Päiväkotilasten äidit hohoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton kotiäiti

Vieras
Mun ikänsä kotihoidossa olleet lapset (2v ja 4v) on juuri aloittaneet kerhon ja mä en yhtään tiedä kuinka paljon niille pitää aamulla pukea päälle kun ulkoilevat 8-9.30. Lämmintä on luvattu noin 3-4 astetta. Joko niille voi panna toppaa päälle ettei tarvii sitten niin paljon alle vaatetta, vai kuinka monta kerrosta olette laittaneet esim. välikausipuvun alle? Tuntuu ettei kaksi kerrosta riitä, eikä mulla ole juuri nyt mitään hajua missä meidän villapuvut on viime talven jäljiltä.

Voi elämä kun oon taas kerran ajoissa liikkeellä tän asian kanssa.. Ja tiedän että tyhmiä kyselen jonkun mielestä, mut me ei olla oikeesti koskaan ulkoiltu noin aikaisin kun on vielä yökosteutta ja toisaalta aina on pystynyt hakea kotoo lisää vaatetta jos on palellu niin ei oo tarvinnu niin tarkkaan näitä miettiä. :)

Eiköhän ne tarkene, jos laitat vaikka välikausipuvun ja sinne alle yhden esim. fleecekerroksen. Ainakin laittaisin sen välikerroksen mukaan, että saavat sitten pukea tädit tilanteen mukaan.

Mun pojalla on ollut näillä ilmoilla pitkikset, sukat ja vuorilliset ulkohousut. Vuorilliset kumpparit myös. Jos jalkoja palelee, koko lasta palelee. Lämminvuorikumisaappailla säästyy villasukkien kanssa puljaamiselta. Kumpparit on hyvä olla, se aamukaste kun kastelee lenkkarit. Jos on goret käytössä, niin hyvä sitten, meillä tuo jäppinen käy läpi kaikki lätäköt, joten se tarvitsee kumisaappaat. Paidaksi olen jo valinnut paksumpaa, että ulkoilupuvun takki riittää. Eli joko kunnon collegepaita + takki tai sitten ohut trikoopaita ja päälle ohkainen puuvillaneulostakki + ulkotakki. Lämpimät käsineet, pipo ja kaulaliina taikauluri. Noilla on pärjätty.

Pikkusisko ulkoilee sukkiksissa, ohuissa trikoohousuissa, lämpimässä paidassa ja syyshaalarissa.Samat hattu- ja käsinesysteemit tietysti.

Mun pojalla on ollut näillä ilmoilla pitkikset, sukat ja vuorilliset ulkohousut. Vuorilliset kumpparit myös. Jos jalkoja palelee, koko lasta palelee. Lämminvuorikumisaappailla säästyy villasukkien kanssa puljaamiselta. Kumpparit on hyvä olla, se aamukaste kun kastelee lenkkarit. Jos on goret käytössä, niin hyvä sitten, meillä tuo jäppinen käy läpi kaikki lätäköt, joten se tarvitsee kumisaappaat. Paidaksi olen jo valinnut paksumpaa, että ulkoilupuvun takki riittää. Eli joko kunnon collegepaita + takki tai sitten ohut trikoopaita ja päälle ohkainen puuvillaneulostakki + ulkotakki. Lämpimät käsineet, pipo ja kaulaliina taikauluri. Noilla on pärjätty.

Pikkusisko ulkoilee sukkiksissa, ohuissa trikoohousuissa, lämpimässä paidassa ja syyshaalarissa.Samat hattu- ja käsinesysteemit tietysti.

Muista että tärkeintä on topata jalat ja sisäelinten alue, eli ylävartalo.

Mieluummin niinpäin et 2 kerrosta ylhäällä ulkovaatteen alla kun että jaloissa se kaksi kerrosta.

Uusimmat

Yhteistyössä