Päivähoitohakemukseen aloituskuukaudeksi elo- vai syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nattiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nattiainen

Vieras
Onko suurta merkitystä kummalle kuulle laittaa?
Itse olen vielä työtön, mutta syksyllä on mentävä töihin ja hoitopaikan haen nyt jo etukäteen ja samalla sitten haen töitä. Mietin vain, että onko suurta merkitystä, että laitanko aloitukseen elokuun vai syyskuun? Mies lomalla elokuun todennäköisimmin, mutta ilmeisimmin tuota aloitusaikaa voi tarvittaessa siirtää... Tai onko eroa laittaako elokuun puoleen väliin tai ihan alkuun aloituksen?
Juu tiedän, tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutta mietityttää eikä kaveripiirissä oo hirveesti kokemuksia aiheesta päivähoito. :P

Laittaisin syyskuusta alkamaan. Monessa paikassa elokuussa on vielä osa päiväkodeista kiinni ja varahoitovärjestelmät käytössä ja olisi lapselle ikävää aloittaa jossain ja siirtyä viikon päästä toiseen paikkaan.

No mä laittaisin aloituksen niin, että toinen vanhemmista on vielä vähintään viikon kotona, silloin pystyy kunnolla tutustuttamaan paikkaan. Ja tosiaan toi kannatta ottaa huomioon, milloin päiväkoti on kiinni, meillä se on yleensä heinäkuu.

Meillä ainakin, kun hoitosuhde alkoi elokuun puolella (30.8.) saatiin kesällä yksi maksuton hoitokuukausi. Siinä mielessä ehkä merkitystä. Hoitoon lapsi vakituisesti meni kuitenkin vasta 15.9. Oli parin viikon harjoittelu alkuun..

Onko suurta merkitystä kummalle kuulle laittaa?
Itse olen vielä työtön, mutta syksyllä on mentävä töihin ja hoitopaikan haen nyt jo etukäteen ja samalla sitten haen töitä. Mietin vain, että onko suurta merkitystä, että laitanko aloitukseen elokuun vai syyskuun? Mies lomalla elokuun todennäköisimmin, mutta ilmeisimmin tuota aloitusaikaa voi tarvittaessa siirtää... Tai onko eroa laittaako elokuun puoleen väliin tai ihan alkuun aloituksen?
Juu tiedän, tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutta mietityttää eikä kaveripiirissä oo hirveesti kokemuksia aiheesta päivähoito. :P

Elokuussa avautuvat päiväkodit ja silloin on helpoin saada lapsi hoitoon. Lapsella olisi hyvä tutustua rauhassa päiväkotiin viikko pari rauhassa.

Laittaisin syyskuusta alkamaan. Monessa paikassa elokuussa on vielä osa päiväkodeista kiinni ja varahoitovärjestelmät käytössä ja olisi lapselle ikävää aloittaa jossain ja siirtyä viikon päästä toiseen paikkaan.

Täällä toisinpäin. Etusijan paikkojen jaossa saavat ne, jotka aloittavat elokuussa.

Kannattaa soittaa ja kysyä käytännöistä, vaihtelevat kunnittain ja päiväkodeittainkin.

Elokuun laittaisin ehdottomasti. Itse aloitettiin kesken kaiken ja se vaikuttaa heti kaverisuhteisiin. Paljon paremmin onnistuu kun pystyy aloittamaan samaan aikaan muiden kanssa.

[QUOTE="vieras";22932682]Täällä toisinpäin. Etusijan paikkojen jaossa saavat ne, jotka aloittavat elokuussa.

Kannattaa soittaa ja kysyä käytännöistä, vaihtelevat kunnittain ja päiväkodeittainkin.[/QUOTE]

Täällä kanssa käytäntö antaa paikat ensin (eli elokuussa ) aloittaville ja sitten vasta annetaan paikat myöhemmin syksyllä aloittaville. Voitte kyllä siirtää sitten myöhemmin aloitusta syyskuulle kunhan olette ensin saaneet paikan.

Eli elokuulle taidan sitten kallistua. Ei varmaan oo merkitystä laitanko puolessa välissä kuuta alkamaan tai alku kuusta? Täälläkään kun noita paikkoja ei välttämättä oo tarjolla lähipäiväkodista, niin pakko miettii eri vaihtoehtoja jo nyt. Jos ei tähän saa, niin seuraavat pk:t onkin kymmenien kilometrien päässä ja jos huonosti käy, niin aivan eri suunnalla kuin tuleva työpaikka.

Yhteistyössä