Päiväkoti ja taaperon syöttäminen

Alkuperäinen kirjoittaja rpph:
Kyllä meidän ryhmiksessä ainakin autetaan yli 2 vuotiaitakin.

Mä olen ollut ryhmiksessä harjoottelussa ja kyllä sielläkin on autettu yli 2-vuotiaita. En pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Täällä vain taas jotkut haluaa päteä ja kiillottaa sädekehäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rpph:
Kyllä meidän ryhmiksessä ainakin autetaan yli 2 vuotiaitakin.

No, kyllä on kumma, jos ei 2-vuotiaat osaa vielä syödä :-0 Silloin on jo vikaa sekä vanhemmissa että hoitohenkilökunnassa!

Autetaan tuon ikääsiä syömään ei ole sama asia kuin syöttää koko ruoka heille.

Riippuu päiväkodista, jokapaikassa ei auteta :/ Mutta luulen että teidänkin lapsi oppii aika nopesti itse syömään, kun on vieresesä kymmenen muuta lasta tekemässä samoin. :)
Mie kyllä auttelen vielä joskus 3-vuotiaitakin, esim. aamupuuroa ei aina jaksa unenpöpperössä syödä montaa lusikallista, niin pitäähän se vähän auttaa, ettei lapsi oo nälissään jo kymmenen aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Okei kiitos, kylläpä huojensi jo mieltä..
kauhistuin että onko meidän lapsi nyt joku 'jälkeenjäänyt' kun ei tätä syömistä vain vielä ole ottanut hommakseen :(

Sen sijaan pukee melkein itse ja on muuten tosi reipas...

Eikä ole mitenkään jälkeenjäänyt! Toisia kiinnostaa toiset jutut enemmän kuin toiset. Sun lapsen mielestä housut ja paidat on vaan kiinnostavampia kun joku lusikka ja ruoka.

Älä murehdi, muutenkin uusia autetaan aluksi enemmän, sitten vasta aletaan "vaatia" vähän enemmän ja omaan tahtiin..

teillä kyllä saattaa siellä olla hetken päästä itse syövä tyttö, kun näkee hoidossa, että muutkin syö =)

Kiitos :flower:

Tyttö osaisi kyllä syödä itse, äskenkin söi kun istuin vieressä ja vahdin mutta esimerkiksi eilen illalla lensi kaikki ruoat pitkin poikin kunnes äiti päätti tarttua lusikkaan että jotain saadaan masuunkin.
Tossa tytön ryhmässä on onneks aika paljon pari kuukautta meidän tyttöä vanhempia ja vain pari pienempää joten apua pitäisi kyllä löytyä jos sitä aluksi ainakin tarvitaan.

Kirjoitat että tyttö osaisi syödä itse. Ei siis viitsi? Luulenpa että kun fiksut hoitajat sen huomaavat, hän istuu pöydässä nin kauan että syö itse. Hoitajat auttavat OIKEESTI APUA TARVITSEVIA, ei laiskoja.

Kai ne auttaa jos lapsi ei itse syö, mutta melko varmasti lapsi alkaa itsekin syömään samantien. Jopa 9-10 kk ikäiset alkaa lusikoimaan itse kun näkee että muutkin syövät itse :)

Siinä on vaan se ongelma, että mikä yhdelle äidille on syömisessä auttamista, on toiselle äidille pakkosyöttämistä...

Yhteistyössä