Päiväraha työmatkalta ja palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Olen lähdössä viikon mittaiselle kurssimatkalle ulkomaille. Meille maksetaan päiväraha. Maksaako työnantaja myös palkan kyseiseltä ajalta? Ja minkä tuntien mukaan palkka maksetaan? Sen mukaanko mikä on normaali työpäivä vai todellisten kurssituntien mukaan?

Maksaa palkan. Moneltako tunnilta, se sun pitää kysyä työnantajalta. Päivärahan suuruus riippuu siitä, mihin maahan olette menossa. Verottajan sivuilta näkee summat maittain. Ja se päiväraha on siis verotonta tuloa.

Kiitos. Löysinkin nuo päivärahojen suuruudet. En ikinä ole ollut työmatkalla ja ihan yllätyksenä tuli tuo päiväraha ja rupesin miettimään että jos palkkaa ei saakaan vaan ainoastaan tuon päivärahan, mutta ilmeisesti tuo päiväraha on lisäksi ja sillä saa sitten itsensä ruokittua yms.

Mulla on muuten kuukausipalkka, joten olettaisin että palkkani pysyy siis samana, eli saan tältäkin kuulta saman kuukausipalkan. Ainakin elän siinä toiveessa ja varmistan asian ensitilassa ;)

[QUOTE="mie";22363057]Mulla on muuten kuukausipalkka, joten olettaisin että palkkani pysyy siis samana, eli saan tältäkin kuulta saman kuukausipalkan. Ainakin elän siinä toiveessa ja varmistan asian ensitilassa ;)[/QUOTE]
Kyllä saat. Ja sen normaalin palkan lisäksi saat verottomana ne päivärahat.

Yhteistyössä