Päivi Räsäsen uusin "rikos ihmisyyttä vastaan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten voivat tietää et mitään väärää ei ole tapahtunut jos ohjelmaa ei ole katsottu?

Totta helvetissä mä haluaisin et mä voisin todistaa olevani syytön. Miksen haluaisi?
Yritetäänpä tällä tavalla. Minä teen sinusta tutkintapyynnön ja kerron siinä tutkintapyynnössä, että nimimerkki vierailija kirjoitti kaksplussan foorumissa, että "totta helvetissä mä haluaisin et mä voisin todistaa olevani syytön.". Vaadin poliisia tutkimaan syyllistyikö nimimerkki kiihottamiseen kansanryhmää vastaan tuolla lausumallaan. Poliisi toteaa, että tuo ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä eikä aloita esitutkintaa kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tässä tapauksessa ei ole mitenkään oleellista se käykö poliisi tarkastamassa onko tuo lause ihan oikeasti kirjoitettu sinne kaksplussan foorumiin.

• Tykkää
Reactions: m1es
https://yle.fi/uutiset/3-11765113

CNN: Viisi Trumpin lakitiimin puolustusasianajajaa on jättänyt pestinsä reilua viikkoa ennen virkasyyteoikeudenkäyntiä

Lähteneiden joukossa on muun muassa kaksi Trumpin johtavaa puolustusasianajajaa.

Donald Trump

31.1.

Trumpia syytetään kapinaan yllyttämisestä. Oikeudenkäynnissä tutkitaan, toimiko kongressiin loppiaisena tunkeutunut väkijoukko Trumpin kehotuksesta. Oikeudenkäynti alkaa senaatissa 8. helmikuuta.

https://yle.fi/uutiset/3-11769551

Päivi Räsänen on useita kertoja julkisuudessa kiistänyt syyllistyneensä rikoksiin, josta häntä epäillään.

Kotimaan Uutiset

3.2

Helsingin poliisi on saanut valmiiksi kaksi tutkintaa, jotka ovat kohdistuneet kansanedustaja Päivi Räsäseen (kd.). Räsästä on epäilty tutkinnoissa kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

– Vuoden 2004 kirjoituksesta oli tehty päätös, että asiassa ei ole syytä epäillä rikosta, mutta esitutkinta aloitettiin tämän jälkeen valtakunnansyyttäjän antamalla määräyksellä. Esitutkinta on valmistunut, ja se on lähetetty syyteharkintaan, toteaa tutkinnanjohtaja Teemu Jokinen Ylelle lähettämässään sähköpostissa.

Poliisi oli aiemmin päättänyt myös lopettaa tutkinnan, joka koski Räsäsen puheita Ruben Stillerin radio-ohjelmassa. Myös siitä valtakunnansyyttäjä määräsi tutkinnan aloitettavaksi.

– Myös sen tutkinnan pöytäkirja on nyt valmistunut, ja se on lähetetty syyteharkintaan.

---------------------

– Toivon, että syytteitä ei nosteta. Mutta olen valmis seisomaan sanojeni takana myös oikeudessa, jos sinne joudun. Se tarkoittaisi todennäköisesti aika pitkää oikeusprosessia, koska ainakin itse olen valmis viemään asian niin korkealle kuin on tarvetta, Räsänen sanoo.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005797346.html

Politiikka

Sinisten kansanedustaja Matti Torvinen kertoo joutuneensa Lapin ”Mooses-uskovaisten” ankaran nettikiusaamisen kohteeksi – satoja törkyviestejä,

hämärämiehiä ovella ja avointa uhkailua

Varatuomari Torvinen vaatii lainmuutosta ja internetin palveluntarjoajia rikosoikeudelliseen vastuuseen törkykirjoitusten julkaisemisesta.

20.8.2018

----------------

LUE LOPUT LINKISTÄ!

https://yle.fi/uutiset/3-7856685

Sanna Ukkola: Suomi24 – vihaa kellon ympäri

Suomi24 ei poista valheita eikä vihapuhetta sivuiltaan. Ennen kuin Suomen suurin keskustelufoorumi muuttaa tapojaan, nettikiusaaminen ei Suomesta lopu, kirjoittaa Sanna Ukkola blogissaan.

Sanna Ukkola

10.3.2015

---------------------------------

LUE LOPUT LINKISTÄ!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...tsisi-enaa-itse-vieda-asiaa-oikeuteen/7744404

Oikeusministeri MTV:n Uutisextrassa: Vihapuhe ja maalittaminen halutaan kuriin, lakimuutos tulossa – vainotun ei tarvitsisi enää itse viedä asiaa oikeuteen

JULKAISTU 29.02.2020 16:32

Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (rkp) haluaa suitsia vihapuhetta ja järjestelmällistä häirintää eli maalittamista. Oikeusministeriössä on perattu viime kuukaudet aihetta sivuavia lakipykäliä ja lainsäädäntöä on tarkoitus muuttaa.

Suomen lainsäädännöstä ei löydy erikseen viharikoksen käsitettä. Rikoslaki tunnistaa sitä vastoin esimerkiksi laittoman uhkauksen, vainoamisen tai yksityiselämään loukkaavan tiedon levittämisen.

Tähän asti uhattu ja maalitettu henkilö on joutunut itse viemään asian oikeuteen eli kyseessä on ollut asianomistajarikos. Nyt oikeusministeri aikoo muuttaa lainsäädäntöä, jotta kuumaan ja kasvavaan yhteiskunnalliseen ongelmaan päästää puuttumaan nykyistä tehokkaammin.

– Olemme puuttumassa nyt asiaan siinä mielessä, että laittomasta uhkauksesta tehdään virallisen syytteen alainen rikos, jos se kohdistuu henkilöön hänen työtehtävässään tai luottamushenkilöön, kun hän hoitaa luottamustehtäväänsä, Henriksson kertoo MTV:n Uutisextran haastattelussa.

Lue myös: Maalittamista kriminalisoidaan: Laittomasta uhkauksesta virallisen syytteen alainen rikos

"Yhteiskunta nojaa siihen"

Häirinnän, hyökkäysten ja painostuksen kohteeksi joutuvat tällä hetkellä mm. tuomarit, syyttäjät, poliisit, tutkijat ja toimittajat, mutta myös hoitohenkilökunta enenevässä määrin.

– Henkilön ei tarvitse itse lähteä ajamaan syytettä, vaan siitä tulisi virallisen syytteen alainen asia, jos häntä työtehtävässä uhataan rikoksella tai muulla rangaistavalla toimenpiteellä.

– Koko meidän lainsäädäntö ja yhteiskunta nojaa siihen, että meillä instituutiot, kuten poliisi, tuomarit ja myös media, voivat toimia vapaasti ja että toimittajat uskaltavat kertoa sellaisista asioista, jotka ovat jollekin herkkiä. Siksi tämä on tärkeä asia, oikeusministeri linjaa.

Vihapuhetutkinta vaatii lisää resursseja

Henriksson myöntää lakimuutoksen vaativan lisää resursseja poliisiin, samoin tuomioistuimiin ja syyttäjälaitokselle. Henrikssonin mukaan hallitus on tähän valmis.

– Me näemme sen tärkeänä. Hallituksessa olemme linjanneet, että haluamme puuttua tehokkaammin maalittamiseen ja häirintään, toimintaan, joka ei ole tervettä tämän päivän yhteiskunnassa.

Henrikssonin mukaan esitys valmistunee toukokuun loppuun mennessä ja laittomaan uhkaukseen liittyvä lainmuutos on tulossa eduskuntaan vielä tämän vuoden puolella.

Tarvitaan asennemuutos, vastuu päättäjillä
Henriksson vaatii asennemuutosta, koska vihapuhe on yleistynyt niin voimalla ja esimerkiksi Saksassa se on johtanut jopa poliittiseen väkivaltaan.

– Sehän ei tarkoita, että ihmiset eivät saisi olla eri mieltä asioista, mutta kyllä päättäjillä on suuri vastuu ilmapiiristä ja siinä tarvitaan parannusta. Tämä on otettava vakavasti ja sen takia keskustelemme EU:ssa kollegojen kanssa aika usein tästä ilmiöstä ja mitä pystymme tekemään yhdessä.

Klo 18.12 jutussa mainittu "vainottu ja maalitettu henkilö" on muutettu muotoon "uhattu ja maalitettu henkilö".

Miettikää miten absurdia tämä kaikki on. Se oli jo itsessään lievästi sanottuna outoa, että Räsänen joutui poliisitutkintaan selittämään mitä Raamatussa lukee. Maallikkona olisi voinut kuvitella, että Raamattu muodostaa sellaisen historiallis-uskonnollis-kulttuurisen poikkeuksen kirjarovioiden suhteen, että kaikki tavallaan tietävät siellä olevan yhtä sun toista, mutta antavat asian olla koska kyseessä on kuitenkin Raamattu.

Tjaa-a. Minä voisin uhkailla katkarapuja syöviä tai tukkaansa leikkaavia miehiä Raamatullisilla perusteilla ja öyhöttää yhtä rankasti. Se ei vaan minua kiinnosta, koska minua ei kiinnosta syövätkö muut ihmiset äyriäisiä, mikä on heidän tukanpituudensa vai panevatko he miehiä.

Samalla tavalla voisin oikeuttaa lasten ja homojen tappamisen, orjuuden, naisten alistamisen, lapsi- ja eläinuhraukset Jumalalle jos välttämättä halutaan mennä sinne VT:n 1. Moos. kirjan puolelle.

Samasta Ison Kirjan osiosta löytyy myös tosin 10 käskyä.

Ollaan aika HC kognitiivisen dissonanssin äärellä jos tässä vaiheessa mietitään kristillistä moraalia. Silloin varmaan kannattaa heittää koko VT vittuun ja hyväksyä ainoastaan UT. Jännästi kristityille vaan kelpaa se VT kun halutaan ihan väkisin öyhöttömällä öyhöttää.

No näin ei näemmä ollut, mutta ainakin se on todellista, että Raamattu on olemassa ja siellä lukee asioita. Mutta tämä uusin versio eli joutua esitutkintaan asioista, joita ei ole koskaan tapahtunut ja kaikki tietävät, ettei niitä ole tapahtunut. Tämä on jo jotain sellaista, josta luulisi oikeusvaltiokehityksestä huolestuneen EU:nkin kiinnostuvan.

Varmaan kannattaa teidänkin miettiä mitä te edustatte. Jeesus aikoinaan puhui fariseuksista jotka ymmärtävät sanat mutta eivät merkitystä sanojen takana. Valtaosa nykyajan kristityistä on ihan samaa fariseusten sakkia.

Ollaan aika HC kognitiivisen dissonanssin äärellä jos tässä vaiheessa mietitään kristillistä moraalia. Silloin varmaan kannattaa heittää koko VT vittuun ja hyväksyä ainoastaan UT. Jännästi kristityille vaan kelpaa se VT kun halutaan ihan väkisin öyhöttömällä öyhöttää.
Itse öyhötät. Et selvästi tunne edes perusteita kristillisestä filosofiasta (siis ihan sitä kamaa, mikä peruskoulussa opetettiin ja kuuluu yleissivistykseen) tai sitten et jostain syystä hyväksy sitä, vaan haluat öyhöttää. Rakentaa olkiukkoja ja sitten taistella niitä vastaan pyhällä raivolla, jollaista ainoastaan poliittinen ateisti voi kokea.

Päivi Räsäsen ajatukset perustuvat Uuteen Testamenttiin. Siinä on se oleellinen asia, joka sinun pitää sisäistää ennen kuin jatkat hyökkäystäsi. Heti kun pystyt toisintamaan argumenttisi UT:n pohjalta ilman sitä Mooseksen kirjaa, saatan ottaa sinut vakavasti. Siihen asti mölinäsi on vain taustamelua, joka on kuule koettu aikasta monta kertaa ihan sieltä yläasteelta alkaen, jolloin luokan tyhmimpien kanssa sai taistella tästä samasta asiasta.

T: kirkosta jo 20+ vuotta sitten eronnut ei-poliittinen ateisti

Itse öyhötät. Et selvästi tunne edes perusteita kristillisestä filosofiasta (siis ihan sitä kamaa, mikä peruskoulussa opetettiin ja kuuluu yleissivistykseen) tai sitten et jostain syystä hyväksy sitä, vaan haluat öyhöttää. Rakentaa olkiukkoja ja sitten taistella niitä vastaan pyhällä raivolla, jollaista ainoastaan poliittinen ateisti voi kokea.

Päivi Räsäsen ajatukset perustuvat Uuteen Testamenttiin. Siinä on se oleellinen asia, joka sinun pitää sisäistää ennen kuin jatkat hyökkäystäsi. Heti kun pystyt toisintamaan argumenttisi UT:n pohjalta ilman sitä Mooseksen kirjaa, saatan ottaa sinut vakavasti. Siihen asti mölinäsi on vain taustamelua, joka on kuule koettu aikasta monta kertaa ihan sieltä yläasteelta alkaen, jolloin luokan tyhmimpien kanssa sai taistella tästä samasta asiasta.

T: kirkosta jo 20+ vuotta sitten eronnut ei-poliittinen ateisti

Sitten voit vastata argumentteihini oikeilla perusteilla etkä "olet väärässä, koska minä olen oikeassa, kävin kouluja, yleissivistys, ad hominem, olkiukko, blaa blaa blaa". Pelkkää pöhinää. Vähän kuin kuuntelisi Halla-Ahon henkisiä kananmunapieruja.

Päivin ajatukset perustuvat UT:seen ja vääristyneeseen käsitykseen VT:stä.

Jos voit rakentaa Kristinuskon ilman VT:tä autoritääriskonservatiiviseen malliin, onneksi olkoon. Se on mahdoton tehtävä.

Todellinen kristinusko on lähimmäisenrakkautta ja vapautta elää armon kautta Jumalassa.

Yhteistyössä