Painoindeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä tiedä onko siihen varsinaisesti BMI määritelty. Uskosin kyllä, että riskit alkaa kohoamaan jos BMI yli 30. Sehän riippuu muistakin tekijöistä esim. siitä tupakoiko, onko verenpaine ok, jne. Ja siitä kuinka tarkka lääkäri noiden suhteen on.

Itse henk.koht sain juuri painosta sanomista e-pillereitä hakiessa, vaikka mun BMI on 26. Se oli kyllä mielestäni vähän turhan tarkkaa, mutta toisaalta mulla on riskitekijöinä kohonnut verenpaine.

Onko painolla mitään merkitystä? Kai niistä e-pillereistä saman verran hormonia tulee ja jos 155 senttisen naisen BMI on vaikka 30, niin on painoa kuitenkin vähemmän kuin 175 senttisellä naisella, jolla sama BMI. Niin luulisin pidemmän naisen ruumiissa olevan vähemmän hormonia ja ehkäisyteho olisi huonompi...

Kiitos vastauksista. Toivottavasti saan uusittua reseptini, en tupakoi, verenhyytymistekijät hyvät ja verenpaineet erinomaiset. Viimeksi sain vaan semmosen mäkätyksen kuulla painostani. Jospa olisi tullut joku uus lääkäri niin vois säästyä turhalta valitukselta :)

Yhteistyössä