Paino raskauden alussa?

Minkä painoisia olette olleet alkaessanne odottaa lasta? Normaalipainoisia vai ylipainoisia? Jos ylipainoisia, niin kuinka paljon?

Kyselen tässä vaan kuullakseni muiden tilannetta, sillä itse olen kovasti vauvakuumeinen, mutta ylipainoa on aika reilusti, noin 20kg.

Tuntuu niin toivottomalta kun ei laihdu vaikka kuinka yrittäis... :'(
ja kun ei uskalla edes yrittää tulla raskaaksi ennen kuin saa niitä kiloja pois.

Mitä mieltä muut olette? Voiko reilusti ylipainoisena yrittää raskautta? Ja kiitos kaikille, ketkä vastaavat yllä olevaan kysymykseeni. =)
 
Pikkunen
Itse olin esikoista yrittäessä 74 kg (pituutta 168cm), ja tulin heti raskaaksi. Toista yrittäessä painoa olikin sitten 86 kg ja silläkin kerralla tulin saman tien raskaaksi. Eli en ole kokenut ylipainoa mitenkään ongelmalliseksi lasten hankinnalle. Myös odotusajat ovat molemmilla kerroilla sujuneet ongelmitta kiloista huolimatta. Voithan keskustella tietysti lääkärin kanssa asiasta jos se askarruttaa kovasti.
Iloista kesän alkua sinulle ja tsemppiä yrittämiselle! :hug:
 
mulla yksi lapsi. ja ennen raskautta painoa oli n.70kg. (pituus 168.cm.) synnytyksen jälkeen jotain 83-85kg. ja noi liika kilot vaan tuntu jäävän..no,nyt oon kyllä saanu jonku verran pois,mutta VÄHINTÄÄN pitäis vielä about 5.kg. pudottaa... :eek:
 
Annulia
Heippa! Mä olin molemmista lapsistani reilusti ylipainoinen, ekan kanssa meni suht ok, mutta toisesta sairastuin raskausdiabetekseen ja jouduin insuliinille. Samoin vauvat olivat isoja ja molemmat syntyivät sektiolla. En halua pelotella sinua, mutta nämä riskit ovat sitten olemassa. :hug:
 
Itse painoin 78kg (161cm) kun aloin toista odottamaan kaikki meni hyvin sanottiin ettei mun paino sais hirveesti nousta raskauden aikana ja tuli 10kg ja lähti pois + 5kg jälkitarkastuksessa oli lähteny.
Niin ja vuosi meni ennen kuin tärppäs. Pitää vaan olla tarkka mitä suuhun pistää.
 
Mä painoin esikoisen kohdalla 93 ja painoa tuli raskauden aikana 8kg.Laitokselta tulessani painoin 91.Mut lihoin kotona ollessa ja kun aloin odottaa toista, painoin 96kg.Taas painoa tuli 8kg ja laitokselta tullessa painoin 94kg.Nyt taas olen lihonut kotona ollessa ja painan nyt 102......Eli olen nyt lihavimmillani! Aivan kun olisin viimeisilläni raskaana mutta vauvaa vain ei ole mahassa.....Koko ajan yritän tsempata että pääsisin laihdutuksen alkuun.Kun mun haaveissa jossakin vaiheessa olisi kolmas lapsi.Täytyisi vain ensin pudottaa vähän painoa, painan nyt aivan liikaa!!!
 
kun tulin raskaaksi painoin 83,5 kg (pituus 168) eli olin ylipainoinen. raskaaksi tulossa ei ollut mitään ongelmia mutta sokerit kohosi ja dietti vedettiin todella piukkaan, ei auttanut vaan jouduin insuliini hoitoon. synnytys kääynnistettiin noin viikon ennen la:ta just sen takii ettei vauva kasva liian isoksi mun lantiolle. tiukan dietin ansiosata painoa ei raskaus aikana tullut yhtään lisää.
kotiuduttuani sairaalasta puntari näytti 75,5kg, kotona sit lihoin nopeesti pari kk tohon 82 kg:hen josta tie alaspäin on alkanut nyt puntari näyttää noin 77kg
olen vuosittaisessa paasto sokeri seurannassa ton vaikeen raskaus diabeteksen takia..

omat riskinsä siis raskaudessa on joka tapauksessa...
 
Mansku harmaana
Painoin ensimmäisen raskauden alussa n.60, raskaus kuitenkin meni kesken. Toisen raskauden alussa painoin 65 ja nämä viisi kiloa tulivat ensimmäisestä raskaudesta, tästä toisesta ei ehtinyt tulla kiloja.

Kolmannen raskauden alussa painoin sen 65kg ja synnytyksen jälkeen 75kg.(syntyi rv 30, keskosena)

Nyt haluttaisi yrittää neljättä raskautta, mutta kun on tätä ylipainoa kertynyt lisää kotona ollessa, nyt painoa 86kg. (osittain masennuksen vuoksi). Nyt pitäisi laihduttaa edes muutama kilo, ennen kuin alkaa raskautta yrittämään.


 
muffinssi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 14:16 Kati kirjoitti:
Minkä painoisia olette olleet alkaessanne odottaa lasta? Normaalipainoisia vai ylipainoisia? Jos ylipainoisia, niin kuinka paljon?
painoin ekaa oottaessa n.60kg (pituutta 166)
tokan rask. alussa olikin jo 72kg (hieman ylipainoa siis)
Kyselen tässä vaan kuullakseni muiden tilannetta, sillä itse olen kovasti vauvakuumeinen, mutta ylipainoa on aika reilusti, noin 20kg.

Tuntuu niin toivottomalta kun ei laihdu vaikka kuinka yrittäis... :'(
ja kun ei uskalla edes yrittää tulla raskaaksi ennen kuin saa niitä kiloja pois.

Mitä mieltä muut olette? Voiko reilusti ylipainoisena yrittää raskautta? Ja kiitos kaikille, ketkä vastaavat yllä olevaan kysymykseeni. =)
ja nyt tokan synnytttyä on mittarissa 75KILOA..siis ihan liikaa, ja kolmosta meinattiin alkaa tekee..kuhan koitan laihuttaa(sil mulla näk. tuppaa aina se 10 kiloo jäämään) jossain puhutaan et jos huomattavasti ylipainoa lasten saanti hankalaa..mutta ainakin ystäväni 100kiloa sai raskauden tärppää heti.tiedä sitten? :whistle: ;)
 
muffini84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 15:57 muffinssi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 14:16 Kati kirjoitti:
Minkä painoisia olette olleet alkaessanne odottaa lasta? Normaalipainoisia vai ylipainoisia? Jos ylipainoisia, niin kuinka paljon?
painoin ekaa oottaessa n.60kg (pituutta 166)
tokan rask. alussa olikin jo 72kg (hieman ylipainoa siis)

Kyselen tässä vaan kuullakseni muiden tilannetta, sillä itse olen kovasti vauvakuumeinen, mutta ylipainoa on aika reilusti, noin 20kg.

Tuntuu niin toivottomalta kun ei laihdu vaikka kuinka yrittäis... :'(
ja kun ei uskalla edes yrittää tulla raskaaksi ennen kuin saa niitä kiloja pois.

Mitä mieltä muut olette? Voiko reilusti ylipainoisena yrittää raskautta? Ja kiitos kaikille, ketkä vastaavat yllä olevaan kysymykseeni. =)
ja nyt tokan synnytttyä on mittarissa 75KILOA..siis ihan liikaa, ja kolmosta meinattiin alkaa tekee..kuhan koitan laihuttaa(sil mulla näk. tuppaa aina se 10 kiloo jäämään) jossain puhutaan et jos huomattavasti ylipainoa lasten saanti hankalaa..mutta ainakin ystäväni 100kiloa sai raskauden tärppää heti.tiedä sitten? :whistle: ;)
 
taisin painaa 98kg ja pituutta on 164cm. raskaudesta jäi yli kymmenen kiloa lisää. raskaaksi tulo ei onnistunut helposti, vaan laihdutin ennen onnistumista 5kg. raskaana oleminen oli elämäni parasta aikaa ja minuun suhtauduttiin erittäin hellästi eikä painosta puhuttu missään vaiheessa! jälkitarkastuksessa sitä sitten kommentoitiinkin urakalla ja saatiin äiti itkemään... \|O
 
Minä kyselin vuosi sitten samaa. Moni, moni kirjoitti ja kertoi saaneensa vauvan ylipainosta huolimatta. No, ajattelin, ettei tässä tarvi nyt painosta murehtia, kun muutenki lihon sitten, kun raskaaksi tuun. Kävi niin, että lihoin kyllä, mutta nyt en voikkaan tulla sen takia raskaaksi!!! Painoin vuosi sitten jotain reilu 80kg, ja nyt jo kävin 90kg:ssa (pituus reilu 170cm), nyt vähän jo laihduttanut. Ja mullepa kävi niin, että tämä ylipaino sai aikaan PCO:n eli monirakkulamunasarjat, jonka takia en ovuloi, ja jonka takia vuoden yrittäneenä en vieläkään ole raskaana! Mulla kokeiltiin ovulointia auttavaa Clomifenia, mutta se ei tehonnut. Ja nyt olen lääkärin käskystä laihdutuskuurilla, koska painonpudotus kuulemma tuo avun tähän vaivaan ja saatan raskautua. Joten suosittelen, että älä anna itsellesi lupaa ainakaan lihoa enempää, ja jos vauvaa ei ala kuulua, niin laihdutus voi auttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 23:19 Tähkä kirjoitti:
Minä kyselin vuosi sitten samaa. Moni, moni kirjoitti ja kertoi saaneensa vauvan ylipainosta huolimatta. No, ajattelin, ettei tässä tarvi nyt painosta murehtia, kun muutenki lihon sitten, kun raskaaksi tuun. Kävi niin, että lihoin kyllä, mutta nyt en voikkaan tulla sen takia raskaaksi!!! Painoin vuosi sitten jotain reilu 80kg, ja nyt jo kävin 90kg:ssa (pituus reilu 170cm), nyt vähän jo laihduttanut. Ja mullepa kävi niin, että tämä ylipaino sai aikaan PCO:n eli monirakkulamunasarjat, jonka takia en ovuloi, ja jonka takia vuoden yrittäneenä en vieläkään ole raskaana! Mulla kokeiltiin ovulointia auttavaa Clomifenia, mutta se ei tehonnut. Ja nyt olen lääkärin käskystä laihdutuskuurilla, koska painonpudotus kuulemma tuo avun tähän vaivaan ja saatan raskautua. Joten suosittelen, että älä anna itsellesi lupaa ainakaan lihoa enempää, ja jos vauvaa ei ala kuulua, niin laihdutus voi auttaa.
Minulla myös tämä PCO ja nyt juuri siksi laihdutan jotta edesauttaisin raskaaksi tuloa.Sama lääkitys ja toinen myös kahden vuoden ajan(että saatiin kuopus,nyt uutta yritetään)
.Myös keskenmenot olivat ainakin omalla kohdalla juuri tästä johtuvia.
Minulla kylläkin tehtiin lopuksi laparoskopia ja samantien raskaaksi.


 
Mä epäilen että kun olen nyt 10 kiloa lihavempi kuin kahta lastani odottaessani, että en siksi tule raskaaksi.Ollaan oltu ilman ehkäisyä kuopuksen syntymästä asti enkä ees vahingossa oo tullu raskaaksi.Nyt olisi hyvä aika, haluaisin lapset lyhyin ikäeroin.Täytyy varmaan ottaa itteeni oikeesti niskasta tai kolmatta lasta ei kuulu vielä pitkään aikaan!
 
Heippa!

Raskauteni nro 1: painoa oli alussa 75 kiloa ja ihan viimeisillään 98 kiloa!!! Raskaus oli rankka just tuon kovan painon vuoksi.. ei ollut itsellä hyvä olla, mutta vauvalla oli kaikki ihan hyvin.

Raskauteni nro 2: painoa oli alussa 67 kiloa, ja lopussa 87 kiloa. Raskaus meni hyvin, vaikka painoa tuli.

Nyt meneillään raskauteni nro 3, olen puolessa välissä raskautta. Lähtöpaino oli 57 kiloa, ja nyt painan 60 kiloa.

Siinäpä oma tarinani.

Ystäväni alkoi odottamaan REILUSTI ylipainoisena ja hänelle kävi niin, että painoa tippui odotus aikana 10 kiloa . Hänen raskautensa meni hyvin kiloista huolimatta. Oma olo oli hänelläkin aika-ajoin tuskainen, mutta terveen vauvan hänkin sai. Imettäessä häneltä lähti sitten toiset kymmenen. Vieläkin on ylipainoinen, mutta onnelinen sellainen, ja sehän on pää-asia!!! =)
 
Ekan kohdalla painoin reilu 75kg lihoin 30kg josta jäi 15kg ja tätä tokaa tekiessä painoin noin 90kg ja pituutta mulla on 161cm! Eli meillä ei ainakaan ylipaino merkkaa mittän. Enemmän olen nyt kunnossa kun esikoista odottaessa...
 
Kattokaas tosta raskausdiabetes alotuksesta noi linnean neuvolasta saamat ohjeet... Saa syödä mutta ei tule kokoajan nälkä ja sokerit pysyy kurissa kun syö monta kertaa päivässä. Tsemppiä vaan ja kyllä te plussaatte pian =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 19:53 tttt kirjoitti:
Mä epäilen että kun olen nyt 10 kiloa lihavempi kuin kahta lastani odottaessani, että en siksi tule raskaaksi.Ollaan oltu ilman ehkäisyä kuopuksen syntymästä asti enkä ees vahingossa oo tullu raskaaksi.Nyt olisi hyvä aika, haluaisin lapset lyhyin ikäeroin.Täytyy varmaan ottaa itteeni oikeesti niskasta tai kolmatta lasta ei kuulu vielä pitkään aikaan!
meilläkin tosta tehtiin ja toivottiin kauan. ees kuukautiset eivät suvainneet tulla, kun 1,3v synnytyksen jälkeen (päivä imetyksen lopettamisen jälkeen). Sitten ne oli epäsäännölliset, oliko se nyt puoli vuotta? sit raskaana vihdoin, mut keskenmeno ja itkua. sanoin sit haipa vauva-aatoksille ja menin töihin ja "pim" paksuna!

niin se elämä osaa vedättää ja palkita pientä ihmistä.

ja kiitos Kipinätär infosta! olen niin innoissani välillä siitä ruokavaliosta, et mies sanoi miun ihan hörähtäneen siihen. pistin oman äitinikin samalla ruokavaliolle, vaikka sillä mitään kiloja edes ole. miestäkin laihduttaisin mieluusti, mut se on entuudestaan jo laiha. ja kaikki vieraat joutuu syömään kulemma "vuoden annoksen ruisleipää" meillä käydessään. :whistle:
 

Yhteistyössä