Painonnousu ja raskaus, ääk!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veikee homma et mulla ainakin tuli suurinosa painosta just sillon kun olin aktiivisimmillani, eli kun maha ei vielä eloa haitannut..Joo, kyl mä nyt vähän jo lyllerrän, mut ei mulle kyllä painoa oo juuri tullutkaa viimeseen 10 viikkoon..

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Ku ihan oikeesti niille lukemille ei hirveesti voi ite mitään..

-> höpöpuhetta. Kyllä niille kiloille vaan voi ite jotain, sehän on selvä. ja piste.

niin se vain menee... toiset ei liho vaik söis mitä ja toiset lihoo vaik söisivät vain pikkukiviä!! Raskaus katos muuttaa aineenvaihduntaa..

LIIKKUKAAA!!!!! Niin aineenvaihduntakin toimii. Raskaus ei ole sairaus ja ihan samalla tavalla voi reenata kuin ennenkin. siis LIIKKUKAA. ja se liikkuminen ei tarkoita koiran paskattamisreissuja lönkyttäen.

TÄMÄ ON TODELLA VAARALLINEN KOMMENTTI!!! Vaikkei raskaus olekkaan sairaus, mut siitä voi seurata sairaus (joko itelle tai sikiölle)..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Veikee homma et mulla ainakin tuli suurinosa painosta just sillon kun olin aktiivisimmillani, eli kun maha ei vielä eloa haitannut..Joo, kyl mä nyt vähän jo lyllerrän, mut ei mulle kyllä painoa oo juuri tullutkaa viimeseen 10 viikkoon..

Mikäli oikein katselin tuota sun profiilia, en ihmettele jos lyllerrät, sullahan on pian LA. :)

Alkuperäinen kirjoittaja k:
11kg jäi sairaalaan,vauva painoi 4300g,loput lähti imetyksellä.Ja palasin taas alipainoiseksi. Samoin kuopuksesta ja taas yritän saada vähän painoa lisää.

en syönyt herkkuja vaan kunnon ruokaa,kasviksia ja hedelmiä ym.mutta aina oli nälkä.Oli syötävä 3 lämmintä ruokaa.Esim vokkia tms mutta terveellistä.

Eikä vauva ollut mikään sokeri vauva,vaan muuten vaan ponteva tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Neuvolatädille tänään viimeksi valitin, että miten mä voin tälläin vaan lihota ja lihota, aina oon ollut hoikka ja suuhuni voinut laittaa mitä mieli on tehnyt. Koirakin on ja sen kanssa kävelen päivässä valehtelematta vähintään kolme tuntia. Mä en kestä. :(

Kuulostaa tutulle. Itsekin myös hoikka ja saanut aina syödä mitä tahdon. Itselle tuli n. 30 kg ja nyt vuosi synnytyksestä ja samassa painossa kuin ennen raskautta. Jälkitarkastukseen mennessä oli -20 kg ja loput 10 kg lähti 3 taikka 4 kk kuluessa synnytyksestä. Eli mulla suurin osa nestettä. Paino nous tasasesti kokoajan, paitsi vikan kk aikana ei tullu kauheesti enää lisää. rv 24+2 painoa oli tullut lisää sellaset 16 kg.

11kg jäi sairaalaan,vauva painoi 4300g,loput lähti imetyksellä.Ja palasin taas alipainoiseksi. Samoin kuopuksesta ja taas yritän saada vähän painoa lisää.

en syönyt herkkuja vaan kunnon ruokaa,kasviksia ja hedelmiä ym.mutta aina oli nälkä.Oli syötävä 3 lämmintä ruokaa.Esim vokkia tms mutta terveellistä.

Eikä vauva ollut mikään sokeri vauva,vaan muuten vaan ponteva tyttö.

Niin ja kyllä se on raskaus aikana kerättävä imetysvarastoa,ei ihme et ihmiset valittaa et maito loppuu...jos ei mistä imettää.
Oon ite ollu aina hoikka ja pieni rintanen ei mulla ois voimat riittäny imettää jos ei ois ollu varastoa.Vuoden imetyksen jälkeen olin jo aika sippi.

Joten ap älä huoli kilojasi,ne on vaan lukuja.Se nyt on vaan niin,että raskaus muuttaa naisen kehoa....nauti raskaus ajastasi äläkä ressaaa.

Kolme raskautta takana, kaikissa tullu 20 kiloo lisää. Ennen ekaa raskautta paino 52 kg, vähän alipainoinen siis. Toisen lapsen jälkeen pääsin takaisin tuohon painoon, kolmannesta jäi 5 kg, eikä haittaa yhtään.

Mä sain kerättyä ekassa raskaudessa 30kiloa!Ja tiedostin sen ihan istekin et jotain tapoja ois tarttenu muuttaa,pelkkä neuvolaan ja kauppaan käveleminen ei ihan riittänyt.
Raskausaikana keho muutenkin varastoi helpommin kaiken rasvan,niin liikkua toki pitää.
Toisen kohdalla kiloja tuli reippaasti vähemmän,mut silloinkin liikaa.Söin paljon kotiruokaa ja mässäsin karkkia.

Yhteistyössä