Päiväkodin joulumyyjäiset -helppo leivonnainen hakusessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peukku keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peukku keskellä kämmentä

Vieras
Päiväkodilla on siis tällä viikolla joulumyyjäiset ja menin vahingossa lupaamaan että leivon. Mikäs olisi helppo ja nopea leivonnainen, mieluiten jouluinen, jota ei edes rähmäkäpälä saa pilattua?

[QUOTE="vieras";22556991]Joku kuivakakku?
Suklaata päälle?

Pätkiskakku on pahaa:x[/QUOTE]

Oot kyllä eka jonka oon kuullut sanovan että pätkiskakku on pahaa! Lapsetkin tykkää himusti!

Onks se pätkiskakku sellainen kuivakakkutyyppinen? Mietin ett onks kuivakakku hyvä, kun menee myyntiin että ostaako kukaan kokonaista isoa kakkua... kun mulla vaan iso vuoka.

Eihän sen leivonnaisen mitenkään jouluinen tarvitse olla. Mitä yleensä leivot? Jos osaat tehdä jotain melko hyvin kannattaa pelata varman päälle ja tehdä se.

Noi mokkapalamuffinit näyttävät hyviltä, mutta mitenhän tuo kuorrutus kestää kuljetusta.

Mä leivon yleensä aina mokkapaloja tai pullaa, mut pullan onnistuminen on aina niin tai näin.

Maustekakku olisi kyllä helppo. Montahan sellaista pitäisi leipoa?

Myyjäisissä menee kakut hyvin kaupaksi. Joulutortut eivät ole mikään hitti, koska ne ovat niin helppoja. Piparit PITÄÄ olla koristeltuja ja näitä varten kannattaa ostaa jotain valmiita koristeita niin porppeukalokin onnistuu (voi tehdä valmiista taikinasta). Esim erikokoisista tähdistä tehdyt kuuset tai pienet piparkakkutalot kauniisti paketoituna ovat hitti.

Tääl oli lauantaina koulun myyjäiset ja vein sinne muffinseja missä oli minttukrokantti suklaata. Kuorrutuksena tomusokeri vesi seos ja suklaarouhetta päälle. Lisäksi vein arabialaisen maustekakun. Lapset meni edelta leivonnaisten kanssa ja kun ite pääsin myyntipöydän luo niin kakku oli menny ja muffinseja oli 2 pussia seitsemästä jäljellä.

Mä olen varmaan jotenkin outo, mutta en ostaisi tuollaisista myyjäisistä mitään. Jotenkin mietin sitä hygieniapuolta, eikä oikein houkuta kenenkän pjaskaisilla käsillä kähmimää kakkua syödä. Mistä minä tiedän onko leipuri pessyt kätensä vessakäynin jälkeen vai pyyhkinen enimmät taikinakipon reunaan. Meitä kun on moneksi ja on myös naisia, jotka eivät pese käsiään edes sen vessakäynnin jälkeen. Tai onko leipurin perheessä joku räkäinen mukula kytännyt kakun tekemistä lähietäisyydeltä. Juu ei kiitos, leivon itse tai ostan kaupasta leipomotuotteen.

[QUOTE="mmk";22556999]Oot kyllä eka jonka oon kuullut sanovan että pätkiskakku on pahaa! Lapsetkin tykkää himusti![/QUOTE]

Sä taas kuulut niihin pariin ihmiseen jonka oon kuullu kehuvan kyseistä kakkua:D

Yhteistyössä