päiväkodin vappunaamiaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marinella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos haluut, että kaikille olisi jotain vietävää, niin jo saa kantaa sapuskaa päiväkotiin. Mä vien mitä haluan, sillä periaatteella, että joka ei voi sitä syödä niin syököön omia eväitään.
Siis joku lakto-gluteiiniton-pähkinäallergia

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
No mun lapsen ryhmässä on yksi keliaakikko ja pari laktoosi-intoleranttia. Yritän aina esim. synttäripäivänä viedä sellaista, mitä kaikki voi syödä.

Kyllä mäki vien synttäripäivänä sellasta mitä kaikki voi syödä, mut tollasessa mihin useempi vie niin aina siellä on jotain mitä ne allergikotkin voi syödä. Siks en näissä jaksa ajatella allergikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja aina sama:
jos haluut, että kaikille olisi jotain vietävää, niin jo saa kantaa sapuskaa päiväkotiin. Mä vien mitä haluan, sillä periaatteella, että joka ei voi sitä syödä niin syököön omia eväitään.
Siis joku lakto-gluteiiniton-pähkinäallergia

Onhan noita paljon juttuja, jotka sopii kaikille ;)...meillä poika vei pikkuporkkanoita...

tuc-paketin ja carneval-keksipaketin. En tiedä kaikkien rajoituksia, mutta omallani on laktoosi-intoleranssi. Ja jos muut tuo vaikka suklaakeksiä, niin omallanikin on sitten jotain.

Mehu olisi myös ok, siis vaikka sekamehua tai hedelmiä, rypäleitä, tai just popkornit.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
No mun lapsen ryhmässä on yksi keliaakikko ja pari laktoosi-intoleranttia. Yritän aina esim. synttäripäivänä viedä sellaista, mitä kaikki voi syödä.

Kyllä mäki vien synttäripäivänä sellasta mitä kaikki voi syödä, mut tollasessa mihin useempi vie niin aina siellä on jotain mitä ne allergikotkin voi syödä. Siks en näissä jaksa ajatella allergikkoja.

No tuo on totta. Ja jos vappujuhlat on koko päiväkodin yhteiset, niin eihän kaikkien lasten allergioita voi millään tietää. Oman ryhmän juhlat on eri asia.

Meidänkin tytön päiväkodissa on nyyttärit.
Viime vuodesta tiedän, että keksejä, sipsejä, karkkeja ym tulee ihan tolkuttomat määrät. Siksi minä ostin 5kg vesimeloonin :-)

Nyyttärit on poitsun päiväkodissa, ja siellä oli lista jonka kohdalle jokainen laittoi nimen mitä toi. siihen oli koottu ne herkut mitä lapset toivoo :)

Poitsu vie popparit ja alkaa kohta naamiasiasun sovittaminen :D

Yhteistyössä