Mulle ei oo sanottu mitään vaikkei mulla ole ollenkaan lomaa, tänä kesänäkään. Lasta käy kyllä sääliksi itelläkin kun ei ole lomaa ollut toista vuoteen. Vaan minkäs teet.. Palkatonta ottasin muttei ehkä saa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Se on tarkoituskin että kolahtaa. Sehän tarkoittaa sitä että vanhemmat yrittävät tavalla millä hyvänsä sitten järjestää lapselleen lomaa. Ja jos ei onnistu sinä vuonna niin tulee ainakin mieleen sitten seuraavana vuonna kun niitä lomia venkslataan, ja sitten lapsi saakin sitä lomaa. Joskus sitä syyllistämistä tarvitaan että vanhemmat heräävät ajattelemaan asioita myös lastensa kantilta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja eräs hoitaja;28556974:Sehän ei ole myöskään hoitajien vika, että päivähoidossa ei ole resursseja palkata ihmisiä tarpeeksi. Ei edes sijaisia saisi palkata, varsinkaan vuosilomien aikaan.
Mä en tiedä sun työtilanteitas, enkä ole edes kiinnostunut.
No se ei ole uskon asia![]()
Nojoo, sä et selvästikkään ymmärrä, turha tollasille on vääntää edes rautalangasta. Kukaan täällä ole mitään valittanut, noh, paitsi sinä lähinnä. Lähinnä tässä on yritetty selventää miksi tälläisiä asioita siellä pk:ssa voidaan kysellä ja puhua.
Kyse ei ole minun hyvästä mielestäni vaan lapsista. Syytön minä siihen olen että juuri sinä syylistyit, aiheesta tai aiheettomasti (sitä en katso aiheelliseksi lähteä arvioimaan vaikka yksityiskohtaisesti kerroitkin miten asiat teillä ovat).
Sinähän se tässä keuhkoat ja otat kaiken pään aukomisena, vaikka se ei sitä ole.
Mainitsin jo heti alkuun että ei koske esim. keikkatyöläisiä, mutta silti vaan jatkoin niiden herneiden kiskomista nekkuun, koska olet saanut päähäsi että kaikki hoitajat on sua vastaan.
"meille" ja "teille".
Itse kuulun sitäpaitsi ihan teihinkin, kerta olen itsekin vanhempi.
En jaksa lukea avautumisiasi. Kyllä, syylistää niitä joiden lapset joutuvat olemaan laitoksessa koko kesän (ehkä jopa kesä toisensä jälkeen). Sinun perheesi tilanteeseen en lähde syventymään. Ja niinkuin sanoin niin syytön minä olen olen siihen että juuri sinä syyllistyit kirjoituksestani.![]()
Käytännöt vaihtelee niin suuresti, mutta esim. hiihtolomaviikolle hoitotarve meillä piti ilmoittaa viimeistään viikkoa ennen hiihtolomaa, ja kesälomat kysytään siinä toukokuun alussa aika monessa paikkaa. Siis deadline, kyllä niitä voidaan lappuja jaella jo aiemmin, koska moni tietää lomansa jo aiemmin.
Itsekkään emme siis monesti saa tietää lomiamme edes viikkoa etukäteen. Niinkun tosiaan, onhan niillä pk:n työntekijöilläkin lomia ja oikeuksia, vaikka se joiltain joskus unohtuukin...
Sun loma siirtyi, mutta tietääkseni tuollaiseen ei ole pakko suostua. Mitäs jos olisit varannut etelänmatkan, olisihan se kohtuutonta että joutuisit suostumaan lomansiirtoon viimeisenä päivänä ennen lomaa... Päiväkodit venyy ja vanuu monenlaiseen, mutta ei sekään ihan kaikkeen pysty. Jos jokainen ajattelee itsekkäästi ja että eihän tämä minun kikkailu nyt tässä mitään vaikuta, niin eihän siellä pk:ssa kohta tiedetä ollenkaan onko huomenna paikalla 2 vai 20 lasta.
Eli piti ilmoittaa milloin, ja milloin miehen kesälomat sitten tiedettiin?