Pajonko pystyisit säästämään näillä tuloilla:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Saan siis nettona käteen n. 2000e/kk siinä on mukana jo lapsilisät ja elarit, eli pienellä eletään, olen 2 lapsen yh, vuokra,sähkö ja vesimaksut on n. 700e/kk. Eli asumismenojen jälkeen meille jää se 1300e ruokaan ja laskuihin, laskin tässä että saan säästää ikuisuuden että saan säästöön. Mutta niin ihan mielenkiinnosta, jos olisit 3 henkinen perhe niin paljonko pystyisit säästämään itse tuosta 1300e? Mietin vaan että kun täällä jauhetaan niin paljo tästä säästämisestä niin miten kukaan luulee että tällasil tuloilla pystyy säästää jotai kauheita summia:0

No mulla on kolme lasta ja tulot, kaikki yhteensä, 1600e. Siitä asumismenot n. 820e. En oikein saa säästettyä, aina silloin tällöin yritän laittaa jotain syrjään. Ei ole yksinhuoltajana aina helppoa taloudellisestikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Saan siis nettona käteen n. 2000e/kk siinä on mukana jo lapsilisät ja elarit, eli pienellä eletään, olen 2 lapsen yh, vuokra,sähkö ja vesimaksut on n. 700e/kk. Eli asumismenojen jälkeen meille jää se 1300e ruokaan ja laskuihin, laskin tässä että saan säästää ikuisuuden että saan säästöön. Mutta niin ihan mielenkiinnosta, jos olisit 3 henkinen perhe niin paljonko pystyisit säästämään itse tuosta 1300e? Mietin vaan että kun täällä jauhetaan niin paljo tästä säästämisestä niin miten kukaan luulee että tällasil tuloilla pystyy säästää jotai kauheita summia:0

No meillä on sellaiset menot, että laskuihin ja ruokaan menee kuukaudessa noin 1000e eli meille (viisihenkinen perhe) jäisi tuosta vielä periaatteessa säästöön 300e.

No mielestäni tuo on iso summa. Paljonko sulla sitten on laskuja, ja mitä laskuja?
Meitä 2aik. ja 3lasta, ruokaan menee kuussa n.600? (sis.vaipat, hygieniatuotteet jne.)

no ei siitä nyt kamalasti talteen jää. mun mielestä jos saa 100-200 tuosta talteen kuussa, ni ois jo hyvä. tai vaikka ees sen 50e, riippuen kuusta tietysti, joskus on enemmän menoa ku joskus.

onko sulla joku kohde mihin säästää vai vaan ihan pahan päivän varalle?

Meitä on 1+1, kahen tontun tuloista jää kuussa säästöön n. 500?. Kun rahaa tulee vähemmän, laitan myös säästöön vähemmän. Vuokraan ja laskuihin menee vähintää 1000? kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
riippuu laskuista. esim meillä on kuussa laskuja n. 600e ainaki

Mulla yksinhuoltajana olisi vain kännylasku noin 25 euroa, nettilasku 35 euroa ja kotivakuutus joka tulee vissiin neljästi vuodessa ja on parikymppiä kerralla. Bussikortti 28 ?/kk. Ruokaan 400 euroa kuussa riittäisi oikein hyvin. Eli tuolla rahalla eläisin herroiksi lasteni kanssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
no meillä on KUUDELLE sama summa /kk. Tässä on mukana lapsilisät

Paskaa puhut, silloin saatte soskusta jo rahaa. luuletko meitä niin tyhmäksi? Miksi niin pienet tulot muka, ette halua tehdä töitä vai odotatko aina sikiäväsi jotta yhteiskunta maksaa kotona olosi?

Meitä 4 ja asumiskustannusten jälkeen jää 1200 euroa. Ja on turhiakin laskuja ja säästetään 50-400 euroa / kk. Nyt ollaan säästetty 3000 euroa puolessa vuodessa....ja käytetään liikaa herkkuihin rahaa.

No tällä hetkellä on kahdelle henkilölle 400? vuokran jälkeen. Jos lisätään siihen kolmas a la 200?, niin siitä tulis 600?... Joten 700? :D No ei ihan. Toki mulla menot nousis hiukan jos tulotkin, ja jos lapsia kaks. Säästöön menis varmaan n 200-300?/kk.

Tällä hetkellä mulla ei mene ku 40?/kk + töistä saadut rahat. Muoks siis olen hoitovapaalla, saan lomarahoja + teen satunnaisia pikkutöitä. Eli nuo työtulot menevät pääosin säästöön, kh-tuesta se 40?.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
no meillä on KUUDELLE sama summa /kk. Tässä on mukana lapsilisät

Paskaa puhut, silloin saatte soskusta jo rahaa. luuletko meitä niin tyhmäksi? Miksi niin pienet tulot muka, ette halua tehdä töitä vai odotatko aina sikiäväsi jotta yhteiskunta maksaa kotona olosi?

ei saada sossust mitään.
Rovaniemen sossulla on ihen eri kriteerit kuin muilla

Yhteistyössä