painon nousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
hei apua,

olenko epänormaali kun olen lihonut jo 4kg ja rv 8. Siis tämä lihominen johtuu puhtaasti liika syömisestä. Syön puhtaasti pahaan oloon, sillä heti jos olen esim 2h syömättä niin oksettaa niin vietävästi, että normaali toiminta (esim työssä) häiriintyy. Eli muuta vaihtoehtoa ei ole kuin syöminen..vai onko? Olen onneksi sentään syönyt terveellisesti ja herkkuja ei edes tee mieli. Mutta tämä pullottava läskimaha tässä vaiheessa ottaa päähän.
Te jotka olette joutuneet syömään pahoinvointiin, niin tippuiko paino kun alkuraskauden pahoinvointi meni ohi?
sitä odotellessa!

mulla oli pahoinvointia ekat 3kk ja söin kyllä siitä huolimatta kaikkee ja tosi paljonkin. mulla on painoo tullu nyt joku 9 kg, ja on menossa rv 25... =O puhtaasti syömisestä mullekki on noi kilot tullu..tekee vaan mieli syyä ja kun se pahaolo ekan 12 vkon jälkeen hävis nii nälän tunne kasvo;O ajattelenki että nyt saa syyä kun muutenki maha kasvaa ;) mulla oli muuten alussa turvotusta aika lailla, että maha pömpötti jo alkuviikoilla niiku ois ollu jo pidemmälläki .. mukavaa odotusaikaa!

Mulla raskausviikkoja 20 ja joku 7 kiloo tullut, ihan ahistaa. Nyt pitäis alkaa vähän kattomaan mitä suuhunsa laittaa. Painoo jo enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa koskaan. Sen se ikä teettää.

Vähän sama ongelma täällä... mulla rv9 ja painoa n. 2kg tullut... osin voi olla turvotusta (suurin osa tuli parissa päivässä, mutta on kyllä pysynyt nyt 2 viikkoa), mutta osa on sitä, että tosiaan on pakko syödä. Voileipää minäkin lähinnä mussutan, pelkkä hedelmä ei yleensä riitä.

Eihän 2kg sinänsä paljoa ole, mutta sen verran kumminkin, että housut puristaa jo nyt! Ei jotenkin tunnu vielä ihan järkevältä vaihtaa äitiyshousuihinkaan...

Ai kato, en olekaan ainoa jolle kävi näin.
No mulla on nyt rv 34 jo, mutta alkuun ekalla neuvola käynnillä kun täti kysyi painoa ennen raskautta sanoin innokkaasti ja ylpeästi, että 52. En koskaan ole ollut lihomiseen taipuvainen ja aina ollut hoikka. Täti pyysi sitten vaa`alle ja hups 56.1 ae näytti ja raskausviikko oli 11+3..
Minä olin ihan hämilläni siellä neuvolassa.
Niin voi käydä. Mulle on nyt kerääntynyt yht. n.15 kg..joten kai on rauhoittunut. Varmaan tulee vielä muutama ennen vauvan tuloa, kun olen niin makeiden perään :)

joo, tuttua on toi pahaan oloon syöminen ja siitä lihominen. mulla oli kans etova olo ensimmäiset 13 vko ja söin kuin hevonen, joka nyt näkyy ällöttävänä uimarenkaana tuossa mahassa, lihoin kyllä muualtakin..(esim vanhat housut ei mene jalkaa enää millään)! nyt rv 15 ja maha senkun kasvaa, nyt on painon lisääntyminen rauhottunut, kun olen ihan tosissani tarkkaillut syömisiä, mut toi maha on sen näköinen kuin olisin lähes viimeisilläni raskaana, myös ylämaha on jotenkin pullahtanut näkyviin, eli olkaamme raskaana näkyvästi :)

Yhteistyössä