Painon noususta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja carolina30+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

carolina30+

Jäsen
22.01.2012
391
1
16
Pakko ihan aloittaa uusi keskustelu kun aiemmin en ole tälläiseen törmännyt.

Elikkä pakko ihan kysyä onko kenelläkään ollut tälläistä koskaan että painoa alkanut yhtäkkiä tulemaan vaikka on syönyt ihan normaalisti (ei sokereita liikaa, eikä rasvaa paljoa)???

Minulla nyt kun aloitin tuon WomanLog:in niin ottanut aamupainon ja laiton ensimmäisenä päivänä otetun painon sinne ja sitten nämä muut niin nousu ollut ehkä liian rajua :O 1.3 50.5 ja 9.3 52.4 ja eilen aamulla 52.7.

Tämä hiukan häiritsee kun en ole mitenkään erikoisesti syönyt ja joka päivä kyllä liikun,paitsi eilen en kun tämä kuume vaivaa. Tänään on taas liikuttava kun maito loppuu ja sitä on pakko hakea.

Minulla ei ole paino koskaan noussut noin oviksesta ja se oli 6.3. Tänään on dpo 5 ja olo kamala kun olen flunssassa. Tämä painon nousu on asia mikä minua jäänyt vaivaamaan nyt...

Ootko seurannut sun painoa ennen tarkasti eli käynyt joka aamu vaa'alla? Jos olet ja toi on tavallisuudesta poikkeavaa, niin seuraisin edelleen tilannetta ja katsoisin miltä paino näyttää esim. taas kahden viikon päästä. Eli jatkaako nousuaan, vai pysähtyykö/laskeeko takas.

Itsellä nimittäin kierron eri vaiheet vaikuttaa painoon vähän kierrosta riippuen jopa 2-3kg, joten itsellä en pitäisi tota epänormaalina. Toki painan jonkin verran sua enenmmän ja myönnän, että sun painoselle toi on paljon. Myös usein liikkuminen, välillä tehokkaampi ja välillä kävyempi, vaikuttaa nesteen kertymiseen lihaksiin. Toisaalta, jos olet tottunut harrastamaan liikuntaa, etkä nyt ole kuumeen takia liikkunut, saattaa kropassa olla muutenkin vähän nestettä liikkumattomuuden ja sairastelun vuoksi.

Myös se saattaa vaikuttaa, miten on syönyt edellisenä iltana ja miten myöhään. Ja onko esim käynyt vessassa ennen punnitusta.

Eli siis vaihtoehtoja, miksi paino nousee yhtäkkiä, on monia ja useimmat niistä ovat normaaleja. Jos kuitenkin olet pitänyt tarkkaa kirjaa painosta ennen ja painonnousu vaikuttaa epänormaalilta ja jatkaa edelleen nousuaan, niin sitten saattais olla paikallaan jopa lääkärin konsultointi.

Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa. Tsemppiä :hug:

Viimeksi muokattu:
no mulla on sellanen oma kokemus, että aina kun oon ite flunssassa/kuumeessa/muuten kipeenä, enkä siis liiku minnekkään kotoa hirveesti niin saattaa paino nousta jopa pari kiloa sinä aikana.. että en itse ainakaan hämmästelis moista :D

Kiitos vastauksista! No kyllä tämä nyt jotain on, ehkä juuri sitä ettei päässyt liikkumaan, mutta kun en omista autoa enkä korttia niin kaikki teen kävellen niin siinä tulee kyllä liikuttua. No paino noussut taas, lämpö 37.7 :( Tänään siten tuli tyttö kipeäksi niin joudun olemaan kotona ja mies kävi tuomassa meille maitoa ja ruokaa yhtäkkiä kesken työpäivän kun pomo oli antanut luvan.

Niin ja minulla ei yleensä paino nouse vaikka en liikkuisi muutamaan päivään, eikä tällä vessassa ravaamisella ole kyllä nesteistäkään ja tämä on ensimmäinen kerta kun tälläistä nousua on. Maha kyllä nyt hiukan pömpöttää, mutta se on ihan pientä... Paino alkaa kohta olemaan 53 ja viimeksi tälläistä lukua katsellut 7 vuotta sitten... muuten ollut alle 50kg. Niin ja tuo on ollut minulla normipaino kun olen muutenkin pieni :laugh:

Viimeksi muokattu:
Na-dene Kyllä tässä raskautta toivotaan, mutta vielä en ole testannut kun nyt vasta kp 24/28 ja vaikka on dpo 9 niin kyllä tässä vielä yritän malttaa mieleni testailun kanssa ettei tule turhaa pettymystä. En ole kyllä aiemmin törmännyt raskauksissani siihen että paino olisi heti noin noussut, mutta viime raskaudessa alkoi kyllä vatsa näkymään aika ajoissa jo. Kuulemma jos on jo enemmän lapsia voi se alkaa näkymään nopeammin, voisiko painokin alkaa tulemaan siten jo nopeammin....?
Kyllä housut hiukan kiristää, mutta en vielä ala liikoja toivomaan.

• Tykkää
Reactions: Na-dene
Jos on raskaana, niin ei kai sen painon pitäis heti nousta? Tai tällänen tieto mulla on. Etenkin jos ei ole vielä edes r-testi näyttänyt plussaa. Sitten kun raskausviikot lisääntyy, niin painokin voi nousta vähän, mutta ei mun mielestä noin aikaisessa vaiheessa.
Kantsii varmaan varata gynelle aikaa, ja tutkia että mistä tuo painonnousu voi johtua, ettei oo mitään tulehduksia, nestekertymiä tms.

Minulla on lääkäri 27.pvä ja kyllä ajattelin kysäistä tästäkin asiasta. On sen verran hämärää nousua ettei ihan helpolla sulata tätä :/ Nestettä ajattelin minäkin, mutta tulehdusta en usko kun ei ole siihen viittaavia oireita ja joskus ollut muutama tulehdus niin osaan ne sulkea jo pois. En itsekään ole huomannut raskaudessa ennen plussaa painon nousua, mutta minulla kyllä neuvolassa huomautettu alkuraskauden nopeasta painon noususta pari kertaa ja jopa epäilty kaksosraskautta kun ollut aika nopea nousu ja kasvu alussa. No kuitenkin tämä tasaantunut aika pian sitten onneksi.

Alkuraskaus - Oireet

Tälläisen löysin kun taas katselin noita oirejuttuja ja täällä oli jännästi tuolla muita oireita listassa myös tuo painonnousu laitettu. No muutama päivä niin selviää voiko olla raskaana ja kuun lopulla sitten lääkärin kanssa keskustelu.
Aika moni muu oire minulta löytyy, varsinkin suun kuivuminen ja jano!!!!! Närästys, paha olo, vilu/kylmä,kuume...

Yhteistyössä