Painostanko miestä liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Mies on ollut nyt työttömänä neljä kuukautta eikä ole hakenut sen kummemmin töitä, sanoo vain miettivänsä, että mitäs sitä alkais tekemään. Käyn sitten aina itse koneella ollessani työkkärin sivuilla katsomassa uudet työpaikat ja niistä infoan miehelle jos löydän mielestäni sopivaa, mitä vois hakea. Mitään ei ole tähän mennessä hakenut, sanoo vain että kuulostais kyllä kivalta mutta... Ja on alkanut ärtyä aina kun sanon, että täällä olis tämmönen työpaikka...

Ahdistelenko minä nyt sitten tuota miestä liikaa noilla työtuputteluillani? Olen vähän huolissani jo meidän rahatilanteesta. Meillä on 5 kk ikäinen vauva, joten itse olen äitiyslomalla vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikä miehellä syynä, ettei halua töihin? koska siltähän toi kuulostaa..

En tiedä. Hän kyllä kovasti puhuu, että pitäs löytää töitä ja niin ees päin, mutta ei tee mitään asian hyväksi. Olen kyllä yrittänyt kysyä asiasta, ehdottanu oman yrityksen perustamista yms...

Jos minä kuitenkin painostan liikaa töihin?

No et painosta liikaa.

Työttömyydessä ei ole mitään pahaa, näinä aikoina se kohtaa vähän jokaisen sukulaista tai ystävää, mutta oli aika mikä tahansa niin kyllä silti pitää etsiä töitä.

Alussa voi mennä aikaa, että tointuu työpaikan menetyksestä, mutta sitten pitää ryhdistäytyä.
Itse olin jonkin aikaa työttömänä, mutta sitkeällä hakemisella löysin työpaikan ja olen nyt ollut siellä 4kk. Toivottavasti jatkuu vielä monta vuotta vaikka eläkeikään asti.

Kunnon potku persuksille ja vaatimus, että joka päivä tekee ja lähettää ainakin yhden hakemuksen.
Jos hän ei osaa tehdä työpaikkahakemusta niin sitten kun vauva menee nukkumaan hahmotelkaa sellainen peruspohja yhdessä johon hän voi sitten vaihtaa vain hiukan tietoja riippuen haettavasta työpaikasta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Masentunut?

Ei minusta ole, vaikka voihan sen varmaan salatakin. Ihan samalta vaikuttaa kuin aikaisemminkin. Eikä ole kyllä sanonutkaan mitään siihen liittyvää, sillä tähän asti ollaan pystytty puhumaan kaikesta.

Jos kuuluu liittoon niin sieltä saa melki saman kun töistä?
Jos miehellä ollut rankkaa tai haluaa tutustua kaikessa rauhassa uuteen perheenjäseneen?
Jos haluaa hetken hengähtää ja ottaa rennosti?
Harmittaa edellinen paikka?
Syitä on monia. Voithan sä itte mennä töihin ja jättää lapsen kotiin miehelle hoitoon?

voisit puhua hänen kanssaan ja kertoa että oot rahasta huolissas. Muakin ärsyttäs jos mulle tehtäs tuolleen, ukkos osaa kyllä etsiä töitä ite kunhan haluaa. Jos ei halua niin se on sit vähän kimurantimpi homma...

Alkuperäinen kirjoittaja 5 x äiti:
Jos kuuluu liittoon niin sieltä saa melki saman kun töistä?
Jos miehellä ollut rankkaa tai haluaa tutustua kaikessa rauhassa uuteen perheenjäseneen?
Jos haluaa hetken hengähtää ja ottaa rennosti?
Harmittaa edellinen paikka?
Syitä on monia. Voithan sä itte mennä töihin ja jättää lapsen kotiin miehelle hoitoon?

Saa noin 700 euroa vähemmän liitosta. Sen tiedän ainakin ettei harmita ollenkaan tuo edellinen paikka, suunnitteli itseasiassa lähtöä sieltä itsekin ennen irtisanomista. Noita muita syitä en osaa kommentoida, tosin olettaisin että mies olisi noista jotain sanonut (mieheni tuntien :) )...

Itse olen päättänyt olla äitiyslomani loppuun kotona, sitten jos mies on vielä työttömänä lähden töihin vaikka pahaa tekee :)

Masennusta mäkin olisin tarjonnu.

Mä olin tossa kotona 6kk josta osan saikulla masennuksen ja sit leikkauksen takia.
Mut toi 6kk teki mulle hyvää, sit kun hain ja sain töitä, tuntu et olin ekaa kertaa vuosiin valmis töihin.
Teen hommia ihan uudella asenteella.
Tarttin vaan aikaa ihmetellä mitä kaikkea on tapahtunu jne...
Isännän painostus ahdisti ja paljon.

Mut en tiedä, onko sun miehes perusluonteeltaan aikaansaava/laiska tms?

Alkuperäinen kirjoittaja mieluummin:
voisit puhua hänen kanssaan ja kertoa että oot rahasta huolissas. Muakin ärsyttäs jos mulle tehtäs tuolleen, ukkos osaa kyllä etsiä töitä ite kunhan haluaa. Jos ei halua niin se on sit vähän kimurantimpi homma...

Mies on itsekin rahatilanteesta huolissaan. Ehkä kuitenkin lopetan tuon työpaikkojen katselun, tosin käyn katsomassa onko siellä itselleni jotain tarjolla, mutta en vihjaile enää miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Masennusta mäkin olisin tarjonnu.

Mä olin tossa kotona 6kk josta osan saikulla masennuksen ja sit leikkauksen takia.
Mut toi 6kk teki mulle hyvää, sit kun hain ja sain töitä, tuntu et olin ekaa kertaa vuosiin valmis töihin.
Teen hommia ihan uudella asenteella.
Tarttin vaan aikaa ihmetellä mitä kaikkea on tapahtunu jne...
Isännän painostus ahdisti ja paljon.

Mut en tiedä, onko sun miehes perusluonteeltaan aikaansaava/laiska tms?

Mitähän muita merkkejä vois tuohon masennukseen liittyä? Vai voinko mennä suoraan kysymään, että oletko masentunut? Mies on perusluonteeltaan aikaansaava ja toimelias, kotonakin puuhastelee harrasteiden parissa paljon. Ja töitä on tehnyt ihan mielellään kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mieluummin:

Mies on itsekin rahatilanteesta huolissaan. Ehkä kuitenkin lopetan tuon työpaikkojen katselun, tosin käyn katsomassa onko siellä itselleni jotain tarjolla, mutta en vihjaile enää miehelle.

voihan se olla ihan normaalia muutostakin vaan, mikä nyt ei sillain oo ihmeellistä kun saa lapsen. Naiset monesti muuttuu jollain tavalla vauvan saatuaan, miksei voisi miehetkin? Jos miehes vaan tahtoo jotain muuta, vaihtelua, en tiiä... Tuntuuko yhtään mahdolliselta?

Ja voihan vauvan tuoma vastuu tuntua miehestä tosi raskaalta, sinuna en kauheesti ahdistelis, jos vaan suinkin pärjäätte rahallisesti. Kerro miehelles, että miettii rauhassa mitä tahtoo, kulutetaan vaan vähemmän. Varmaan arvostaisi sitä? Mitä vähemmän ahdistaa,sitä nopeammin palaa sinne duuniin.

No jos teillä sitten tekee rahasta tiukkaa, niin mikset itse mene töihin, voihan mieskin olla vanhempainvapaalla ja kannattaa laskeakin kummanko kannattaa olla kotona, oliko sulla parempi palkka mistä se on laskettu? Eli mies saa alkuunsa taas enemmän sitä vanhempainrahaa ja sittenkin enemmän suhteessa palkkaan.

Yhteistyössä