Päiväkodin eskariopettaja katsoi pahasti kun vein mun 9kk tytön päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26823656]Ihan sen takia laitoin, kun rasittaa sun moralisoiminen tästä asiasta joka jumalan ketjussa kun tietää, ettet itsekään ajattele lapsen parasta kaikissa asioissa. :popcorn:[/QUOTE]

Millä tapaa seksualinen suuntautuminen ja/tai pari-/monisuhde liittyy siihen, ajatteleeko lapsen parasta...? :confused: Kyllä mä ihan aktiivisesti pyrin elämään ja kasvattamaan niin, että siinä nimenomaan lapsen parasta ajatellaan. Se, mitä makuuhuoneessa tapahtuu, ei lapsiin liity eikä niiden silmille kuulu. Vai väitätkö muuta?

Millä tapaa seksualinen suuntautuminen ja/tai pari-/monisuhde liittyy siihen, ajatteleeko lapsen parasta...? :confused: Kyllä mä ihan aktiivisesti pyrin elämään ja kasvattamaan niin, että siinä nimenomaan lapsen parasta ajatellaan. Se, mitä makuuhuoneessa tapahtuu, ei lapsiin liity eikä niiden silmille kuulu. Vai väitätkö muuta?

Eihän polyamoria rajoitu makuuhuoneeseen. Otappas selvää ko. termistä sitten, ennen kuin sitä viljelet.

No eikös se ole niin, että ph:n ammattilaiset eivät itse vie lapsiaan alle 3v:nä päiväkotiin,kun tietää mitä se pahimmillaan on, silloin kun hoitajia on sairaana, mutta lapsia ei ja sijaisia ei saada.

Päikäkotihoito ei ole mitään yksilöllistä, vaan ryhmähoitoa ja kumpaahan 9kuinen tarvitsee, syliä ja hoivaa vai leikkikavereita? Tuon ikäiset tarvitsevat yleensä yhden hoitajan kokoaikaisen huomion, paitsi nukkuessaan ja yleensä päivärytmikin on erilainen kuin isommilla lapsilla eli nukkuu kun toiset ovat hereillä ja kukkuu kun toiset nukkuu.

[QUOTE="vieras";26823786]Eihän polyamoria rajoitu makuuhuoneeseen. Otappas selvää ko. termistä sitten, ennen kuin sitä viljelet.[/QUOTE]

Ja mitenköhän ne makuuhuoneen ulkopuoliset asiat on lapsille haitaks? (Mähän en mitään termiä tänne oo viljellykään, jos tarkkoja ollaan.)

Ja mitenköhän ne makuuhuoneen ulkopuoliset asiat on lapsille haitaks? (Mähän en mitään termiä tänne oo viljellykään, jos tarkkoja ollaan.)

Sun moraalikäsityksellä ei mitenkään, mutta mun mielestä taas lapsella tulee olla ehjä perhe tai tervepäinen yksinhuoltaja/yhteishuoltajuus eron jälkeen, eikä tilannettä missä iskällä on haaremi. Enempää en tästä asiasta ala jauhaa. Yhtä "oikein" lapselle polyamoria on sun mielestä kuin toisen mielestä voi olla lapsen hoitoon vieminen ennen yhden vuoden ikää, ne on ihan pelkkiä mielipidekysymyksiä. Ja enemmän lapsen hyvinvointiin vaikuttaa perheen ja vanhempien tilanne kuin se, viedäänkö lapsi minkäikäisenä hoitoon.

Olisit huolissasi siitä, mitä lapselle tekee joutua tuonikäisenä päiväkotiin. Minkälainen hylkäämiskokemus ja bakteerialtistus ja psyykkinen rasite ja fyysisesti ei ole ollenkaan valmis.

Mutta ei - sinun tajutonta itsekkyyttäsi kuvaa se, että suurin ongelma asiassa on se, että SINÄ kärsit, kun joku ehkä katsoi sinua vähän pahasti.

Mietihän millaisia muutoksia pieni vauvasi käy läpi!!! Huolehtisit edes pikkuisen niistä, jos itsellesi tuollainen mahdollinen ikävä katse jo riitti aiheuttamaan trauman.

• Tykkää
Reactions: Katylina
[QUOTE="vieras";26823924]Olisit huolissasi siitä, mitä lapselle tekee joutua tuonikäisenä päiväkotiin. Minkälainen hylkäämiskokemus ja bakteerialtistus ja psyykkinen rasite ja fyysisesti ei ole ollenkaan valmis.

Mutta ei - sinun tajutonta itsekkyyttäsi kuvaa se, että suurin ongelma asiassa on se, että SINÄ kärsit, kun joku ehkä katsoi sinua vähän pahasti.

Mietihän millaisia muutoksia pieni vauvasi käy läpi!!! Huolehtisit edes pikkuisen niistä, jos itsellesi tuollainen mahdollinen ikävä katse jo riitti aiheuttamaan trauman.[/QUOTE]

No niinpä... minä minä minä. Joskus vanhemmat on niitä jotka omasta mielestään tarttis eniten paapomista ja hoitoa ja ymmärrystä jne kun on niin rankkaa jne. Mutta pieni lapsi, kyllähän se kestää ja jaksaa MITÄ VAAN.

[QUOTE="vieras";26823908]Sun moraalikäsityksellä ei mitenkään, mutta mun mielestä taas lapsella tulee olla ehjä perhe tai tervepäinen yksinhuoltaja/yhteishuoltajuus eron jälkeen, eikä tilannettä missä iskällä on haaremi. Enempää en tästä asiasta ala jauhaa. Yhtä "oikein" lapselle polyamoria on sun mielestä kuin toisen mielestä voi olla lapsen hoitoon vieminen ennen yhden vuoden ikää, ne on ihan pelkkiä mielipidekysymyksiä. Ja enemmän lapsen hyvinvointiin vaikuttaa perheen ja vanhempien tilanne kuin se, viedäänkö lapsi minkäikäisenä hoitoon.[/QUOTE]

Ei kyllä ole. Päivähoito ei ole vauvan paikka, se on fakta.

Meillä on ehjä perhe, lapsilla rakastavat vahemmat, molemmat saman katon alla, onnellisesti. Kiitos vaan huolesta, mutta vähän turhaan kyllä päätäs meidän asioilla vaivaat.

[QUOTE="vieras";26823932]Ole fiksumpi, anna olla, tää ketju pitäis olla ihan muuta asiaa.[/QUOTE]

Sori, mut mulla on nyt vähän tylsää ja kinaaminen on kivaa. :popcorn:

Ei kyllä ole. Päivähoito ei ole vauvan paikka, se on fakta.

Meillä on ehjä perhe, lapsilla rakastavat vahemmat, molemmat saman katon alla, onnellisesti. Kiitos vaan huolesta, mutta vähän turhaan kyllä päätäs meidän asioilla vaivaat.

Joissakin tutkimuksissa taas haittaa siitä ei ole. Ja se on fakta. Ihan sama, kuin jotkut tutkimukset puoltaa huudatusunikoulua ja jotkut toiset taas ei. Lapsi ei siitä vahingoitu, eikä pysyviä traumoja saa, vaikka hoitoon alle vuoden ikäisenä viedäänkin, jos muuten on perusasiat kunnossa. Koeta jatkossa erotella faktat mielipiteistäsi niin sun kanssa keskustelu olis edes hieman siedettävämpää.

Enkä itsekään veis vauvaa alle vuoden ikäisenä hoitoon, enkä todellakaan pitäis huudatusunikoulua, mutta turha tulla löpisemään FAKTOISTA, jos niistä ei ole oikeasti tietoa. Ne on ihan pelkkiä mielipiteitä, joihin löytyy tutkimuksia sekä puolesta, että vastaan, kunhan vaan jaksaa etsiä.

[QUOTE="Jep";26823290]Toi on kyllä asiatonta. Mielipiteet saa olla esim. lasten pitkistä hoitopäivistä, virikehoidosta tai vauvan viemisestä päiväkotiin, mutta heidän ammattiinsa kuuluu asiallisen ystävällinen suhtautuminen vanhempiin!!! Liian usein nämä heidän omat mielipiteet paistaa läpi :([/QUOTE]

Tämä on ihan totta. Ja toisaalta joskus näissä tulkinnoissa paistaa läpi äidin oma epävarmuus tai tyytymättömyys ratkaisuun.

Tämä on ihan totta. Ja toisaalta joskus näissä tulkinnoissa paistaa läpi äidin oma epävarmuus tai tyytymättömyys ratkaisuun.

En usko, että tässä maassa sellaista tervettä äitiä löytyy, jota ei yhtään kirpaise viedä 9kk-ikäinen hoitoon. Se vain on joskus pakko tehdä (ei mun ole ollut, mutta ymmärrän ettei kaikilla ole asiat niin hyvin). Koettakaa te moralisoijat käsittää se, ettei kukaan ihan varmasti sitä ilkeyttään tai sadistisuuttaan tee, niin tämäkin maailma olis edes hetkellisesti parempi paikka elää.

[QUOTE="vieras";26824566]En usko, että tässä maassa sellaista tervettä äitiä löytyy, jota ei yhtään kirpaise viedä 9kk-ikäinen hoitoon. Se vain on joskus pakko tehdä (ei mun ole ollut, mutta ymmärrän ettei kaikilla ole asiat niin hyvin). Koettakaa te moralisoijat käsittää se, ettei kukaan ihan varmasti sitä ilkeyttään tai sadistisuuttaan tee, niin tämäkin maailma olis edes hetkellisesti parempi paikka elää.[/QUOTE]

Niin, minä en ainakaan moralisoinut, syyttänyt tai kyseenalaistanut ratkaisun oikeellisuutta sanallakaan. Totesin vain sen, että jos äidillä itsellään on vähän paha olla tilanteen kanssa (vaikka se olisi se ainoa sopiva tai tässä tilanteessa paras ratkaisu), niin se vaikuttaa siihen, miten hän tulkitsee ympäristön viestejä. Niin kuin nyt muutenkin ihmisten omat olotilat vaikuttaa viestinsuodatukseen. Mikähän olotila sai sinut lukemaan viestini moralisointina? ;) (Vitsi.)

Niin, minä en ainakaan moralisoinut, syyttänyt tai kyseenalaistanut ratkaisun oikeellisuutta sanallakaan. Totesin vain sen, että jos äidillä itsellään on vähän paha olla tilanteen kanssa (vaikka se olisi se ainoa sopiva tai tässä tilanteessa paras ratkaisu), niin se vaikuttaa siihen, miten hän tulkitsee ympäristön viestejä. Niin kuin nyt muutenkin ihmisten omat olotilat vaikuttaa viestinsuodatukseen. Mikähän olotila sai sinut lukemaan viestini moralisointina? ;) (Vitsi.)

En puhunut sinusta, vaan ylipäänsä tästä syyttävästä sormesta, joka täällä huitoo. Mutta kiva kun selvensit :) Ja ihan varmasti oma syyllisyys vaikuttaa ympäristön tulkintaan, samaa mieltä siinä, mutta voi tuossa jotain muutakin perää olla. Ainakin kun lueskelee näitä palstan "lto"iden edesottamuksia tai lastenhoitajien kommentteja... :)

[QUOTE="vieras";26824566]En usko, että tässä maassa sellaista tervettä äitiä löytyy, jota ei yhtään kirpaise viedä 9kk-ikäinen hoitoon. Se vain on joskus pakko tehdä (ei mun ole ollut, mutta ymmärrän ettei kaikilla ole asiat niin hyvin). Koettakaa te moralisoijat käsittää se, ettei kukaan ihan varmasti sitä ilkeyttään tai sadistisuuttaan tee, niin tämäkin maailma olis edes hetkellisesti parempi paikka elää.[/QUOTE]

Silti - hyvä äiti olisi huolissaan lapsesta eikä pillittäisi omia mitättömiä mielenliikutuksiaan.

[QUOTE="vieras";26824686]Silti - hyvä äiti olisi huolissaan lapsesta eikä pillittäisi omia mitättömiä mielenliikutuksiaan.[/QUOTE]

Ei kai aloittaja missään kohtaa maininnut, ettei ole yhtään huolissaan 9kk-ikäisensä selviytymisestä! Kertoi vain tässä aloituksessa sen, että tuo asia häntä ärsytti. Ihan omaa tulkintaa tuo sun huonoksi äidiksi haukkumisyritys, kato peiliin vaan.

[QUOTE="vieras";26823786]Eihän polyamoria rajoitu makuuhuoneeseen. Otappas selvää ko. termistä sitten, ennen kuin sitä viljelet.[/QUOTE]

Jos suhteita on paljon ja lapsia enemmän kuin yhden kanssa niin kaikki ei ehkä asu saman katon alla molempien vanhempien ja sisarusten ja sisaruspuolten kanssa. Se ei ole lasten parhaaksi. On epäreilua niiden lasten kannalta jotka eivät asu isän ja äidin molempien kanssa samassa talossa. Jos yhdessä asuu vaikka vaan isä, äiti ja heidän yhteiset lapset ja isällä tai äidillä on myös jonkun muun kanssa lapsia joille ovat etävanhempina. Kaikki polysuhteet ei tämmöisiä kuitenkaan ole. Niitä on paljon erilaisia.

[QUOTE="vieras";26823308]Onhan se selvä, ettei tuonikäinen kuulu päiväkotiin vaan äidin kanssa kotiin. Ei se ole mikään mielipide vaan fakta. Kyllä se varmaan ammatti-ihmistä surettaa, että ihmiset tekee lapsia eikä sitten kumminkaan yhtään välitä niistä.[/QUOTE]

meillä kunnanjohtaja vaimoineen pisti tuon ikäisen hoitoon. samaten siskoni lääkäri tutut... se on se raha. köyhillä on varaa pitää kotona kun ei oo ahneuksissaan monen tonnin palkan eteen!

• Tykkää
Reactions: tanjuska<3
No eikös se ole niin, että ph:n ammattilaiset eivät itse vie lapsiaan alle 3v:nä päiväkotiin,kun tietää mitä se pahimmillaan on, silloin kun hoitajia on sairaana, mutta lapsia ei ja sijaisia ei saada.

Tai sitten sen takia, että jos he veisivät alle 3-vuotiaansa päiväkotiin ja palaisivat itse töihin, eivät he kauheasti voittaisi noin niin kuin oman jaksamisen suhteen. Samaa hulinaa, koheltamista ja puolikkaan ajatuksenkin keskeyttämistä kuin kotiäitiyskin. Tunnustan suoraan, että juuri tätä puolta asiasta en kertakaikkiaan jaksanut, ja siksi lähden osaviikkoisesti töihin, vaikka kuopukseni on vasta puolitoistavuotias. Mutta omassa työssä pidänkin juuri siitä, että saan joskus tehdä jonkun asian loppuun ilman että kukaan repii ketään hiuksista, haluaa pissalle tai voileivän tai kattoo muumia. Kaikki ihailuni ja kunnioitukseni päiväkodin henkilökunnalle, joka jaksaa sitä pirstaleisuutta työpäivästä toiseen, enpä itsekään siihen ihan heti vaihtaisi kotiarkea parin pienen lapsen kanssa, ellei rahallisesti olisi pakko. Ja olen siis ollut aiemmin päiväkodissa töissä.

Olisin minäkin mulkaissut. Juuri 9kk täyttäneen paikka on kyllä jossain ihan muualla kuin päivähoidossa. Pitää sen verran kyetä ennakoimaan asioitaan, kun lapsia hankkii, että myös pystyy ne hoitamaan.

Kunpa kaikki asiat olisikin ennakoitavissa... Tai ehkä kuitenkin on parempi, ettei aina tiedä tulevaa. Miten esimerkiksi ennakoisit lapsen toisen vanhemman kuoleman, vakavan sairastumisen tms? Fakta kun on, että elämiseen tarvitaan rahaa ja useimpien meistä tarvitsee sitä varten käydä töissä.

Jos eskariope olisi sanonut jotakin, voisimme vääntää siitä kunnolla. Mutta katsoa voi "pahasti" monella tavalla, tarkoittamattaankin.

Ehkä eskariope oli huolissaan lapsestasi tai työtovereistaan tai molemmista. Ehkä häntä pelottaa, että tämä vauva katkaisee kamelin selän. Hän kuitenkin tietää päiväkodin arjesta ja resursseista.

Ammattimaista toki olisi pitää pokeri kaikissa tilanteissa. Mutta minä ainakin toivon, että lapseni hoitaja tulevaisuudessa on myös ihminen, ja jos hän on huolissaan ryhmän turvallisuudesta tai hyvinvoinnista, toivon sen näkyvän hänen naamaltaan minullekin.

[QUOTE="madame";26824832]meillä kunnanjohtaja vaimoineen pisti tuon ikäisen hoitoon. samaten siskoni lääkäri tutut... se on se raha. köyhillä on varaa pitää kotona kun ei oo ahneuksissaan monen tonnin palkan eteen![/QUOTE]

Vai olisiko se, että älykkäämmät ihmiset kaipaa nopeammin töihin kuin ne, joiden aivoille riittää kotityöt ja lastenhoito? Tai se, että älykkäämmät ihmiset uskoo tutkimuksiin, eikä tee faktoja asioista, jotka ei ole faktaa nähnytkään? Ja onhan se totta, että isopalkkaisilla näkyy töistä poissaolo enemmän kuin minimipalkoilla toimeen tulevat, eikä ne isommat lainamäärät lyhene itsekseen, kyllä siinä saa töitä paiskia. Vai pitäisikö myydä se puolen millin kämppä ja muuttaa väliaikaisesti vuodeksi kaksioon? Sen takia, että te olisitte tyytyväisiä? Just...

Yhteistyössä