Päivä Tallinnassa-risteily, tarvitaanko passia, vai riittääkö ajokortti? (ja otetaan suosituksia keskustan hoitelleista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Vai mikä on homman nimi?

Ja miten lähellä keskusta on siitä satamasta, eli jaksaako sinne kävellä (ja illalla takaisin) vai kannattaako ottaa oma auto mukaan?

Ja jos joku osaisi vinkata mukavista keskustan äärellä/ sataman lähellä olevista hoitelleista, jos vaikka päädytäänkin olemaan paikanpäällä yön yli.

Viimeksi muokattu:
Passi tai uuden mallinen henkilökortti. Pelkkä ajokortti ei kelpaa. Vanha kaupunki on vajaan 2 kilsan päässä. Kävellen vajaa puoli tuntia. Taksilla maksaa noin 5 euroa. Olen ollut vain Viru hotellissa joka on hyvällä paikalla lähellä satamaa ja vanhan kaupunkin vieressä. Muita en osaa suositella kun ei kokemusta.

• Tykkää
Reactions: chef
Vai mikä on homman nimi?

Ja miten lähellä keskusta on siitä satamasta, eli jaksaako sinne kävellä (ja illalla takaisin) vai kannattaako ottaa oma auto mukaan?

Ja jos joku osaisi vinkata mukavista keskustan äärellä/ sataman lähellä olevista hoitelleista, jos vaikka päädytäänkin olemaan paikanpäällä yön yli.

Eiks just tänään ollut otsikoissa että päivittäin napataan kymmeniä kiinni jotka yrittävät ylittää lahden pelkällä ajokortilla. Kumma juttu kun puoli vuosikymmentä voimassa olleet käytännöt ei mene ihmisten kaaliin.

Passi pitäis olla, vaikkei niitä tarkistetakaan kuin "pistokokein". Viimeksi, marraskuussa, joku nuori kundi oli joutunut virkavallan kynsiin, kun hällä ei ollut passia Tallinnan päässä..En kyllä tiedä, millainen sanktio passittomuudesta seuraa, mutta kyllä kaikissa yleisissä ohjeistuksissa se vaan vaaditaan. Tukholmanristeilyjä ollan tehty vuosikymmeniä ilman passia..

[QUOTE="vieras";26368452]Eiks just tänään ollut otsikoissa että päivittäin napataan kymmeniä kiinni jotka yrittävät ylittää lahden pelkällä ajokortilla. Kumma juttu kun puoli vuosikymmentä voimassa olleet käytännöt ei mene ihmisten kaaliin.[/QUOTE]

Jospa ihan kaikki meistä ei ole puoleen vuosikymmeneen tarvinnut moista tietoa elämässään?

Kyllä mä veikkaan että on yksi jos toinenkin asia, josta sä et ole tietoinen, vaikkei se asia mikään uusi olekaan.

[QUOTE="lapanen";26368454]Passi pitäis olla, vaikkei niitä tarkistetakaan kuin "pistokokein". Viimeksi, marraskuussa, joku nuori kundi oli joutunut virkavallan kynsiin, kun hällä ei ollut passia Tallinnan päässä..En kyllä tiedä, millainen sanktio passittomuudesta seuraa, mutta kyllä kaikissa yleisissä ohjeistuksissa se vaan vaaditaan. Tukholmanristeilyjä ollan tehty vuosikymmeniä ilman passia..[/QUOTE]

Passi tai henkilökortti.

[QUOTE="vieras";26368452]Eiks just tänään ollut otsikoissa että päivittäin napataan kymmeniä kiinni jotka yrittävät ylittää lahden pelkällä ajokortilla. Kumma juttu kun puoli vuosikymmentä voimassa olleet käytännöt ei mene ihmisten kaaliin.[/QUOTE]

Kato kun ei multa koskaan oo kysytty ni ei varmasti tulevaisuudessakaan. Ollaan mekin jouduttu tarkastukseen just tallinnareitillä ja onneksi oli ne passit. Ei siitä turhaa puhuta että mainitut asiakirjat ON oltava esittää pyydettäessä.

Jospa ihan kaikki meistä ei ole puoleen vuosikymmeneen tarvinnut moista tietoa elämässään?

Kyllä mä veikkaan että on yksi jos toinenkin asia, josta sä et ole tietoinen, vaikkei se asia mikään uusi olekaan.

Eikös asiat tarkiteta ennen lähtöä? Turha selittä että mä en tienny. Verkkosivuilla, yhtiöstä tietoa, kysyä muilta jne...

Eikös asiat tarkiteta ennen lähtöä? Turha selittä että mä en tienny. Verkkosivuilla, yhtiöstä tietoa, kysyä muilta jne...

Niin...siis mitä mä sun mielestäsi nyt sitten teen, jollen selvitä asiota ja ota niistä siis selvää ennen lähtöä?

Mä juuri parhaillaan selvitän (kysyin palstalta) että tarviiko passin, vai käykö ajokortti, vai mikä on homman nimi. Ja mulle selvisi että passi tarvitaan.

En mä ole selittämässä kelleen, etten tiennyt, vaan hankkimassa sen passin.

Mun mielestä kuuluu ihan perusyleissivistyksen tietää että ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus vaan todiste ajo-oikeudesta.
Tallink Spa & Conference on kiva hotelli ihan satamassa ja kävelymatkan päässä vanhastakaunpungista.

Mun mielestä kuuluu ihan perusyleissivistyksen tietää että ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus vaan todiste ajo-oikeudesta.
Tallink Spa & Conference on kiva hotelli ihan satamassa ja kävelymatkan päässä vanhastakaunpungista.

No kyllä se josain määrin on henkilöllisyystodistus, koska ainakin sen avulla saa äänestää. Eli ei se vissiin pelkkänä ajo-oikeutta osoittavana läpyskänä toimi.

Mutta joops, passin siis hankin :)

[QUOTE="vieras";26368745]Mutta se ei ole matka-asiakirja muualla kuin pohjoismaissa. Eipä taida olla mistään sivistyksen kehdosta kotoisin tämä chef.[/QUOTE]

Kun sulla ei ole muuta kommentoitavaa kun aukoa päätäsi, olisit voinut pysyä koko ketjusta kaukana.

Yhteistyössä