Painon nousu raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Daisy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Daisy"

Vieras
Miten te muut odottavat äidit saatte pidettyä kilot kurissa?? Itse ekaa muksua odottaessa lihoin 25kg, ja meni 2 vuotta kunnes pääsin omiin mittoihini takaisin. Raskausaika oli ihan normaali, söin monipuolisesti, harvoin herkkuja, kävelin päivittäin ja kävin mammauinnissa, ja silti kilot sen kun kertyi.

Ajattelin että, eiköhän ne kilot imetyksen aikana tipu, mutten voinutkaan imettää kun maitoa ei ollutkaan. Kaikenlisäksi sairastin synnytyksen jälkeisen masennuksen, jonka aikana paino nousi entisestään.

Nyt olen uudestaan raskaana ja pelkään että taas tulee 20+ kg ja joudun käymään läpi taas koko laihdutusrumban. Tiedän ettei laihdutus raskaana tule kysymykseenkään, mutta haluaisin todella pysytellä max.10kg. Vinkkejä???

P.s. Asun ulkomailla, eikä mahdollisuutta täysjyvätuotteisiin.

Ei sitä painonnousua raskausaikana pysty määräänsä enempää hallitsemaan, siihen kun vaikuttaa muutkin seikat kuin syöminen ja kulutus, esim. turvotukset nostavat painoa jos niitä on tullakseen, söit sitten miten hyvänsä.

En tehnyt mitään, kiloja tuli ekassa jotain 20kg, mut olivat nestettä ja katosivat kuukauden sisällä siitä kun esikoinen syntyi. Kuopuksen kohdalla paino ei muuttunut oikeastaan miksikään (alunperinkin ylipainoinen).

Parikymmentä kiloa molemmista, ja 25 sitten lähti molemmista. Eli nyt olen n. 10 kiloa pienempi kuin ennen raskauksia. Imettämällä lähti. Ekaa odottaessani olin ihan kauhuissani siitä painonnoususta, joka vaan kiihtyi vaikka en syönyt mielestäni mitenkään ihmeellisen paljon. Mutta toisesta en enää panikoinut kun tiesin, miten nopsaa ne kilot lähtee.

Joo sihen painonnousuun vaikuttaa niin paljon muutki tekijät, kuin vaan syöminen, että vaikeaa sitä on täysin hallita. Mun kropalle jostain syystä raskaus sopii, ja painoa ei tuu, vaikka syönkin ihan mitä vain. Esikoisesta tuli 5kg, toisesta 3,5 kg, kolmannesta tuli peräti 8kg, oli iso vauva ja paljon lapsivettä. Nyt ootan tuplia, menossa rv 29+2 ja painoa tullut viime neuvolassa 400g.

Etsi netistä raskausdiabeteksen ruokavalio-ohjeet ja syö niiden mukaan. Mulla ei ole tullut yhtään lisää painoa sen jälkeen, kun raskausdiabetes todettiin. Tosin nälkä on koko ajan...

Yhteistyössä