painoa-arvio että ovat käynnistäneet?

Liia
Hyvä että kerrotte omia kokemuksia...
Taidan parkkeerata itseni la päivänä sairaalaan käytävälle,ja pois en lähde ennen ku muksu kainalossa!
Kävin koko arviossa 36+5 sillon vauvan paino 3414g,lapsivettä normaalisti ja massu on kuin jalkapallo (sf mitta 37cm vko 37).

Tiktak
Ensimmäinen synnytys päätyi sektioon otsatarjonnan takia, joten toista seurattiin tarkemmin. Se päädyttiin käynnistämään osasyynä raskausdiabetes, vaikka painoarvio oli päivää ennen vain 3,8 kg. Rv 39+6 syntyi ja painoa oli 3920g että tarkka oli ultran arvio.

Kolmas syntyi normaalisti ja helposti vaikka olikin 4590g, pojulla oli myös pituutta 56cm joten pelkkää painoa ei kannata tuijottaa. Ultran arvio oli 3,8 kg mutta ultra ei laske pituutta mukaan joten siitä heitto, näin lääkäri selitti.

Neljännestä painoarvio oli 39+6 4,5 kg, joten käynnistettiin rv 40+2. Vauva painoi syntyessään rv40+4 vain 4145g että ei ollut mikään iso.

Viidennestä ultra ei antanut enää arviota kun vauva oli painunut jo niin alas. Kätilö ja lääkäri kyselivät minulta että miltä tuntuu, minkä kokoinen tulee, ja kun sanoin että veikkaan 4,5 kg niin alettiin käynnistelemään rv 40+3. Rv 40+6 syntyi sitten tyttö joka painoi 4460g ja 53 cm. Todella helppo synnytys ja suht kivutonkin vielä :)

Kuudennesta painoarvio oli vain 3,7 kg rv 39+1 mutta koska kipujen vuoksi en enää itse päässyt kävelemään, synnytys päätettiin käynnistää. rv 39+4 syntyi vauva joka painoi 3650g eli taas oli ultra tarkkana.

Mulla painoarvio tehtiin rv.39 ja oli 4kg, yritettiin käynnistää mutta ei lähtenyt synnytys käyntiin.Supistuksia tuli, mutteivät mitään synnytystä edistäviä.Olin siis yön sairaalassa ja lähdin kotio.Siitä sitten meni vk 41 ja risat kun neiti vihdoin ja viimein päätti itse tulla, eli lapsivesi meni ja 18h päästä varsinaisesti synnytystä edistävät supistukset alkoivat.Painoarvio osui kohdilleen, painoi 4260g syntyissään.

Yhteistyössä