Painontunne ja supistukset?

Täällä voidaan epätietoisesti ja aika kurjasti:

Lauantaina tuli sellaisia supistuksia mitä ei aiemmin ja kipeä olo jatkui iltaan saakka. Illalla alkoi hieman hellittää. Eilen sitten, kun olin seisaalteen, niin tunsin aivan hirveää painontunnetta alavatsalla ja ehkä supistuksia (olen niin huono tunnistamaan supistukset).Valkovuotoa tipahtelee aina välillä.

Tänään sitten samaa painontunnetta edelleen alavatsalla sellaisessa määrin, mitä aiemmin ei ole ollut (+supistuksia?). Alapää on ihan hellänä ja sisäreidet on myös aivan hellinä. Osaako kukaan sanoa, onko kenellekään samoja oireita vai pitäisiköhän tässä kuitenkin ruveta soittamaan synnyttäjien vastaanotolle, ke:na olisi neuvolalääkäri ?

Kohdunkaula minulla siis pehmentynyt ja lyhentynyt 1.5cm:iin. Esikoista odotan. Sitä ei haluaisi olla liian neuroottinen, muttei antaa tilanteen mennä liian pitkällekään...

Niin, lisäisin vielä, että kun vauva liikkuu tai potkii, niin ne tekee kyllä kipeää tuonne alavatsalle. Onkohan normaalia, että vauvan liike satuttaa...

KIITOS avustanne !

Pepsukka ja massu 31+2.

Ps.kirjoitin tämän tuonne kesämassuihinkin, mutta jos näin saisi nopeammin vastauksia.
Anteeksi vierailu tuolta odotuspuolelta, mutta kun olette jo synnyttäneet, niin..:)
 

Yhteistyössä