raskausajan painon noususta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysympä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysympä vaan

Vieras
voiko olla mahdollista...kun kuukautisten mukaan olen rv6 menossa ja painoa on tullut 3kg, voiko näillä viikoilla painon nousua olla nuin "paljon"? (ja yleensä paino minulla ei kovin helposti nouse...vaikka söisin hevosen :) )

Mielipiteitä? Kun itsestä ruvennut tuntumaan että raskaus olisi pidemmällä...

Ei sen painon nousun mukaan kannata viikkoja miettiä. Olet vaan syönyt paremmin ja mulla ainakin ennen kuukautisia tulee 2 kg turvotuksesta ja raskaana ollessa se jää heti kroppaan se 2 kg.

Ei ole kyllä pelkästään raskaudesta johtuvaa kilojen nousua, jos on noilla viikoilla jo 3 kiloa tullut. Itse olen nyt rv 20+1 ja kävin 10 min sitten puntarilla. Kiloja on tullut jo 5, mikä on aika paljon, sillä vauva, istukka, lapsivesi, kohtu ja lisääntynyt veri ehkä tekee tuohon noin 2-2,5 kiloa päälle...eli omaa läskiä on tässä kaiketi sellaiset 2-3 kiloa :ashamed:

minulla kun tuo paino enemmin laskee. ja nyt kun katoi aikaisempia äitiyskortteja niin tuo 3kg oli tullut rv10 paikkeilla. Ja yleensä raskauksissa on tullut kokonaisuudessaan 20kg painoa.

nyt on kyl pakko sanoo et mulla on ekalta tullu 36kg! toiselta 18kg seuraavalta 16kg ja nuorimmalta 15kg ja en kyl ole keltään kiloja syöny olen ollu neuvolan syynis ekalta varsinkin turposin kuin pullataikina ja turvotusta yms oli mut seuraavilta painoa on vain tullu...lääkäri sit toiselta totesi et tää on sun tatpa olla raskaana et painoa tule runsaasti ja sit mitä tulee ne lähtee mitä syöt jää....ekalta mulla sit tytön olessa 2v loput "ylimääräiset"kilot lähti tyyliin 20kg/1,5kk!!! voitte kuvitella et olin huonos kunnos ja nahat roikku päällä ja vaatekaappi meni uusiksi...eli siis...toi alkuraskauden painonnousu voi johtua verimäärän lisääntymisestä, vedestä tai sit kyllähän esim rintoihinkin tulee lisää massaa et ei toi ole paha älä huolestu ja hormoonien muutos itsessään saattaa nostaa painoa niinkuin menkkojen allakin...raskaudet ovat niin yksilöllisiä siihen vaikuttaa moni seikka mukaanlukien perimä joten niitä ei sillei suoraan voi vertailla!ja jos sulla on ylimääräistä' ennen raskautta silloin monesti painoa ei saata tulla kuin vasta ihan lopus tai ei ollenkaan...laihas ihmises muutokset näkyy helpommin joten uskoisin et kaikki ok!nauti rauhas raskaudestasi:)

Mulla tuli kunnon turvotus kanssa ku oltiin siinä puolentoista-kahden kuukauden kohdalla.
Vaikka söin vähän kerralla niin syömisen jälkeen näytti kun olisin ollu 9:llä kuulla raskaana :P
Nyt on kolme kk:tta takana ja painoa tullu lisää 2kg

Olen tällänen hoikka ja paino ei yleensä nouse, että sillä vain mietin nuita r.viikkoja ja painon nousua :) ja toivottavasti painoa tulee raskauden aikana paljon lisää ja saisi kyllä sitä painoa jäädäkki synnytyksen jälkeen.
Ja kaikki raskaudethan ovat erinlaisia ja niiin me odottajatkin sen tiedän ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tällänen hoikka ja paino ei yleensä nouse, että sillä vain mietin nuita r.viikkoja ja painon nousua :) ja toivottavasti painoa tulee raskauden aikana paljon lisää ja saisi kyllä sitä painoa jäädäkki synnytyksen jälkeen.
Ja kaikki raskaudethan ovat erinlaisia ja niiin me odottajatkin sen tiedän ;)

Minulla oli sama juttu. Olen pieni ja hoikka ja ihan alkuraskaudessa paino nousi todella paljon. Kokonaispainonnousu raskauden aikana jäi kuitenkin esikoisen kohdalla vain 8 kg ja kuopuksen kohdalla 10 kg. Kilot lähtivät imetyksen myötä muutamassa kuukaudessa. :)

Yhteistyössä