painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viikkoja 23 ja painoa tullut 3,2 kg raskauden aikana. Vielä menee samat farkut jalkaan ku raskautuessa mutta ahdistaa että on mammahousut käytössä. :)
En ole liikkunut enkä syönyt vähemmän vauva vaan kuluttaa näköjään että en usko että lihon paljon. Saas nähdä. maha on kyllä jo iso mutta läskiä ei oo vielä tullut vaan ihan kova pallo on.

Nyt rv 25 ja painoa tullut jo 8,5 kg. BMI oli 19 ennen raskautta. Viime raskaudessa tuli painoa myös liki 20 kg, mutta se lähti parissa kuukaudessa pois. En ole nytkään huolissani painosta. Kyllä se siitä pois lähtee imetyksen myötä.

Olen synnyttänyt kolme lasta ja joka kerta painoa on tullut 13-14 kg. Kaikki on lähtenyt pois imettäessa ja ympärysmittani on sama kuin ennen ensimmäistä lasta. Mielestäni liikalihominen, joka ei kuulu etse raskauteen tulee ruokavaliosta. Meidän suvussa on ylipainoongelmia ja siksi olen ollut tarkka etten syö sokeria tai valkeaa viljaa missään muodossa. Myös pitkälle teollinen ruoka esim. makkarat , ranskanperunat, makaroonimössöt ja maustetut jugurtitjugurtit, limsat,jäätelöt ja karkit ovat ollet pannassa raskauksien aikana. Kaikki tuore vihannekset, hedelmät, Kalat (ei maapallon likaisimmasta meria-alueesta itämerestä), kalkkuna, lammas, ja hapatetut ei maustetut maitotuotteet ovat ollet sallittuja. Suosittelen kaikille niille jotka haluavat pysyä kunnossa eivätkä kantaa liikakiloja.

Mulle tuli heti raskauden alussa monta kiloa todella nopeaan...Syynä oli se, että huono olo iski heti jos ei joka tunti syöny! Tilanne kuitenkin näyttää tasottuneen ja nyt kun mennään viikolla 31+ ei painoa meinaa tulla lisää, vaikka herkuttelenkin hieman.. Liikunta on jääny aika vähälle, koska olen aikas väsyny aina iltasin töiden jälkeen. Mutta haluan hoitaa työni kunnialla. Toki jos älyttönästi alkaa rasittamaan ni sit pyydän saikkua.

Ei ton painon kanssa kannata pingottaa tai alkaa kelaamaan jatkuvasti mitä syö! Odottava äiti ei toki saa mässätä ihan mitä vaan, mutta ei mistään nihilisti-ruokavaliosta saa kun harmaita hiuksia! Ja muistakaahan, että lapsenne totuttelee jo vatsassa eri makuihin (niin jossain kirjassa ainakin kerrottiin...). Senkin takia kannattaa syödä monipuolisesti.

Onnellinen odotus ja sopivasti kiloja lisää...

Suomessa monipuolisella ruokavaliolla tarkoitetaan paljon ja erillaista. Eli toisin

Suomessa on vallalla sanota monipuolisesti. Se käyännössä tarkoittaa mättäkää makkaraa (siis EU standardien mukaan vihannesta), syökää paljon perunaa ja kastiketta, hampurilaista ku hiukoo, limsasta ja irtokarkeista saa sokeria eli energiaa. Lapselle pitää kasvattaa monipuolinen makukirjo.
Kun suomalainen nainen saavuttaa neljänkymmenen pyykin on jo ylipainoa 20 kg ja alkava diabetes verenpaineineen. Niin että tytöt opiksi, nipot ja nihilistit ne tärkeilee mitä syödä, syödään me monipuolisesti se on oikeaoppista ruokavaliota.

Yhteistyössä