Päiväkodissa katosi lapsen uudet hanskat. Onko päiväkodilla korvausvastuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niiinpä;29906086:
Kaikkihan me se maksetaan; verovaroillahan noi kunnalliset palvelut pyörii.

Joo mutta olisitko valmis esim. 50e/kk päivähoitomaksun korotukseen siitä että vanhemmat maksattavat päiväkodilla uudet ulkovaatteet kausittain?

pakkoko sinne pk:hon on laittaa ne uusimmat/kalleimmat kamppeet?
Helpottaisi meidän hoitajienkin työtä kun ei tarvitsisi kytätä ettei ne pirkko-pekan uudet monen sadan euron haalarit vaan likaannu..ja ne hanskat..niitä on seitsemät samanlaiset siellä lattialla pyörimässä ja yleensä isojen ryhmässä lapset itse sieltä "omansa" ottavat, eikä ole kellään aikaa
jokaisista nimikointia etsimään.
eli siis laittakaa lapselle vaikka ne kirpparilta ostetut "kakkos" vaatteet niin ei harmita katoaminen/likaantuminen :-)

Ja kukas sen sikahintaisen vakuutuksen maksaa? Sinäkö?

Meniskö vaikka niin kuin muillakin yrityksillä, että asiakkaat sen tavallaan maksaa. Yritys siis maksaa ensin ja saa siihen rahat asiakkailta niiden ostamista tuotteista/palveluista.

Ts. siis päivähoitomaksuista otetaan, vaikka korottamalla maksua... ei se nyt niiiin kallis ole se vakuutus. Ja kaiken lisäksi päiväkoti on kunnallinen... ja pitäisi kai joku vakuutus olla muillekin tilanteille.

[QUOTE="hoitaja";29906135]pakkoko sinne pk:hon on laittaa ne uusimmat/kalleimmat kamppeet?
Helpottaisi meidän hoitajienkin työtä kun ei tarvitsisi kytätä ettei ne pirkko-pekan uudet monen sadan euron haalarit vaan likaannu..ja ne hanskat..niitä on seitsemät samanlaiset siellä lattialla pyörimässä ja yleensä isojen ryhmässä lapset itse sieltä "omansa" ottavat, eikä ole kellään aikaa
jokaisista nimikointia etsimään.
eli siis laittakaa lapselle vaikka ne kirpparilta ostetut "kakkos" vaatteet niin ei harmita katoaminen/likaantuminen :-)[/QUOTE]

Vaikea se on vanhempia kamppeitakaan laittaa, jos niitä ei ole.

Ei ne mitään monen sadan euron vaatteita ole mutta uusia kylläkin.

Ja kyllä mua harmittaa ihan ne kirpparilta ostetut (meille uudet) vaatteetkin, jos ne katoaa tai varastetaan. Likaantuminen ei niinkään, saahan ne pestyä.

[QUOTE="riina";29906147]Meniskö vaikka niin kuin muillakin yrityksillä, että asiakkaat sen tavallaan maksaa. Yritys siis maksaa ensin ja saa siihen rahat asiakkailta niiden ostamista tuotteista/palveluista.

Ts. siis päivähoitomaksuista otetaan, vaikka korottamalla maksua... ei se nyt niiiin kallis ole se vakuutus. Ja kaiken lisäksi päiväkoti on kunnallinen... ja pitäisi kai joku vakuutus olla muillekin tilanteille.[/QUOTE]

Tottakai on kun kaikki vanhemmat uusisivat lastensa haalarit sitä kautta jos sellainen tulisi.

Laita päiväkodin eteiseen ilmoitus, että teiltä on hanskat kadonneet kuvauksen kera. On saattaneet vahingossa mennä väärään kotiin. Meidän isi ei ainakaan muista lastemme vaatteita, kun niitä on niin paljon. Kerran oli napannut toisen lapsen ulkohousut mukaan lasta hakiessa, olivat olleet vahingossa lapsemme naulakossa. Itse työskentelen päiväkodissa ja harvoin tavarat hukkuu, mutta joskus näin tapahtuu, valitettavasti. 90% "hukkuneista" vaatteista löytyy sitten kuitenkin perheeltä kotoa kuitenkin. Me työntekijät pyrimme kyllä huolehtimaan hoitolasten tavaroista, mutta joskus käy esim niin, että muutamalla lapsella on täysin samanlaiset hanskat tai kengät ja ne menevät sitten sekaisin esimerkiksi kuivauskaapista otettaessa. Isommat lapset kun ovat jo niin omatoimisia, että hakevat itse vaatteensa sieltä.

[QUOTE="riina";29906004]Jos kaverini omaisuutta varastettaisiin minulta, niin toki minä sen hänelle korvaisin. Kotivakuutuksesta.

Sitten jos kaverini omaisuus varastettaisiin pihastani hänen ollessa kyläilemässä minun luonani, se varmaan korvattaisiin hänen vakuutuksestaan tai menisi muuten hänen piikkiinsä.

Myös jos minä olisin lasten kanssa vaikka kahvilassa ja hanskat katoaisivat siellä, niin menisi minun piikkiini... ja jos olisin siellä päiväkodilla ja sinä aikana hanskat katoaisivat kun olisin vastuussa lapsistani, niin olisi minun vastuullani. Mutta ei siinä tapauksessa kun lapset ovat hoidossa ja minä en ole koko päiväkodilla. Tässä tapauksessa tavarat ja lapset ovat päiväkodin vastuulla ja mielestäni päiväkodilla on korvausvastuu.[/QUOTE]

Sä oot sekasin! Kenet aiot viedä oikeuteen, kun lapsellasi katoaa koulussa tavaraa? Reksin vai?

Heh, aika huvittava ketju. Ja jos saa kysyä niin minkälaiset "hanskat"oli kyseessä? Sanoit että ne laitetaan kurahanskojen alle? Millaiset hanskat on niin kalliit ettei sulla ole varaa ostaa uusia, ja ne mahtuvat kurahanskojen alle???? Jäin vaan miettimään ...Ehkä kannattaa jatkossa ostaa hanskat kirppikseltä, jos on noin tiukka budjetti, ettei uusia kykene ostamaan...

Jos niissä on (niinkuin kuuluisi olla) nimikoituna lapsen nimi, niin eiköhän ne palaudu omistajalleen.

Jos taas nimikointi puuttuu niin se on sitten vaan voi voi.

Pojalta katos loppuvuodesta uudet ja nimikoidut kintaat. Ei oo takasin tulleet. kauluri seikkaili ties missä muutaman kuukauden ennekun putkahti kuraeteisen pöydälle jne...Että valitettavasti nimikoidutkaan ei aina löydä takasin vaikka tarhasa puhuu että on kadonneet.

Tän on pakko olla provo. Koska jos miettii hanskojen hintoja, niin eihän tällaista ongelmaa voi olla. Kaikkein kalleimmat vedenkestävät hanskat mitä minä tiedän maksaa jotain 35e, enkä itse kyllä koskaan laittaisi hanskoihin sellaista rahaa. Ap sanoi että hanskat piti laittaa kurahanskojen alle, eli eivät voi olla vedenkestävät. Missä päin on vielä niin kylmä, että tarvitaan kurahanskat ja jotain sinne alle? Ja mitkä ihmeen hanskat voi olla kyseessä, joihin ei muka ole varaa?Minun tietääkseni kurahanskojen alle laitetaan sormikkaat tai lapaset, jotka maksaa kaupassa sen 5e.

Tottakai pitäs korvata. Samaten jos naapurin Ville vetää teidän Kallea kuokkaan päiväkodin pihalla, päiväkodin pitäisi korvata. Tai jos naapurin Villen isä pakittaa päin teidän autoa päiväkodin pihalla, päiväkodin tulisi se korvata. Päiväkodin korvattavaksi pitäisi saada myös se, että päiväkodin yli lentävä lokki paskoo teidän Kallen pipon päälle. Tai jos itse myöhästyt töistä siksi, että päiväkodilta työpaikalle on ruuhkaa.

[QUOTE="Haha";29906206]Sä oot sekasin! Kenet aiot viedä oikeuteen, kun lapsellasi katoaa koulussa tavaraa? Reksin vai?

Heh, aika huvittava ketju. Ja jos saa kysyä niin minkälaiset "hanskat"oli kyseessä? Sanoit että ne laitetaan kurahanskojen alle? Millaiset hanskat on niin kalliit ettei sulla ole varaa ostaa uusia, ja ne mahtuvat kurahanskojen alle???? Jäin vaan miettimään ...Ehkä kannattaa jatkossa ostaa hanskat kirppikseltä, jos on noin tiukka budjetti, ettei uusia kykene ostamaan...[/QUOTE]

Lapseni ei ole koulussa ollessaan hoidossa. Koululaiset ovat sen verran isoja, että ovat itse vastuussa tavaroistaan, niinkuin minäkin olen vastuussa omista tavaroistani esim. töissä.

Kyseessä olivat ihan tavalliset neulehanskat. Ja on vara ostaa sellaiset uudet, mutta ei ole JÄRKEÄ ostaa. Ja ei ole varaa (ts. ole järkeä laittaa rahaa) ostaa uusia vaatteita jos niitä varastetaan/kadotetaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29906270:
Tän on pakko olla provo. Koska jos miettii hanskojen hintoja, niin eihän tällaista ongelmaa voi olla. Kaikkein kalleimmat vedenkestävät hanskat mitä minä tiedän maksaa jotain 35e, enkä itse kyllä koskaan laittaisi hanskoihin sellaista rahaa. Ap sanoi että hanskat piti laittaa kurahanskojen alle, eli eivät voi olla vedenkestävät. Missä päin on vielä niin kylmä, että tarvitaan kurahanskat ja jotain sinne alle? Ja mitkä ihmeen hanskat voi olla kyseessä, joihin ei muka ole varaa?Minun tietääkseni kurahanskojen alle laitetaan sormikkaat tai lapaset, jotka maksaa kaupassa sen 5e.

Ei ole provo. Täällä Savossa on tällä viikolla ollut aamulla kylmä, tänä aamunakin vain 2 astetta lämmintä. Ja vettä tuli kuin saavista kaatamalla, kurikset siis tarvittiin.

[QUOTE="riina";29906171]No ei kai nyt haalarit voi niin vain hävitä? Ei olisi kovin uskottavaa...[/QUOTE]

Kuinkas uskottavaa on että teidän kalliit ihan uudet hanskat hävisivät? Jep jep..

Tottakai pitäs korvata. Samaten jos naapurin Ville vetää teidän Kallea kuokkaan päiväkodin pihalla, päiväkodin pitäisi korvata. Tai jos naapurin Villen isä pakittaa päin teidän autoa päiväkodin pihalla, päiväkodin tulisi se korvata. Päiväkodin korvattavaksi pitäisi saada myös se, että päiväkodin yli lentävä lokki paskoo teidän Kallen pipon päälle. Tai jos itse myöhästyt töistä siksi, että päiväkodilta työpaikalle on ruuhkaa.

Oletko sä sekaisin?

Naapurin Villlen vanhemmat maksaisi meidän lääkärikulut, ei päiväkoti. Ja naapurin Villen isä maksaisi meidän auton korjauskulut, ei päiväkoti. Miksi päiväkodin pitäisi korvata lokin paskoma hattu, kun sen saa pestyä? Ja jos itse myöhästyn töistä, niin toki kai nyt olen itse siitä vastuussa... huoh. Mutta tässä olikin kyseessä lapsen vaatteet, jotka on päiväkodin henkilökunta (todennäköisesti) kadottanut. Tai sitten lapset, jotka ovat siellä hoidossa = hoitajat ei vahdi lapsia, kun pääsevät sellaista tekemään... Minun mielestäni on henkilökunnan vastuulla lapsen vaatteet, jos ne on lapsen repusta (tai olipa vaikka lattialta) kadonnut. En kyllä enää jaksa jauhaa, kun ei mua näytä kukaan ymmärtävän.

Yhteistyössä