V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rew:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onneksi meillä mies oli lomautettuna, niin ehtiä käydä siellä ja sai kuitattua molemmat lapset kerralla.
Mutta kyllä mä ymmärrän ettei ehdi! Mulla on työmatkaa 40-45 min yhteen suuntaan, siinä tulee lapsen päivä melko pitkäksi jos mä vielä jään lärpättämään pariksi tuntia!
Ja sit ne kysyy jtn ARVOJA. Siis kuka jaksaa semmosia ajatella? Onneksi muistin jotain työpaikan liibalaaba - arvokoulutuslauseita, jätin vain pois "voiton maksimointi" -kohdan... Että siinä on meiän perheen "arvot" nyt sitten, samat kuin töissä...
Kyllä mun mielestä päiväkodin tehtävä on ensisijaisesti säilyttää mun lapsia sen aikaa kun olen töissä. Ja kun mitään ongelmia ei ole ilmennyt, niin mitä siellä sitten pitää vatvoa? Mä LUOTAN niihin ihmisiin! Itse asiassa täytyy myöntää, että harvinaisen hyviä ihmisiä siellä töissä! Kaikki olleet 15-40 vuotta alalla, jos ne ei osaa, nini kuka sitten! Minäkö, ekakertelainen?
Olisikohan noilla arvoilla tarkoitettu ehkä paremminkin hengellisiä arvoja? Eli että haluatteko lapsenne osallistuvan joulukirkkoon tms.
Mun mielestäni on aika lailla sekä lapsia että päiväkotia halventavaa ajatella sitä vain säilytyspaikkana. Kyllä päiväkodilla on paljon myös kasvatuksellista vastuuta, ja metodeista on syytä sopia yhdessä vanhempien kanssa.
Mielestäni on jotenkin outoa käydä jotain keinitekoista "perheen arvokeskustelua" ja "kehityskeskustelua" päiväkodin tädin kanssa. Niistä on saanut ihan tarpeeksi työelämässä... nyt ne näyttävät tulleen kopioituna myös päiväkotiin *argh*