Päiväkodin välipala...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä koko välipalan sais poistaa. meilä ainakin oli aina päiäkodissa leipää aian tajolla, vaik ois olut sitä pullaakin. Meillä kun kävi useinkin niin että väipala syötiin ko 14 , niin sit ei olutkaan enää nälkä klo 16-17, kun kotiin tultiin. Vaikka kuinka yritin sanoa että ei saa antaa välipalalal niin paljoa niin aian sanoivat että olivat syöneet paljon välipalal, vaika ruoka-aikaankin säivät älyttämästi. kotona sit ei enä ruoat musituneetkaan.

Pitäisihän heidän tajuta, että PALSTAMAMMAN lapselle pitää antaa välipalalla leipää (päällä korkeintaan vähän rasvaa, ei mitään muita päällyisteitä, esim. juustoa tai leikkeleitä) ja vettä, kun muut lapset saavat mehua ja pullaa, ettei lapsi keksisi kotona kerjätä herkkuja, koska palstamamma ei osaa sanoa lapselleen, että vaikka päiväkodin välipalalla saa joskus harvoin herkkuja, niin niitä ei saa kotona kuin herkkupäivänä esim. kerran viikossa!

[QUOTE="hullu";25861563]Pitäisihän heidän tajuta, että PALSTAMAMMAN lapselle pitää antaa välipalalla leipää (päällä korkeintaan vähän rasvaa, ei mitään muita päällyisteitä, esim. juustoa tai leikkeleitä) ja vettä, kun muut lapset saavat mehua ja pullaa, ettei lapsi keksisi kotona kerjätä herkkuja, koska palstamamma ei osaa sanoa lapselleen, että vaikka päiväkodin välipalalla saa joskus harvoin herkkuja, niin niitä ei saa kotona kuin herkkupäivänä esim. kerran viikossa![/QUOTE] meidän lapsille en olsi halunnut lainkaan välipalaa, eivät ole sitä tottuneet kotonakaan syömään ja kun se vaikutti heidän päivällisen syöntin. päivällinen ei maistunut.

Lälläslää, me ollaan oikein pyydetty ettei meidän lapselle anneta mitään sokerisia välipaloja. Muiden mättäessä pullaa meidän lapsi syö leipää eikä kuulemma pistä hanttiin ollenkaan, on vuosien saatossa oppinut että omistaa nipovanhemmat =)
Hoitajat suhtautuivat pyyntöömme oikein asiallisesti ja avoimesti, puhukoot selän takana mitä p*skaa tahansa, mua kiinnostaa vaan mitä lapseni päiväkodissa syö.
Silloin kun lapsi oli tosiaan vielä alle 3v-ryhmässä olin minäkin kauhistunut että yksivuotiaille siellä mätettiin sokeriherkkua... Isommat jo ymmärrän, mutta omalleni en siltikään anna.

[QUOTE="hullu";25861563]Pitäisihän heidän tajuta, että PALSTAMAMMAN lapselle pitää antaa välipalalla leipää (päällä korkeintaan vähän rasvaa, ei mitään muita päällyisteitä, esim. juustoa tai leikkeleitä) ja vettä, kun muut lapset saavat mehua ja pullaa, ettei lapsi keksisi kotona kerjätä herkkuja, koska palstamamma ei osaa sanoa lapselleen, että vaikka päiväkodin välipalalla saa joskus harvoin herkkuja, niin niitä ei saa kotona kuin herkkupäivänä esim. kerran viikossa![/QUOTE]

Eipä me siellä töissä pakoteta lapsia vetämään pullaa tai jädeä :D
Että sellaisia lapsettomia "palstamammoja".

[QUOTE="vieras";25857935]Nuo keskuskeittiön immeiset voisivat itse koettaa pärjät eskimopuikolla välipalalla. Ruoka on syöty kello 11.00 ja kun viimeiset haetaan kello 17.00 aika pirun pitkä aika yhdellä eskimopuikolla. Äitini oli pph ja välipalalla jos oli pullaa tai jäätelöä, se oli se jälkiruoka, ensin syötiin vaikka sämpylää tai puuroa ja jäätelöä päälle.[/QUOTE]

Mulla on sama tapa kuin äidilläsi: jos välipalalla on pullaa tms herkkua, niin ensin syödään kuitenkin leipää tai vastaavaa. Mun mielestä pelkkä jätski ei voi olla välipala.

Ensin aamupala veteen keitettyä puuroa sokerilla ja rasvattomalla maidolla. Sitten lounaaksi perunaa sekä maltodekstriiniä ja tärkkelyssiirappia aromeilla maustettuna. Välipalaksi pullaa ja sokeriaromivettä. Mitä puuttuu? Oikein. Vitamiinit, kivennäisaineet, hivenaineet, hyödylliset rasvat ja proteiini.

Kotien rooli on kasvanut mielettömästi jos haluaa varmistaa, että lapsi saa kaiken tarvittavan kasvuun ja kehitykseensä. Julkisista laitoksista tähän ei tule tukea, päinvastoin. Eikä mua haittaa, tämä on meille tärkeä arvoasia, joten motivaatiota riittää. Ei mua yksi pulla haittaa, lähinnä vain säälittää niiden perheiden lapset, joiden vanhempia ei juuri nappaa.

Voi ny vittu sentäs (anteeks).

Lounas on klo 11.

Moni lapsi haetaan klo 16-17, joillain voi kotimatkaakin olla puolisen tuntia päälle.

Miten lapsi muka pärjää ilman välipalaa koko pitkän iltapäivän? Sinäkin muka keittiöalan ihminen...oi voi.

Meidän kuopus ei olisi pärjännyt koska on alipainoinen ja pieniruokainen. Mahaan ei mene edes herkkuja kovin paljon kerralla toisin kuin esikoiselle, joka vetää herkkuja ja herkkuruokia miten paljon vaan.

Meidän kuopus ei olisi pärjännyt koska on alipainoinen ja pieniruokainen. Mahaan ei mene edes herkkuja kovin paljon kerralla toisin kuin esikoiselle, joka vetää herkkuja ja herkkuruokia miten paljon vaan.
Mun lapset on normaalipainoisia ja normaaliruokaisia, mutta siltikään homman ei kuulu mennä niin, että lounaalla ahmitaan kupu niin täyteen että jaksaa esim. klo 17 saakka...meillä nyt ei niin pitkiä päiviä ole onneksi juuri ollutkaan, mutta joillain on.

Yhteistyössä