Lapsi sai kunnon opetuksen siitä, että jos ei tee yhteistyötä, sillä on seuraamuksensa (=jää pidemmäksi aikaa hoitoon) ja on lapsen herkkyydestä kiinni miten dramaattisesti sen kokee, vanhempansa parhaiten lapsensa tuntee. Jos neuvottelu ja huomion kiinnittäminen johonkin mukavaan asiaan ei olisi auttanut, itse olisin varmaan kantanut lapsen vaikka ilman ulkovaatteita autoon, mikä voisi olla myös hyvä opetus yhteistyönpuutteesta. Olen kerran niin tehnyt kotoa lähtiessä, poika puki sitten itse autossa, ja sen jälkeen on mennyt vaatteet päälle paljon vähemmillä tappeluilla kiireessäkin.
Voin kuvitella että stressaavinta tuolle isälle tuossa on ollut se toisen aikuisen paikalla olo, sillä ketäpä ei hävettäisi tapella alamittaisen lapsensa kanssa pää punaisena. Kotona se vielä menee, mutta julkisella paikalla iskee ahistus!
Voin kuvitella että stressaavinta tuolle isälle tuossa on ollut se toisen aikuisen paikalla olo, sillä ketäpä ei hävettäisi tapella alamittaisen lapsensa kanssa pää punaisena. Kotona se vielä menee, mutta julkisella paikalla iskee ahistus!