Päiväkodissa kevätjuhlat, Mitä viedä hoitsuille lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
servettejä, kynttilöitä, huivi, kesäläpsyt, joku kesäpeli (itse olen saanut petanque pelin!), keksejä&mehua jossain kassissa/korissa, aurinkorasva, patalaput, viinipullo... näitä itse olen saanut ja kivoja on olleet.

mä en oo ikinä ymmärtäny miksi pitäis viedä jotain turhaa opettajille tai hoitotädeille?? monet opettajaystävät kiroo joka joulu ja kevät kun lapset rahaa jotain turhaa...

Me kerätään lasten vanhempien voimalla 10? (ne osallistuu jotka haluaa osallistua) per naama joilla sitten ostetaan hoitajille lahjakortit (5 hoitajaa) kauneushoitolaan (mieshoitsulle hierontaan).

hei mä kysyn tässä samalla, että millon viette ne lahjat/kortit?
meillä on eskarin oma kevätjuhlä ens viikolla, ja sitten koko päiväkodin yhteinen juhla sitä seuraavalla viikolla, niin kumpana juhlana veis? =)

Minusta se just onkin outoa, kun ei yleensä tunneta sitä opea tai tätiä niin hyvin että tiedettäis mistä hän pitää (tai esim. että onko perheessä kukka-allergisia tai että tykkääkö vai vihaako marimekkoa)... Ehkä lapsen itse tekemä kortti olis kivoin, jos nyt jotain täytyy viedä. Ei se ole mikään äitien kilpailu, että kuka keksii kivoimmain lahjan...

Työtään se täti/ope vaan tekee. minä en ainakaan saa mitään lahjaa siitä, että teen työni! Sittenhän meidän pitäisi jokaiselle kaupan tätille, talonmiehelle yms. antaa joku lahja...

En tiedä viedäänkö mitään. Silloin vietiin, kun lapset oli pph:lla ja heitä siis hoiti yksi ihminen. Myös opettajille (siis luokan opettajalla, ei kaikille) viedään.

Tämä ei tarkoita, että en arvostaisi tarhan tätejä. Heitä on ryhmässä (onneksi) tosi monta. Kaikkien roolista en ole edes ihan varma. Millä tehdään rajaus, kenelle viedään, kenelle ei?

Siis kun ryhmässä on hoitajia joskus myös muista ryhmistä, joku hoitaja voi olla juuri kevätjuhlan aikaan, mutta on kuitenkin "pätkä" hoitaja. On vuorotteluvapaalla olevia, jotka ei juuri juhlan aikaan ole paikalla, mutta liittyvät silti olennaisesti asiaan.
Toivottavasti joku ymmärtää, mitä tarkoitan. On siis määrä x hoitajia, jotka ovat vakituiseen ryhmässä ja määrä x jotka vaihtelee. Kenelle viedään kenelle ei?
Jos vien vakituisille, eikö se ole vähän väärin näitä muita, yhtä arvokkaita kohtaan. Jos vien kaikille, tulee siitä aikamoinen määrä muistettavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Minusta se just onkin outoa, kun ei yleensä tunneta sitä opea tai tätiä niin hyvin että tiedettäis mistä hän pitää (tai esim. että onko perheessä kukka-allergisia tai että tykkääkö vai vihaako marimekkoa)... Ehkä lapsen itse tekemä kortti olis kivoin, jos nyt jotain täytyy viedä. Ei se ole mikään äitien kilpailu, että kuka keksii kivoimmain lahjan...

Työtään se täti/ope vaan tekee. minä en ainakaan saa mitään lahjaa siitä, että teen työni! Sittenhän meidän pitäisi jokaiselle kaupan tätille, talonmiehelle yms. antaa joku lahja...

aina joku vetoaa tohon. kait sitä nyt saa viedä jos haluaa? meillä ainaki eskarin tädit on aivan ihania :heart: :heart: ja nyt kun tyttö lähtee sieltä kouluun, niin on kiva muistaa ja kiittää ihanasta vuodesta :)

On kyllä vaikea asia. Meillä kolme lasta ja rahat tiukilla. Tääkin viikko menee 60e ruokapudjetilla :ashamed: Ja pitäs ostaa nuorimman lapsen 5 eri hoitotädille jotain, keskimmäisen eskariin 5 tädille ja sitten vanhimman opettajalle. Haluis muistaa jotenkin, mutta miten :headwall: Lisäks on tulossa lakkiaiset ja kaikille pitäs juhla vaatteet hankkia. Miehelläkin puku hartioista pieneksi käynyt. Tosi noloa kun ei ole rahaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja caniche fan:
On kyllä vaikea asia. Meillä kolme lasta ja rahat tiukilla. Tääkin viikko menee 60e ruokapudjetilla :ashamed: Ja pitäs ostaa nuorimman lapsen 5 eri hoitotädille jotain, keskimmäisen eskariin 5 tädille ja sitten vanhimman opettajalle. Haluis muistaa jotenkin, mutta miten :headwall: Lisäks on tulossa lakkiaiset ja kaikille pitäs juhla vaatteet hankkia. Miehelläkin puku hartioista pieneksi käynyt. Tosi noloa kun ei ole rahaa.....

hei oikeesti, ei niille tädeille tarvi mtn viedä !

Ei tartte juhliin viedä, osa tuo sinne ja osa antaa viimeisinä hoitopäivinään. Molempi parempi :) Eikä todella tarvitse viedä tädeille mitään jos siltä tuntuu. Itse otan sen kiitoksena mukavasti menneestä kaudesta ja hyvästä hoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja caniche fan:

Tee niinkuin joku tuolla ehdotti, osta cittarista ruusupuska ja siitä jokaiselle ruusu sellofaaniin laitettuna. Riittää mainiosti! :) Tai sitten et yksinkertaisesti vie mitään! Ei sekään haittaa!

Yhteistyössä