[QUOTE="jep";26827367]Mutta vuoden ikäinen lapsi ei enää ole "vastasyntynyt". [/QUOTE]
Väittikö joku niin? Onko kukaan KOSKAAN väittänyt niin...? :stick:
[QUOTE="jep";26827367]Toki isä ei siinä vuodessa lapselle tule läheiseksi, jos lähtee töihin ennen lapsen heräämistä ja palaa harrastusten kautta kotiin lapsen mentyä nukkumaan, pitää isyyslomaa sen pakolliset kaksi viikkoa jne. [/QUOTE]
Ja toi on yleinenki käytäntö...? Missä? :O
[QUOTE="jep";26827367]Mutta tuo äidin "biologisen etumatkan" jauhaminen johtaa vain siihen, että isät eivät senkään vertaa motivoidu pitämään isäkuukautta, järjestelemään mahdollisuuksien mukaan työaikojaan ja vähentämällä muita menemisiään saadakseen olla lapsensa kanssa, "koska eihän mulla vielä vauvan kanssa mitään virkaa ole kun äidillä on ne tissit ja vauva tuntee äidin sydänäänet". [/QUOTE]
Koska isät, tai siis miehet, on aivottomia lampaita, jotka seisoo nurkassa odottamassa käskyjä ja joiden seurassa pitää varoja sanojaan enemmän, ku afgaanin jenkkilentsikassa, ettei vaan tuu paha mieli. Niinkö? :xmas:
[QUOTE="jep";26827367]Siitä on sitten paha joskus kolmen vuoden päästä alkaa viedä lasta sinne lätkämatseihin, kun hänet vihdoin "saisi" äidistään erottaa, kun ei sitä pohjaa ole luotu.[/QUOTE]
Noh, jos tarkkoja ollaan, voi sen lapsen viedä sinne lätkämatsiin noinki, mutta edellleen mietin, että missä näitä lapsistaan täysin vieraantuneita isejä lymyää? En oo sattunu näkemään... Niin ja hetkinen, missä toi äidistään erottamisen ikäraja on määritelty? Taas oon missanu jotain vissiin...
[QUOTE="jep";26827367]Itsekin olen ajatellut, että mm. imetyksen takia haluan hoitaa lapsia ainakin ekan vuoden, mutta jo kiinteisiin hyvin tottunut kyllä pärjää äidin työpäivän ajan isänsä kanssa, JOS sitä suhdetta tosiaan on alusta asti luotu. Mikä taas ei mitenkään ole uhka imetykselle tms. schaibaa.[/QUOTE]
Ja taas: onko joku muuta sanonukaan?