päivähoito maksu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyys iski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmyys iski

Vieras
Mistä se prosentti lasketaan... siitä tulorajastako.... jos perheessä 3henkilöä niin maksu prosentti on 11.5% mistä summasta se lasketaan???? kertokaa tyhmälle.....
 
Oletan, että on äiti, isä ja lapsi.

Jos perheen bruottotulot ylittävät 3259,70 euroa, maksetaan koko päivähoitomaksu, 200 euroa.

Jos tulot ovat alle 1132 euroa ei maksua peritä.

1132 euroa ylittävältä osalta peritään 9,4 % yli menevästä osasta.

Siis tulot - 1132 = ylimenevä osa

ylimenevä osa *9.4 /100 = päivähoitomaksu
 

Yhteistyössä