Painoni nousi näin paljon karppaamalla! Missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitämitä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kanssa yksi jolle karppaaminen ei sovi. Lihoin muutaman kilon ja vatsa ei toiminut lainkaan, olo oli aivan karsea. Mä tarvin tietyn määrän hiilareita voidakseni hyvin. Mutta ensimmäisenä karppaajat ovat vinkumassa kuinka tein varmasti jotain väärin koska karppaaminen on kaikille paras ja takuuvarmasti laihtuu. Hevonpaskat sanon minä.

Juu, ehkä se ei vain sopinut mulle. Ruokavalio tosiaan tehtiin asiaan perehtyneen ravitsemustieteilijän kanssa ja makrot laskettiin tarkkaan, mut silti vaan lihoin. Nyt kun aloin taas syödä puuroa ja muuta, niin paino alkoi heti laskea. Riisiä, pastaa ja vaaleaa leipää en edelleenkään syö.

Joku sanoi, että painonnousuni johtuisi lihaskasvusta, mutta paskat sanon minä, ei tämän pituisella varrrella voi olla 75 kg:n edestä lihasta sitten millään, ja vielä noin lyhyessä ajassa. Ja mistä se lihas olisi edes tullut. Ja vaikka olisikin lihasta, niin en ehkä halua sitä noin paljoa, ettei vanhat vaatteet mahdu päälle. Joo, ei ollut mun juttu.

Karppaamisen yleisin epäonnistumisen syy, HH tulee liikaa jolloin kalorimäärä nousee isoksi.

2. vedetään sitä korkeaenergistä ravintoa ihan raivona -> kaloreita liikaa

3. saadaan rasvaa liian vähän jolloin elimistö rupeaa suojeleman rasvavarastoja.

Juu, ehkä se ei vain sopinut mulle. Ruokavalio tosiaan tehtiin asiaan perehtyneen ravitsemustieteilijän kanssa ja makrot laskettiin tarkkaan, mut silti vaan lihoin. Nyt kun aloin taas syödä puuroa ja muuta, niin paino alkoi heti laskea. Riisiä, pastaa ja vaaleaa leipää en edelleenkään syö.

Joku sanoi, että painonnousuni johtuisi lihaskasvusta, mutta paskat sanon minä, ei tämän pituisella varrrella voi olla 75 kg:n edestä lihasta sitten millään, ja vielä noin lyhyessä ajassa. Ja mistä se lihas olisi edes tullut. Ja vaikka olisikin lihasta, niin en ehkä halua sitä noin paljoa, ettei vanhat vaatteet mahdu päälle. Joo, ei ollut mun juttu.

Tää ravinto gurusi on vaan sitten yksinkertaisesti laskenut sun peruskulutuksen päin persettä muuten painosi ei voi nousta

Karppaaminen on todella tehoka tapa tiputtaa kehon rasvavarantoja jos sen tekee oikein, kannattaa käydä lukemassa vaikka wikipediasta miten ketoosi toimii.

1 todella yleinen syy ettei laihdutus onnistu on se että saadaan ns huomaamatta hiilihydraatteja liikaa jolloin elimistö ei mene ketoosiin ja ei myöskään ala rasvanpoltto..

Ketoosiin pääsy vaatii n2-3 vrk todella matala hh ruokavaliota itseläni se on n 20-30g hh/vrk ja sen tosiaan pystyy ryssimään syömällä esim mutaman palan sokeria kahvin kanssa :)

Laihduttajat on hauska ryhmä en kyllä tähän hätään keksi muita ketkä niin sinisilmäisesti valehtelevat muille ja itsellee, Esim: joku aika sitten TV:ssä oli nainen joka painoi n 130kg ja oli täyttänyt ravintopäiväkirjaa viimeisen 3kuukauden aikana..

TV ohjelman ravintotieteilijä laski kalorit ja sanoi heti ettei voi pitää millään paikkaansa koska muuten nainen olisi laihtunut , Nainen loukkaantui verisesti ja suunnilleen haistatti paskat kaikille..

sitten tulikin jakso missä nainen oikeasti sai tietyn kcl määrän 3kk aikana ja kas kummaa painoa lähti 12kg

mä tutustuin karppaamiseen, kun sain raskausajan diabeteksen. sokerit eivät tahtoneet pysyä mitenkään kurissa sillä terkkarin antamalla ohjeistuksella, joten aloin tutustumaan enempi tähän karppimaailmaan.. mä söin 80-100g hiilareita per päivä ja mun paino ensin laski pari kiloa ja sitten jämähti niille sijoilleen. painoa mulle siis raskaana ollessa ei tullu nimeksikään! söin kyllä viljoja: palan tai kaksi päivässä tummaa siivutettua leipää, jossa hiilareita 7g/pala. söin paljon kasviksia, käytin ihan oikeaa kermaa ja paljon lihaa. lisäaineita ei tullut vedeltyä juuri ollenkaan ja kun tahdoin herkutella, söin palan valion laktoositonta vaniljajäätelöä tai pähkinöitä. suklaatakin söin, mutta 75% tummaa suklaata lidlistä. ja puuroa söin aamusin. tahdoin syödä mahdollisimman monipuolisesti, mutta vähillä hiilareilla, että vauva voisi mahdollisimman hyvin ja siinä aika hienosti onnistuin. :)
sokerit ei heittäny kertaakaan yli tällä ruokavaliolla, ruokavalio ja sokerit meni ketuiksi vasta sairaalassa, kun ne tuppaa ruokaan niin paljon hiilareita että sokerit heitti häränpyllyä...

[QUOTE="vieras";22628513]Näinpä juuri..
Minulla myös äitini lihosi liki 10kg karppaamalla ja samoin tein kun alko syömään "melkein mitä tahansa" kunhan vuorkausi kalorimäärä oli kunnossa, paino tippui tulleen 10kg lisäksi vielä toisen kympin! En suosittele ravitsemusoppia lukeneena karppausta kenellekään.[/QUOTE]

Minun äitini laihtui 20 kiloa vähäviilihydraattisella, itse laihduin 15 kiloa, mieheni 40 kiloa. Jotain on teillä mennyt vikaan.. Helpoin ajatella ruokavaliota niin että ei syö mitään valmistuotteita, vaan kasviksia, kalaa, lihaa, pähkinöitä. Kun alkuperäinen ihmisen ruokavalio on ollut tämä, siksi vähähiilihydraattinen toimii. HUOM! Nykyhedelmät on jalostettu sokerilla, esim. iso banaani vastaa 100 grammaa Fazerin sinistä sokereissaan, vaikkakin fruktoosi, mutta yhtälailla lihottava hiilihydraatti. Kokeile uudestaan. Perunaa käytetään vaikeaan aliravitsemukseen, laihduttaja ei tarvitse sitä.

Eka viikko vähähiilihydraattisella voi olla väsyttävä ym. joten älä harrasta pakosta liikuntaa, nuku hyvin, ota myös pieniä välilepoja.

Yhteistyössä