päiväkodin aloitus pienten ryhmässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heippa kaikki,

Onko joku juuri laittanut päiväkotiin pikkuisensa, 1-3 vuotiaiden ryhmään? kertokaa tuntojanne?? itse olen ollut seuraamassa menoa pari päivää ja tuntuu aika kaoottiselta...henkilökuntaa on aivan liian vähän vaikka olisikin lakisääteinen määrä paikalla. Ja 1-vuotiaat itkevät äitiään....sydäntä raastavaa!

Kuopus aloitti tänään, ikää 1v4kk.
Ryhmässä oli yhteensä 5 alle 2vuotiasta ja hoitajia kokoajan paikalla 3 =)

Oikein hallittua ja mukavaa menoa näytti olevan, paikka on tuttu ja tiedän että on hyvä paikka.
Oli unille mennessä itkenyt mutta rauhottui vaunuihin missä nukkuu kotona unet päivisin.
Iloinen oli minut nähdessään mutta ei itkun kanssa pois ollut lähdössä, innoissaan jatkoi lelujen katsomista ;)

Meillä on menossa 1v 2kk. Vähän kyllä hirvittää, kun ryhmässä on 12 lasta ja käsittääkseni kaikki alle 2-vuotiaita. Muita vaihtoehtoja kuin tarha ei ollut tarjolla.

Viime syksynä tyttöni aloitti pienten ryhmässä ja me tutustuttiin viikon ajan. Minulle jäi ihan ok kuva. Välillä rauhallisempaa ja välillä ei niin rauhallista, jos monelle tulee yhtä aikaa jokin hätä. Lapset kuitenkin hoidettiin ja oli lauluhetkiä yms. En muista kenenkään itkeneen tauotta. Lapsia oli silloin n. 10 pääasiassa 2-3-vuotiasta.

Minullakin oli kyllä sellainen olo, että kamalan aikaisin lapseni joutuu sopeutumaan "laitoselämään". Mutta päiväkoti toi paljon iloakin ja hyviä asioita ja ihmisiä lapseni elämään.

Lisään vielä, että ennen tuossa samaisessa ryhmässä (esikoinen oli samassa paikassa v.2006 ), oli 12lasta; alle 1v-->3v )

Sanoivat että nyt on melkeinpä kaikki 3vuotiaat / pian sen täyttävät siirretty muihin ryhmiin joten pienten ryhmään jää vain nuo oikeasti pienet :heart:
En tiedä paljonko lapsia tulee olemaan ryhmässä, tarha aukesi vasta 2pvä sitten joten ei kaikki ole aloittaneet.Varmaan noin 10 lasta tulee olemaan