Painoarvioista

  • Viestiketjun aloittaja Mimosa
  • Ensimmäinen viesti
Mimosa
Millasia painoarvioita saitte loppu raskaudessa ja hyvinkö piti paikkaansa?Onko kellään käyny silleen että ois arvioitu isommaksi mutta ei kuiteskaan sitten ollutkaan niin iso?
 
viikkoa ennen syntymää painoarvio oli puolikiloa vähempi kun mitä sitte oikeesti oli.Painoarvios ku ei tiedetä sitä "papua"mitä vauvalla saattaa olla.Neuvolantädin veikkaus oikeen,tunnusteli vattan päältä vauvaa!!
 
Mulla esikoiselta vkolla 36+2 tehty painoarvio oli 3850g ja arvioitu syntymäpaino oli 4400 g.Tyttö syntyi 3650 g

Nyt pikkukakkosta odotan rv 36+1 tehtiin painoarvio 3100 g ja arvioitu syntymäpaino 3800 g

kun ei vain kävisi niin, että menee ristiin. Nyt odotan poikaa. En ole koskaan ultrassa niin selvästi nähnyt kiveksiä ja pippeliä. Pojathan tuppaavat olemaan vähän isompia... tiedä tuota sitten
No, kohta se nähdään la 29.3. :)
 
lerppu
-92 tyttö arvio 4000g, oli 4300g
-95 poika arvio 3600g, oli 5100g 57cm
-99 poika arvio 3300g oli 5300g

Haistatan pitkät painoarvioille...neljäs olisi tulossa..näytin lääkärille keskisormea kun sanoi "pienen" olevan tulossa :headwall:
 
Mibu
Mua kattovat vaan ku kävelin huoneeseen et sieltä tulee kunnon mötkylä.Noh..Sukuvika et maha näyttää isolta mut lapsivettä on kahdelle vauvalle asti.Pa oli 3300g ja tyttö painoi syntyessään 3120g. :whistle:
 
hoitsuäiti
1kk ennen esikoisen syntymää arvio max 3500g syntyi ajallaan ja painoa 4100g toisesta arvio 2vrk ennen syntymää uä arvioi 3100-3200g mut lääkäri sano isommax tyttö paino 3290g ja synty ajallaan
 
syysmamma-82 harmaan
ultralla rv41+3 arvio oli 3100-3400gr ja poitsu syntyi seuraava päivänä painaen 3260gr et ei hirveen huonosti veikattu...mulle kyl kaikki lääkärit sanoi koko raskausajan et maksimissaan 3,5kilonen tulee,no se piti paikkansa mut se et veikkasivat tulevan etuaikojaan ei pitänyt.
 
tenavien äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 03:57 lerppu kirjoitti:
-92 tyttö arvio 4000g, oli 4300g
-95 poika arvio 3600g, oli 5100g 57cm
-99 poika arvio 3300g oli 5300g

Haistatan pitkät painoarvioille...neljäs olisi tulossa..näytin lääkärille keskisormea kun sanoi "pienen" olevan tulossa :headwall:
Mulla vähän sama kun sulla:

-93 arvio korkentaan 3.5,oli 4200g
-95 arviota en muista oli 4005g
-03 arvio samaa luokkaa kun edelliset olikin 5250g

En myöskään luota noihin arviohin!

 
2 poikaa
Ekaa ei ehditty arvioida... Oli samana päivänä, kun poika syntyi. (37+0 viikoilla).

Toinen poika syntyi äskettäin... Paino arvioitiin samana päivänä, kun vauva syntyi. Ultran arvio olo 4,4-4,5 kg ja lääkäri arvioi vieläkin pienemmäksi. Syntyi illalla, koska älysin onneksi luottaa vaistooni(?) ja pyytää käynnistystä... painoi 5310g.
 
2 poikaa
...lisäys vielä:

Monet kätilöt ja lääkärit sanoneet minulle/ meille seuraavaa painoarvioista...

Pitkillä naisilla arvioidaan vauvan koko usein alakanttiin ja lyhyillä naisilla yläkanttiin. EN tiedä pitääkö paikkaansa, mutta itse olen 181cm ja kilolla heitti painoarvio eli meidän tapauksessa piti paikkaansa... Vauva olikin paljon isompi kuin painoarvio kertoi. EI varmasti päde aina! Pitkien vauvojen painoa myös kuulema (kätilö kertoi) vaikea arvioida. Meidän poika oli 56cm eli aika pitkä.
 

Yhteistyössä