Päiväkodit kieltävät synttärikarkit Porissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Täällä jeesustellaan jostain synttäriKARKISTA tai parista ja sit samat tyypit juottavat lapsilleen litroittain mehuja yms.

Niin tai syöttävät eineksiä, sipsejä yms. On täällä sellainenkin ketju nähty, jossa eineksillä elävien perheiden äidit jeesustelivat sitä, jos itsetehtyä terveellistä kotiruokaa tarjoavat perheet sallivat lapsilleen muutaman karkin. :laugh: Miten se meni; makea on pahasta, suolaiset terveellisiä...:laugh:

Tai sitten ei syötetä eineksiä. Miksi pitää olla jossain se paha?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Musta on kanssa hyvä juttu. Eiköhän aleta puuttumaan siihen karkkien syömiseen jo pienenä. Meillä pk:ssa tytöt söi yhdellä viikolla 3 kertaa karkkia kun 3 lapsella oli synttärit. En hyväksy tuollaista äitinä kun muutenkin yritän pitää minimissä sokerin syönnin.

Tarpeeksi kun vouhotat, niin lapsistas tulee teini-iässä karkin ahmijoita ja tekevät sitä salaa. Sokerista tulee niille saatanallinen synti jota himoitaan ja mässätään kaksin käsin.
Ojasta meet allikkoon. Ei karkin syömisessä ole mitään pahaa.

Älä nyt... ;).sokeri on saatanallinen synti joilekkin. uskomatonta mutta totta. Ei tajuta, että kohtuus kaikessa.

Musta on kanssa hyvä juttu. Eiköhän aleta puuttumaan siihen karkkien syömiseen jo pienenä. Meillä pk:ssa tytöt söi yhdellä viikolla 3 kertaa karkkia kun 3 lapsella oli synttärit. En hyväksy tuollaista äitinä kun muutenkin yritän pitää minimissä sokerin syönnin.

Tarpeeksi kun vouhotat, niin lapsistas tulee teini-iässä karkin ahmijoita ja tekevät sitä salaa. Sokerista tulee niille kielletty hedelmä jota himoitaan päivin ja öin.
Ojasta meet allikkoon. Ei karkin syömisessä ole mitään pahaa.

tämä on muuten ihan totta! Minä sain ensimmäisen keksin ollessani 5-vuotias ja karkkia varmaan vasta kouluikäisenä ja nyt söisin karkkia vaikka kuinka. Meillä tämä oli sen takia, että isä oli hammaslääkäri ja äiti hammashygienisti. Meillä lapset ovat saaneet kyllä karkkia ja herkkuja, mutta järkeä käyttäen. Ei tarvitse sitten aikuisena ahmia kourakaupalla niin kuin äitinsä :laugh: :laugh:

Minusta päiväkodissa karkkien tarjoaminen on aivan turhaa. Keksit ja jäätelö on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Älä nyt... ;).sokeri on saatanallinen synti joilekkin. uskomatonta mutta totta. Ei tajuta, että kohtuus kaikessa.

Siksi varmaan juuri kun eivät ole saaneet lapsena syödä karkkia.
Tullaan hulluksi heti kun itse voi mennä kauppaan ja ostaa. :whistle:

Huoh. Ihan typerää.
No, onneksi täällä saa vielä viedä karkkia, keksejä, tms päiväkotiin synttäreinä. Tytön ryhmässä on 13 lasta ja pojan ryhmässä 16, eikä kenenkään hampaat tai terveelliset elämäntavat varmaan tuhoudu jos saa pk:ssa 13 kertaa vuodessa namin tai 16 kertaa vuodessa keksin...

Hassuinta on, että ne lapset, jotka ovat lihavia ja joiden ravitsemukseen olisi syytä puuttua, saavat mössöttää edelleen makeaa jogurttia, kiisseliä, piirasta, pullaa tms pk:n välipalalla, ja kotona jatkavat samaan malliin. Mutta pieni synttärinami on nyt kielletty :D

Kannattaa maksaa kokouspalkkioita kokouksista, joissa käsitellään näinkin tärkeitä asioita :xmas:

Täällä jeesustellaan jostain synttäriKARKISTA tai parista ja sit samat tyypit juottavat lapsilleen litroittain mehuja yms.

Niin tai syöttävät eineksiä, sipsejä yms. On täällä sellainenkin ketju nähty, jossa eineksillä elävien perheiden äidit jeesustelivat sitä, jos itsetehtyä terveellistä kotiruokaa tarjoavat perheet sallivat lapsilleen muutaman karkin. :laugh: Miten se meni; makea on pahasta, suolaiset terveellisiä...:laugh:

Juuri näin. Monissa perheissä syödään jatkuvasti eineksiä. Myös muuta ala-arvoista ruokaa voidaan tarjota ja janojuomaksi limskaa tai mehua. Sitten kauhistellaan parin karkin takia. Jos pk-ryhmässä on 20 lasta ja vuodessa 56 viikkoa, niin eihän sitä karkkia tule edes viikottain päiväkodin puolesta ja kaikki niistä 20 ei kuitenkaan tuo edes.

Itse vältän sokeria enemmän kuin rasvaa. Enkä näe siinä mitään pahaa, päinvastoin nykyisin tuntuu että joidenkin perheiden lapset mussuttaa karkkia joka viikko. Karkkipäivät on vihonviimeinen keksintö. Siinä jos missä opetetaan että karkki kuuluu jokaviikkoiseen elämään. Mieluiten karkkia annan lapsille silloin tällöin kuin että kerran viikossa. Vai syöttekö te suklaalevyn kanssa viikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Siksi varmaan juuri kun eivät ole saaneet lapsena syödä karkkia.
Tullaan hulluksi heti kun itse voi mennä kauppaan ja ostaa. :whistle:

Eiköhän kaikki voida olla yhtä mieltä siitä että mitä vähemmän karkkia lapset haluaa sen parempi. Vai haluatteko että lapsenne haluavat karkkia säännöllsesti?

Alkuperäinen kirjoittaja sssssss:

Öh, mikään noista ei ole "paha" kohtuudella käytettynä...ei sipsit, karkit, einekset tai mehukaan. Mä vierastan totaalikieltoja ruoka-asioissa, kyllä meidän perheessä esim. hampurilaisella saatetaan käydä pari kolme kertaa vuodessa. Muutamat karkit ja mehua saavat juhlahetkinä (synttärit ja nimpparit). Siitä huolimatta mä väitän, että perheemme ruokavalio on hyvin terveellinen.

Mammat haluaa että jälkikasvu mussuttaa namuja päiväkodissa. Mä en. Mutta kukin tavallaan eikö. Tai, oikeastaan tulee tunne että ei. Mutta se on tän palstan luonne. Hyvää yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja `Wolf:
Eiköhän kaikki voida olla yhtä mieltä siitä että mitä vähemmän karkkia lapset haluaa sen parempi. Vai haluatteko että lapsenne haluavat karkkia säännöllsesti?

Ei olla. Kyllä lapsilla on oikeus syödä karkkia!
Ei tartte sitten seota aikuisena ja kärsiä jostain ahmimishäiriöstä.

Meidän pk:ssa on omien karkkien/herkkujen tuominen kielletty, mutta pk tarjoaa jäätelöt syntymäpäivänä. Musta tämä on hyvä käytäntö. Pieni herkkuhetki ei ole pahasta eikä tule kilpavarustelua siitä kuka tuo parhaat herkut.

Alkuperäinen kirjoittaja sssssss:

Öh, mikään noista ei ole "paha" kohtuudella käytettynä...ei sipsit, karkit, einekset tai mehukaan. Mä vierastan totaalikieltoja ruoka-asioissa, kyllä meidän perheessä esim. hampurilaisella saatetaan käydä pari kolme kertaa vuodessa. Muutamat karkit ja mehua saavat juhlahetkinä (synttärit ja nimpparit). Siitä huolimatta mä väitän, että perheemme ruokavalio on hyvin terveellinen.

Asia hukkuu nyt. Jo ei halua että lapset syö karkkia päiväkodissa, ei kai tarkoita että eivät saa koskaan karkkia. Vanhempana haluan valvoa mitä 2-vuotiaani syö. Onko väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja qatar:
Mammat haluaa että jälkikasvu mussuttaa namuja päiväkodissa. Mä en. Mutta kukin tavallaan eikö. Tai, oikeastaan tulee tunne että ei. Mutta se on tän palstan luonne. Hyvää yötä.

Ei niitä synttäreitä sentään joka pv ole. Ja hyvin pieniä ne namit on aina mitä synttärisankarit vie.
Hanki elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja `Wolf:

Ei olla. Kyllä lapsilla on oikeus syödä karkkia!
Ei tartte sitten seota aikuisena ja kärsiä jostain ahmimishäiriöstä.

No suorempi seuraus tuosta säännöllisesti puputuksesta on ylipaino ja tapa syödä karkkia säännöllisesti, ei suinkaan mikään syömishäiriö. Mistä sä kekkasit tuon :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Itse vältän sokeria enemmän kuin rasvaa. Enkä näe siinä mitään pahaa, päinvastoin nykyisin tuntuu että joidenkin perheiden lapset mussuttaa karkkia joka viikko. Karkkipäivät on vihonviimeinen keksintö. Siinä jos missä opetetaan että karkki kuuluu jokaviikkoiseen elämään. Mieluiten karkkia annan lapsille silloin tällöin kuin että kerran viikossa. Vai syöttekö te suklaalevyn kanssa viikossa?

Karkkipäivä tarkoittaa meillä sitä, että syövät pätkis-patukan tms tai xylitolpastilliaskin ruuan jälkeen. Ei sitä, että vetävät kitusiinsa 400g megapussin per lärvi. Meidän systeemi on toiminut erittäin hyvin omassa perheessämme.

Alkuperäinen kirjoittaja qatar:

Ei niitä synttäreitä sentään joka pv ole. Ja hyvin pieniä ne namit on aina mitä synttärisankarit vie.
Hanki elämä.

Sun elämäsihän löytyy tunnetusti tältä palstalta ja ehkä ärräpussista.

Jännää että täällä puolustetaan lasten säännöllistä karkin syömistä. Mä en kyllä viikoittain antais karkkia hyvin pienille. Sen sijaan karkki ei ole pois elämästä kokonaan vaan saavat satunnaisesti kaupasta jotain ja synttäreillä syövät toki mitä haluat. Mutta että viikoittain, ei todellakaan. Taitavat mammat opettaa omia elintapojaan lapsilleen.

Asia hukkuu nyt. Jo ei halua että lapset syö karkkia päiväkodissa, ei kai tarkoita että eivät saa koskaan karkkia. Vanhempana haluan valvoa mitä 2-vuotiaani syö. Onko väärin?

Miksi sillä on väliä, MISSÄ lapsi ne muutamat karkkinsa saa?? Jos päiväkodissa, niin sitten ei "tarvi" syödä kotona. Ja päiväkodissa se tosiaankin on karkki tai pari, ei enempää, eikä joka päivä.

No suorempi seuraus tuosta säännöllisesti puputuksesta on ylipaino ja tapa syödä karkkia säännöllisesti, ei suinkaan mikään syömishäiriö. Mistä sä kekkasit tuon :)

Sääliksi käy teitsin lapset. Natsihysteerikon ovat saaneet äidikseen.
Teini-iässä on jo kaikki syömishäiriöt päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Miksi sillä on väliä, MISSÄ lapsi ne muutamat karkkinsa saa?? Jos päiväkodissa, niin sitten ei "tarvi" syödä kotona. Ja päiväkodissa se tosiaankin on karkki tai pari, ei enempää, eikä joka päivä.

En tiedä susta mutta kyllä mä haluan tietää mitä mun 2-vuotiaani syö. Ja edelleen olen sitä mieltä että noin pienen ei tarvitse edes syödä karkkeja. Kyllä sitä ehtii.

Sääliksi käy teitsin lapset. Natsihysteerikon ovat saaneet äidikseen.
Teini-iässä on jo kaikki syömishäiriöt päällä.

Mitä te muut olette mieltä tästä Lunaticin tavasta käydä tätä keskustelua. Säälii lapsiani, haukkuu natsiksi! Ja ihan asiallisesti ole hänen kanssaan yrittänyt keskustella. Saako täällä kutsua natsiksi toisia?

Yhteistyössä