Taaperon syömisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiree

Vieras
Olisko kellään vinkkejä taaperon syömiseen?! Lounaan ja päivällisen syö kyllä yleensä nätisti itse, mutta aamu- ja iltapuuroa ei sitten kirveelläkään... Syötettynä kyllä syö kaiken... Muutenkin hyvä ruokainen. Yleensä kaikki kelpaa, mutta tosiaan toi puuron syönti itsenäisesti ei tunnu onnistuvan ollenkaan. Saattaa syödä muutaman lusikallisen ja sitten rupee sotkemaan ja leikkimään... Ikää on 1,5 vuotta.

Meillä puolitoistavuotias ei syö mitään vielä itse, ei ole kiinnostunut muuta kuin sotkemaan... toivottavasti pian alkaisi itekin syömään, ja puuron syönti on ollut alusta alkaen tuuripeliä, toisinaan maistuu, toisinaan ei.

Aikas pieni tuo 1,5v vielä. Syöminen on leikkiä, varsinkin vilkkaampi lapsi tekee kaikkea muuta kuin syö vaikka olisi nälkä. Anna puuron kanssa porkkana siivuja, kurkkua yms, siis sen oman lusikan lisäksi meillä ainakin poika keskittyi siihen kurkkuun ja samalla puurokin upposi kun syötti. Ei siihen kauaa mene, kun se syöminen alkaa kiinnostaa.

Mun mielestä ap:n tilanne kuulostaa ihan huippuhyvältä: meidän lapsi ei ylipäätään ole ikinä tykännyt syömisestä ja nyt 2,5 vuotiaana on tullut joku "äiti/isi auta" -vaihe eikä hän millään suostu syömään itse. Noh, päiväkoti kouluttaa kun sinne on paluu ylihuomenna.

Eli vastaus kysymykseesi: en osaa auttaa.

Ei ole itellä vielä kokemusta taaperosta,mutta tuli vaan mieleen että voisko olla aamu- ja iltapalan aikaan sen verran väsyny ettei jaksa keskittyä itse syömiseen? Jos siis syötettynä puuro kuitenki uppoaa.. Miten pian heräämisen jälkeen on aamupala? Mun 9-kuinen syö yleensä vasta n tunnin päästä siitä kun herää. Ite oon ihan samanlainen;heti herättyä ei todellakaan kiinnosta syödä..

Yhteistyössä