painoarvioista:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännäilijä

Vieras
elikkä tänään olin taas kasvukontrollissa rv37+5 ja painoarvio 2600g? (viimeeks rv34+5 2228g) eli vaan 400g tullu 3vkos:/ ko enne tätä oli tullu pienel 700g 3vkos! mistä moinen?
miten muilla näillä vkoilla ja mitä painanu syntyessään?

mä en yhtään luota noihin painoarvioihin. tämän kanssa painoarvio 34+0 2008g ja 37+jotain oli 3300g

esikoisen kanssa viikko ennen synnytystä oli muka 3400g ja syntyessään paino 3330g ja masun päältä arvioidessa 3800g eli siis todellisuus oli 0,5kg vähemmän

meillä oli painoarvio noilla viikoilla jotai 3000 ja syntyessään painoi 4800g,samana päivänä kun poika synty ni painoarvioksi saatiin 3600g mutta syntymäpaino olikin sitte tuo 4800g,aika iso heitto kyllä oli tuossa.

Eri ultraaja? Tai muuten vain millin heitto mitauksessa niin näyttää ihan eri lukemaan. Mulla oli painoarvio laskettuna päivänä 3200g, ja siitä kahden viikon päästä 3700, ja syntymäpaino samana päivänä 3695g. Ihmettelin tuota eroa, kun lääkäri sanoi että käytännössä vauva ei enää paljon lasketun ajan jälkeen kasva. Se vaan sano että mittaamien on tosi vaikeaa ja vaatii kokemusta ja tarkkuutta. E i niihin voi koskaan satasella luottaa. Napavirtauksen kontrollointi on tärkeämpää. Jos se on ok, niin sitten vauvalla on luultavasti kaikki hyvin.

Meillä painoarvio 37+5 oli 3500-3700g ja kaks päivää myöhemmin poika synty ja paino 4170g! eli meikäläinen ei kyllä luota noihin painoarvioihin pätkääkään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Eri ultraaja? Tai muuten vain millin heitto mitauksessa niin näyttää ihan eri lukemaan. Mulla oli painoarvio laskettuna päivänä 3200g, ja siitä kahden viikon päästä 3700, ja syntymäpaino samana päivänä 3695g. Ihmettelin tuota eroa, kun lääkäri sanoi että käytännössä vauva ei enää paljon lasketun ajan jälkeen kasva. Se vaan sano että mittaamien on tosi vaikeaa ja vaatii kokemusta ja tarkkuutta. E i niihin voi koskaan satasella luottaa. Napavirtauksen kontrollointi on tärkeämpää. Jos se on ok, niin sitten vauvalla on luultavasti kaikki hyvin.

sama ultraaja oli:/

En osaa muuta vastata kun että tarkallakin ultralla tehty on nimenomaan ARVIO. Esikoisesta 2 päivää ennen syntymää erittäin kokenut lääkäri ultrasi arvioksi 3600-3700 g ja neuvolan terkkari vatsan päältä kokeillen arvioi 3200 g. Painoi siis siitä kahden päivän päästä 3260g. Nyt tästä toisesta terkkarin arvio 3500g ja ultralla 3100g, saa nähdä kumpi on lähempänä :) Laskettu aika meni jo..

Joo, ja napavirtaus kertoo enempi. Silloin kaiken pitäis olla ok.

Alkuperäinen kirjoittaja up:
eiks kellään oo ollu pienikokost vaavii?:/

Mulla :wave: , kaksikin kappaletta.

Esikoisesta sanottiin rv 37 tienoilla että "tämä tuskin on edes kolmikiloinen syntyessään", ja tyttö painoi 2.8 kg syntyessään rv 40+5.

Kuopuksesta sanottiin rv 36 että "ei iso tämäkään, siskoaan isompi kyllä, jos syntyy laskettuna päivänä niin kolmikiloinen on". Syntyi 41+3 ja painoi 3.5 kg, pituutta 54 cm eli laiheliini oli.

siis onko teil kaikil tehty painoarvio??mul ei oo tehty kertaakaa =( kuopuksest neuvolalääkäri vaa totes ei oo tämäkää iso..ehkä jopa pienempi ku veljensä(esikoinen 2765g ja kuopus sit 3360g) =)

Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
siis onko teil kaikil tehty painoarvio??mul ei oo tehty kertaakaa =( kuopuksest neuvolalääkäri vaa totes ei oo tämäkää iso..ehkä jopa pienempi ku veljensä(esikoinen 2765g ja kuopus sit 3360g) =)

käyn kasvukotrolleissa, rakenneultrasta lähtien ko siel oli niin pieni, ei tääl päi muute tehtäis painoarvioita lainkaa..

Yhteistyössä