Päiväkodin tädit laittoivat päiväkodissa 3v lapselle kynsilakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oman lapseni päiväkodissa on vietetty prinsessapäivää.

Tytöille laitettiin kynsilakkaa ja oli muutakin hemmottelua.

Kotona putsasin sen pois.
Ei ole tullut kiukuttelua kotona että pitäisi kotonakin lakata kynnet.
Lapsen kanssa selvästi juteltiin että kynsilakka oli päiväkodin juttu ja kotona ei ole pienten tyttöjen kynsilakkaa.

Ei siitä sitten sen kummempaa tullut. Oli vain erilainen tarhapäivä.
Tosin tästä kerrottiin etukäteen vanhemmille.

Kun kotona lakkaat kynsiäsi, kai teet sen vaikka ulkona taikka liesituulettimen alla ettei lapsesi hengitystie-elimet vaurioidu.
Mitä elimiä siellä hengitysteillä muuten on?

Jenkeissä pienet lapset meikataan jopa lapsimisseiksi. Meidän lapset saa meikata vasta teininä, jos haluavat. Kynsilakka on myös meikki. Edesvastuutonta muutenkin laittaa turhia myrkkyjä pienen lapsen ihoon.

Kukin toki tavallaan, mutta me ei tehdä joidenkin typeryyksien perässä samoin.

Ap

Entäs kasvomaalit, onko nekin kielletty? Ja eskarissa laittoivat kerran vappuna värisuihketta hiuksiin lapsille jotka halysi - tästä kyllä infottiin vanhempia etukäteen.

Jos on itsellä tosi tiukka linja näissä asioissa niin kannattaa varmasti ilmoittaa päiväkotiin, niin tietävät jatkossa jättää väliin teidän lapsen kohdalla.

Entäs kasvomaalit, onko nekin kielletty? Ja eskarissa laittoivat kerran vappuna värisuihketta hiuksiin lapsille jotka halysi - tästä kyllä infottiin vanhempia etukäteen.

Jos on itsellä tosi tiukka linja näissä asioissa niin kannattaa varmasti ilmoittaa päiväkotiin, niin tietävät jatkossa jättää väliin teidän lapsen kohdalla.

Yleensä lapsille tarkoitetut kasvomaalit eivät ole yhtä myrkyllisiä, kuin aikuisten meikit. Siksi nämä olen sallinut lapselle. Toki niden laitosta päiväkodissa voisi ilmoittaa etukäteen, koska ei voi koskaan tiedää mitä menoa perheellä on päiväkodin jälkeen ja kuinka maalien pesu lähtötilanteessa aiheuttaa lisävaivaa ja vie aikaa. Hiuksiin laittetava värisuihke ilman lupaa olisi kamalaa! Se ei lähtisi pois edes heti.

En ole vielä ilmoittanut asiasta päiväkotiin, kun en oikein ole varma, että pitäisikö. Miehen mielestä ilmoittaminen on turhaa. Minun mielestä ei.

Ap

Hiuksiin laittetava värisuihke ilman lupaa olisi kamalaa! Se ei lähtisi pois edes heti.
Meillä se ei lähtenyt ikinä pois, väri haaleni, mutta pysyi niin kauan, kunnes hiukset leikkattiin. Kampaajakäynnillä suihkuttivat luvan kanssa kuvion sabluunan kanssa tukkaan, sen piti kadota muutamassa pesussa, mutta eipä kadonnut.
Ja kynsilakka on paha millä tavalla?
Se voi laukaista hartsiallergian, kynsilakkoja ei suositella käytettäväksi lapsilla lainkaan.

Tarhatäti lienee muuten harvinaisen ärsyttävä ammatti. Koskaan ei tiedä mistä asiasta joku lapsen vanhempi saattaa pöyristyä ja pahimmassa tapauksessa alkaa vaatia potkuja.

Ymmärrän hyvin tämän kirjoittajan tunteita, sillä omalle lapselle joka on juuri nyt vähän alle 4v. on luvattu päiväkodissa että laitetaan kynsilakkaa kun on tulossa "hemmottelupäivä". Olin että anteeksi mikä päivä? Ensinnäkin se että jo luvataan lapselle tällaista ennenkuin kysytään vanhemman lupaa , on väärin ja toiseksi tämä on tärkeä äidille eli minulle kokea lapseni kanssa yhdessä sitten joskus. Olin ajatellut että sitten ehkä 5 vuotiaana. Voikun antaisivat lasten olla lapsia pitkään eikä alettaisi muokata heistä teinityttöjä niin varhain. Olen asiasta todella ärsyyntynyt ja ymmärrän että en voi tätä hetkeä enää lapselta oiskaan ottaa, koska se on hänelle luvattu ja hän kyllä muistaa tämän. Oli niin innoissaan kun saa päiväkodin hoitajan kanssa laittaa lakkaa. Jep mutta hyvä oli nähdä tämä keskustelu täällä (vaikka onkin vuosia sitten kirjoitettu) sillä ajattelinkin etten ole ainut jota asia harmittaa.