Päiväkodista katoaa vaatteet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmitus

Vieras
Onko muilla hävinnyt päiväkodista vaatteita,hanskoja tms..
Meillä on nyt kadonnut kahdet kurahousut ja kahdet hanskat. Harmittaa todella, just ostettiin siis uudet kurahousut kadonneiden tilalle ja taas ei löydy mistään. Ja kaikissa on vielä lisäksi ollut nimet!
Voiko tollasesta ruveta jo valittamaan vaikka päivähoitotoimistoon? Ei oo varaa hankkia uusia vermeitä joka kuukausi. Vaikka tuskin ne mitään korvaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Voithan sä valittaa, mutta en tiedä auttaako mitään. Ainut keino tän estämiseksi on kuljettaa lapsen varavaatteet päivittäin hoidon ja kodin väliä.

mutta entäpäs kun ne "päällä olevat" vaatteet häviää hoidonaikana? (tarkoittaen esim ulkoilutakkia)

Varastaako joku tahallaan toisten lasten vaatteita? Kai nyt vanhemmat sen verran katsoo mitä lapsella on päällä, et huomaavat, jos lapsi tulee kotiin vieraan näköisissa tamineissa. Itse en vois lapselleni pukea varastattua vaatetta päälle. Outoja vanhempia teidän lasten päiväkotikavereilla

Voithan sä valittaa, mutta en tiedä auttaako mitään. Ainut keino tän estämiseksi on kuljettaa lapsen varavaatteet päivittäin hoidon ja kodin väliä.

Ei estä tämäkään, kun hanskat katoaa hoitopäivän aikana! Ymmärtäisin jos ois nimettömiä ,mutta kun kaikissa nimet selvästi esillä!
Kattookohan ne hoitajat ollenkaan mitä lapset pukee päälleen..Ja kumma kunnei vanhemmatkaan aplauta, kun varmasti huomaavat ettei ole omia.
Itse olen aina palauttanut, jos on ollut toiselle kuuluvaa päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

mutta entäpäs kun ne "päällä olevat" vaatteet häviää hoidonaikana? (tarkoittaen esim ulkoilutakkia)

TÖRKEÄÄ!
Jos henkilökunta on yhteistyöhaluton etsimään kadonneita vaatteita niin marssisin johtajan puheille.

No sitten kyllä jo pitää asiaan puuttua. Minkä ikäinen lapsi sulla on? Voisiko hänen kans keskustella asiasta, ja terottaa, että omat vaatteet ON vietävä omaan lokeroon. Ja sanoa hoitajille, jos oikeasti puuttuu päällysvaatteita, mitkä aamulla tullessa ollu mukana.

Mie saan aina etsiä pojun vaatteita ja usein ne löytyykin parin lokeron päästä yhden toisen pojan vaatteiden seasta kun nimet on aikas lähellä toisiaan. Mutta hassuinta on se, et vaikka sen pojan oma toppahaalarikin roikkuis siinä naulakossa, ni aina hoitajat laittaa miun pojun haalarin sinne kans...luulis, et jo siinä vaiheessa rupeis raksuttaa, ku on laittamassa toista haalaria samaan naulaan... :whistle: oon jo niin tottunu tuohon, et vaatteet löytyy sen toisen pojan lokerosta, ni enää en jaksa ees vaivata hoitajia vaan pengon itse ne vaatteet sieltä...ja silloin tällöin muistutan hoitajia, et ne vaatteet löyty taas vaihteeks muualta, ku omasta lokerosta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varastaako joku tahallaan toisten lasten vaatteita? Kai nyt vanhemmat sen verran katsoo mitä lapsella on päällä, et huomaavat, jos lapsi tulee kotiin vieraan näköisissa tamineissa. Itse en vois lapselleni pukea varastattua vaatetta päälle. Outoja vanhempia teidän lasten päiväkotikavereilla

kyllä meillä lapset tuleee sillointällöin lapset kotiin vieraan näköisissä tamineissa ja mukana on myös iso pyykki pussi... Yleensä näissä vaatteissa on tarhan laput mutta joskus ei, mutta aina vielä ne vaatteet pestyinä tarhaan takas.....

Ja tiedän kuinka paljon tuo harmittaa jos on vaatteet kadonneet; meidän pojalta katos justiin uudet kurikset...

Kyllä niitä vaatteita valitettavasti välillä katoaa ja muuta en useinkaan ole keksinyt kuin, että joku vanhemmista ne on vienyt. Ja osa ei muuten todellakaan edes huomaa, että heidän lapsellaan on jonkun toisen tamineet päällä.

Tänään hoidossa oli lelupäivä ja pojalla oli auto mukana. Kun hain, niin poika sanoi, että auto on hävinnyt. Kysyin kohteliaasti hoitajalta, et onko semmosta autoa näkyny, niin vastauksesks sain kiukkusen tiuskaisun, että "ei me ehditä täällä jokaista lelua vahtaamaan, jokaisen täytyy itse huolehtia tavaroistaan." ja asia oli sitten siinä. Eihän tuommonen pikkuauto nyt arvokas ole, mutta periaatteessa harmittaa. Ei viitsinyt hoitaja pyllyään nostaa et ois edes katellu missä vois olla, enkä ite viitsinyt mennä päiväkodin laatikoita tonkimaan.

Kuulostaa minustakin oudolle tämä. Olin täällä päikässä pitkän harjoittelun, ja sen aikana lähti 2 kertaa väärät kuomat väärän lapsen jaloissa. Mutta heti kun asia selvisi, nin soitettiin perheeseen, että ne kengät pitää palauttaa, ja vaihtaa. Ja vaihtoivatkin. Mutta vaikka olis 10paria samanlaisia rukkasia kuivauskaapissa, ja 20 paria samanlaisia kuomia eteisessä, ja kaikissa on nimet, nin se on kyllä jo henkilökunnan heikkoutta, jos joka päivä jonkun hanskat tai kengät (tai vastaavat ) on hukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Mie saan aina etsiä pojun vaatteita ja usein ne löytyykin parin lokeron päästä yhden toisen pojan vaatteiden seasta kun nimet on aikas lähellä toisiaan. Mutta hassuinta on se, et vaikka sen pojan oma toppahaalarikin roikkuis siinä naulakossa, ni aina hoitajat laittaa miun pojun haalarin sinne kans...luulis, et jo siinä vaiheessa rupeis raksuttaa, ku on laittamassa toista haalaria samaan naulaan... :whistle: oon jo niin tottunu tuohon, et vaatteet löytyy sen toisen pojan lokerosta, ni enää en jaksa ees vaivata hoitajia vaan pengon itse ne vaatteet sieltä...ja silloin tällöin muistutan hoitajia, et ne vaatteet löyty taas vaihteeks muualta, ku omasta lokerosta...

Mä suosittelen menemään kurailmalla laittamaan niitä vaatteita oikeille paikoilleen kun ne tulee kuivumasta isossa kasassa ja hoida samaan aikaa muutama muukin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja harmitus:
Tänään hoidossa oli lelupäivä ja pojalla oli auto mukana. Kun hain, niin poika sanoi, että auto on hävinnyt. Kysyin kohteliaasti hoitajalta, et onko semmosta autoa näkyny, niin vastauksesks sain kiukkusen tiuskaisun, että "ei me ehditä täällä jokaista lelua vahtaamaan, jokaisen täytyy itse huolehtia tavaroistaan." ja asia oli sitten siinä. Eihän tuommonen pikkuauto nyt arvokas ole, mutta periaatteessa harmittaa. Ei viitsinyt hoitaja pyllyään nostaa et ois edes katellu missä vois olla, enkä ite viitsinyt mennä päiväkodin laatikoita tonkimaan.

Ikävää, että sinulle vastattiin töykeästi, mutta totuus on todella, että ei siellä päiväkodissa todellakaan ehdi vahtia jokaisen lapsen leluja. Jos auto on joutunut johonkin laatikkoon, niin on siinä työntekijälle melkoinen homma ryhtyä sitä etsimään, hänellä kun luultavasti on siellä muutakin hommaa. Eiköhän lapsesi löydä omansa heti huomenna.

No sitten kyllä jo pitää asiaan puuttua. Minkä ikäinen lapsi sulla on? Voisiko hänen kans keskustella asiasta, ja terottaa, että omat vaatteet ON vietävä omaan lokeroon. Ja sanoa hoitajille, jos oikeasti puuttuu päällysvaatteita, mitkä aamulla tullessa ollu mukana.

ei oo enää ku nykyään eskalainen...mutta sillon kun oli tarhassa niin varastettiin.
Ja oli erittäin huolellinen vaatteitten kanssa(jopa neuroottisen huolellinen)..piti huolta että kaikki oli jämptisti paikallaan.
Takin puutos huomattiin kun menin hakee poikaa..oli lämmin syksy ja oisin ottanu takin kotiin pesuun mut sepäs oli viety pojan naulakosta..ja sen verta värinen et kirjaimellisesti koko tarharakennuksessa toisella ei ollu samanlaista.
Hoitajalta kysyin niin levittelivät käsiään, eivät suostuneet laittamaan lappua seinälle(että vanhemmat tarkkaisvat laukut).
Puhuin kyllä sillon päivähoidon johtajalle mut ois pitäny nimellisenä tehä ilmotus ja pelkäsin koska sillon olin vielä koulussa ja tarttisin pojalle hoitopaikan.Pelkäsin et se yks hoitsu "kostaa".. Ja sillon ei voinu vaihtaa hoitopaikkaa kun kaikki täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Mä suosittelen menemään kurailmalla laittamaan niitä vaatteita oikeille paikoilleen kun ne tulee kuivumasta isossa kasassa ja hoida samaan aikaa muutama muukin asia.

Kuravaatteita ja kenkiä hoitajat eivät edes omille paikoilleen vie, vaan ne saadaan itse hakea toisesta eteisestä missä ne ovat kuivumassa. Mutta ihan tavan sisävaatteet, villavaatteet ja haalarit löytyvät aina siitä toisen pojan lokerosta...ei se nyt luulis niin paljoa vaivaa teettävän, et lukisvat nimet huolella... Kyllä siellä näyttää muiden vaatteet omilla paikoillaan olevan...

ei oo enää ku nykyään eskalainen...mutta sillon kun oli tarhassa niin varastettiin.
Ja oli erittäin huolellinen vaatteitten kanssa(jopa neuroottisen huolellinen)..piti huolta että kaikki oli jämptisti paikallaan.
Takin puutos huomattiin kun menin hakee poikaa..oli lämmin syksy ja oisin ottanu takin kotiin pesuun mut sepäs oli viety pojan naulakosta..ja sen verta värinen et kirjaimellisesti koko tarharakennuksessa toisella ei ollu samanlaista.
Hoitajalta kysyin niin levittelivät käsiään, eivät suostuneet laittamaan lappua seinälle(että vanhemmat tarkkaisvat laukut).
Puhuin kyllä sillon päivähoidon johtajalle mut ois pitäny nimellisenä tehä ilmotus ja pelkäsin koska sillon olin vielä koulussa ja tarttisin pojalle hoitopaikan.Pelkäsin et se yks hoitsu "kostaa".. Ja sillon ei voinu vaihtaa hoitopaikkaa kun kaikki täynnä.

Musta tämä kuulostaa aivan uskomattomalle... Ja minä onneton olen hakenu tuolle ipanalle hoitopaikkaa ensisyksyksi päikkään... :headwall: Mihinkähän soppaan minä olen lusikkani pistämässä...

Musta tämä kuulostaa aivan uskomattomalle... Ja minä onneton olen hakenu tuolle ipanalle hoitopaikkaa ensisyksyksi päikkään... :headwall: Mihinkähän soppaan minä olen lusikkani pistämässä...

Kyl niitä hyviäkin päikkyjä varmasti on!!..se on vaan et no tämä hoitaja..miten sen kauniisti ilmaisisi ei ollut suosittu..(harjoittelu aikana eräät vanhemmat hoitajat toisessa paikassa eivät kovin kauniin sanoin puhuneet hänestä eikä myöskään tämä vanhempi hoitaja jonka lapsenlapsi oli pojan kanssa samassa ryhmässä )

Tai sit pojan päikyn hoitajia korpi se et mä pidin pojan oikeuksista huolta..en tykänny siitä se vanha hoitaja tuli pojalle(3v) huutamaan ja äyskimään sillon ku mie olin sen kanssa pukemassa ja tilanne oli mulla hallussa. Tai se et vaadin niiltä yhteistyötä sen suhteen et ettivät pojan vaatteita

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:

Ikävää, että sinulle vastattiin töykeästi, mutta totuus on todella, että ei siellä päiväkodissa todellakaan ehdi vahtia jokaisen lapsen leluja. Jos auto on joutunut johonkin laatikkoon, niin on siinä työntekijälle melkoinen homma ryhtyä sitä etsimään, hänellä kun luultavasti on siellä muutakin hommaa. Eiköhän lapsesi löydä omansa heti huomenna.

Voi olla että löytyy tai sitten ei...Toisessa päiväkodissa ei tämmösiä ongelmia ollut koskaan.

Siis apua :o Pitäiskö muka tommosten pienten muksujen jo osata pitää huoli omista tavaroistaan, eihän ne osaa pitää huolta itsestäänkään, siksihän ne siellä hoidossa on!!!! Tuo meininki kuulostaa kyllä niin välinpitämättömältä, etten todellakaan toivo joutuvani lastani päiväkotiin viemään. Miten niihin hoitajiin voi muka luottaa, jos suhtautuvat tuolla tavoin? Pikkuauto ei ole pikkuasia pikkulapselle. Mielestäni olisi pitänyt vaivautua pylly nostamaan ihan lapsen takia. Eihän sitä autoa välttämättä olisi löytynyt, mutta lapsi olisi saanut käsityksen, että hänenkin tavarat ovat etsimisen arvoisia.

Meilläkin eräässä päväkodissa katosi vaatteita kun siellä oli harjoittelija. Ennen ja jälkeen ei kadonnut mitään.
Tämä harjoittelija oli aikuinen nainen ja opiskeli kristillisessä opistossa, sielläkö varkaaksi opetetaan? :o