paketin noutamatta jättäminen ja postikulujen maksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Miten menee, jos tilaan paketin enkä nouda pakettia postista ja täten paketti lähetetään takaisin lähettäjälle, niin olenko velvollinen maksamaan pakatin lähettäjälle kahdet postikulut?

Tilasin paketin nettikaupasta, en ehtinyt hakea pakettia kun oli pakettiautomaatissa sen 7 päivää. Paketti lähti takaisin ja nyt tämä firma perii multa kahdet postikulut. Eli lähetyksestä postikulut ja siitä postikulut kun paketti lähti takaisin.

Meneekö tää oikeesti näin? Googletin asiaa kyllä, mutta toivoisin vielä vastauksia.

Kuuluiko postikulut siis alunperin sun maksettavaksi? Siis jos olisit hakenu paketin? Ja hakematta jättäminen ei ole palautus firman toimitusehtojen mukaan? Jos kyllä niin sillon ne molemmat postarit tosiaan kuuluu sun maksettavaksi. Yleensä nää selitetään kyllä toimitusehdoissa..

Ei tarvitse maksaa jos kerran olet postiennakolla tilannut ?
sinunlaisten junttien vuoksi tuota postiennakkoa ei ole enää juurikaan tarjolla koska kauppiaat repii hiuksiaan lähetellessään paketteja jota kukaan ei sitten noudakkaan=tappiota firmalle.

Kuuluiko postikulut siis alunperin sun maksettavaksi? Siis jos olisit hakenu paketin? Ja hakematta jättäminen ei ole palautus firman toimitusehtojen mukaan? Jos kyllä niin sillon ne molemmat postarit tosiaan kuuluu sun maksettavaksi. Yleensä nää selitetään kyllä toimitusehdoissa..

Firman toimitusehdoissa ei lue mitään siitä jos jättää paketin hakematta... Ja kyllä, olisin maksanut postikulut jos olisin voinut paketin noutaa.

Ei tarvitse maksaa jos kerran olet postiennakolla tilannut ?
sinunlaisten junttien vuoksi tuota postiennakkoa ei ole enää juurikaan tarjolla koska kauppiaat repii hiuksiaan lähetellessään paketteja jota kukaan ei sitten noudakkaan=tappiota firmalle.

Tilasin laskulla. Olen juntti jos jätän yhden paketin hakematta sen takia että satuin sairastumaan enkä saanut pakettia noudettua. Okei, olen sitten maailman suurin juntti.

Yleensä haen aina pakettini, mutta joskus tulee esteitä.

okei,no anteeksi :(
Mutta eikö sulla muka ole ketään tuttua joka olisi voinut paketin noutaa puolestasi?

Kyllä mä niiltä kysyin, mutta unohtivat asian tai olivat liian kiireisiä. Jouluhössäkkä kaikilla päällä ja se 7 päivää meni todella nopeesti ja sit paketti oli jo lähteny :(

Harmitti että just silloin olin kipeenä.

Mutta en jätä noutamatta toisten, yllätti hiukan tuo 20e lasku postikuluista. Jossain kun luki että noutamatta jättäminen on rinnastettavissa palauttamiseen ja tosiaan firman nettisivuilla ei lukenut mitään siitä jos jättää paketin noutamatta.

Mutta ehkä mä sit maksan ton laskun ja haen seuraavat paketit heti saapumispäivänä.

Yhteistyössä