Painon nostaminen (45kg->)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut alipainoinen koko elämäni nopean aineenvaihdunnan vuoksi. Paino on kasvun pysähtymisen (olen 165cm) jälkeen vaihdellut 45-55kg välillä. Nyt tuntuu että pitäisi alkaa lihottamaan, koska yleisesti heikko olo ja ikävinä oireina esim. sydämen muljahteluja ja aivosumua.

Vinkkejä terveelliselle painon nostamiselle?

Olen ollut alipainoinen koko elämäni nopean aineenvaihdunnan vuoksi. Paino on kasvun pysähtymisen (olen 165cm) jälkeen vaihdellut 45-55kg välillä. Nyt tuntuu että pitäisi alkaa lihottamaan, koska yleisesti heikko olo ja ikävinä oireina esim. sydämen muljahteluja ja aivosumua.

Vinkkejä terveelliselle painon nostamiselle?
Sama täällä. Mikään ei tunnu tepsivän. Olen hetkellisesti saanut painoa ylöspäin, mutta se varisee pois, kuin syksyn lehti, jos tulee taukoa.
Kokeile protskujuomia ja salitreeniä. Maastavetoa ja kyykkyjä. Isoja lihaksia.

Itsekin muistan tuon alle nelikymppisenä, kun yritin nostaa painoa, eikä tuntunut mikään tehoavan. Lasten jälkeenkin kun punnittiin, painoin joskus jotain 48 kg, ja olen 174 pitkä.
Sitten nelikymppisenä asia korjaantui, ja nyt viisikymppisenä pitäisi painaa vähemmän, että edes kelpaisi nykyiselle miehelle. Vaan sepä ei enää onnistukaan