla intomielisillä vauvamyönteisyysihmisillä hyväksikokeiltuja vinkkejä??
miten estää rinnanpäiden rikkimeno myös?? näin käynyt joka synnytyksen jälkeen vailla rinnanpää hyvä ja ote oikein??
 
itsellä on auttanut, kun olen joka syötön jälkeen laittanut bepanthenia rinnanpäähän. pitää ihon kosteana, ei kuivu ja halkeile.ois ollut kiva kun joku ois suositellut rasvausta heti alussa!! itsellä pakkautuu vain, jos on ollut pidempi väli syötöissä (yöllä). helpottuu heti seuraavan syötön yhteydessä.
 
Juu tuo Bepanthen on ihan ehdoton imettäjän varuste! Multa kysy jo synnärillä jokainen hoitaja, et onhan joku jo antanu Bepanthenia ja muista rasvata sillä useesti. Sitä kun ei tarvitse pestä pois ennen imetystä. Myös ilmakylvyt auttaa. Sekä apua on myös siitä, että puristaa imetyksen jälkeen tipan maitoa rinnasta ja hieroo sen rinnanpäähän ja antaa kuivua siihen.
 
Itselläni rinnat pakkantuivat varsinkin yöllä kun poika ei enään herännytkään tiettyyn aikaan syömään ja kun lakkasi itse syömästä rintaa. Käytin siis apuna jyvätyynyä jolla haudoin rintoja ja sain paakut liikkeelle. Ja joskus öisin heräsin lypsämään maitoa, koska sitä oli niin paljon ja äkkiä voi saada rintatulehduksen jos maito pakkantuu.
Rikkoontuneisiin rinnanpäihin käytin Bebanthen-voidetta ja auttoi kyllä.

Onnea sulle :hug:
 
Itsellänikin rinnat pakkautuivat pahasti jo laitoksella. Sieltä sainkin vanhan kunnon neuvon, kaalinlehdet!:) Eli kaalikerä vaan kaupasta ja sopivan kokoiset palat liiveihin. Auttoi ainakin minulla. Ja tietty suihkussa kuumalla vedellä suihkuttelu.
 

Yhteistyössä