Pakaste taikinasta tehtyjen pestorullien pakastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sini"

Vieras
Onkohan täällä asiasta tietäviä paikalla. Eli jos teen pakastetaikinasta (voitaikina tms.) esim. pestorullia, niin voiko ne sitten vielä valmiina pakastaa?

Pitäisi tehdä isot määrät juhliin, eikä lähempänä juhlia enää ole aikaa..

Varmaan ne voi, tuskin valmistaikinasta tehtyjä jäähtyneitä rullia voi enää mitenkään pahemmiksi saada. Kaameita tuollaiset on joka tapauksessa. Miks pidät isot juhlat ja tarjoat valmistaikinasta, pakastetusta tehtyjä valmispestolla täytettäviä rullia, jotka pakastetaan ja sulatetaan...kai sä itsekin tajuat, että tuosta on herkullisuus kaukana...

[QUOTE="vieras";27966484]Varmaan ne voi, tuskin valmistaikinasta tehtyjä jäähtyneitä rullia voi enää mitenkään pahemmiksi saada. Kaameita tuollaiset on joka tapauksessa. Miks pidät isot juhlat ja tarjoat valmistaikinasta, pakastetusta tehtyjä valmispestolla täytettäviä rullia, jotka pakastetaan ja sulatetaan...kai sä itsekin tajuat, että tuosta on herkullisuus kaukana...[/QUOTE]

Ensinnäkään minä en pidä juhlia, vaan autan tarjoilussa. Toiseksi en käytä valmispestoa. Kolmanneksi sankarin toive on pakastetaikina, koska itse tykkää siitä enemmän kun itsetehdystä...

Ainoa ongelma on tuo aika. Itse olen lomalla ja tulen reissusta vasta juhlapäivän aamuna, joten silloin en ehdi enää mitään valmistamaan..

Mä olen ainakin tehnyt etukäteen ja pakastanut. Ihan hyviä olivat. Ja kelpasivat muuten vieraillekin niin, että melkein kaikki meni. Mulla oli niitä isoja lehtitaikinalevyjä. Tee ihmeessä! Helppoja ja hyviä!

Yhteistyössä